Amni melangkah perlahan menuruni tangga.kandungannya sudah mencecah sembilan bulan menyebabkan dia letih.
Amani dan Amara sudah pon habis pantang.kini dia hanya menghitung hari.Amni melilau mencari Amsyar.bunyi bising di dapur menandakan Amsyar sedang berada di dapur.Amsyar kini mengurangkan waktu penerbangannya untuk memberi perhatian sepenuhnya pada isterinya yang tercinta itu.
Amni merapati Amsyar yang sedang mengacau kuah spagetti.
"Sayang kan abang dah cakap,jangan turun tangga bahaya tau.nanti kalau jatuh sapa susah"bebel Amsyar.Amni merengus."Alah saya bosan tau asyik memerap dalam bilik aja.baby pon berjalan jugak."balas Amni.
"Okay,tapi jangan buat apa-apa.duduk aja dan baca majalah tu"kata Amsyar.kesian pula dia melihat isterinya.Amni mengangguk.
Ting tong,bunyi loceng rumah berbunyi.Amni menahan Amsyar.
"Biar Amni buka.okay"kata Amni.lalu melangkah perlahan ke pintu utama.buka sahaja pintu."Suprise!!!"jerit Amani,Amara kuat bersama yang lain.Amni terkejut.tapi dia bersalam dengan Dato Lydia,Mummy dan Daddy.
Amsyar yang sedang menghidangkan makanan di atas meja segera ke depan apabila mendengar bunyi bising.
Amni menoleh melihat Amsyar.keningnya diangkat.Amsyar mengangkat bahu tanda tidak tahu.
"Duduk dulu,Amni buat air kejap"kata Amni.dia bangun tapi ditahan oleh yang lain.Amni mengerutkan dahinya.pelik betul!
"Korang berdua ni kenapa!pelik aja aku tengok kejap sengih kejap suka."tempelak Amni.Amani dan Amara ketawa serentak.masing-masing menyembunyikan senyuman masing-masing.
"Aku excited gila nak jumpa kau.kau memang gila!!"kata Amani.Amni dan Amsyar saling berpandangan.
"Aku gila!!kau mengarut apa ni"kata Amni.datin Rozlin menghampiri anak gadisnya itu.
"Jangan layan sangat nak budak ni.sebenarnya kami datang ni saja nak tengok kamu berdua ni dan babies ni"kata Datin Rozlin.Amni tersenyum.tapi..
"Babies??"tanya Amni.Datin Rozlin mengangguk.
"Alah kau ni.lembap pulak!!tak payah nak sembunyi-sembunyi kau ingat aku tak tahu yang kau mengandung twin"kata Amara pula.Amni tersenyum.
"Kami malas nak heboh.tunggu keluar dulu baru bagitahu.sekarang korang dah serbu dulu.nak buat camne"kata Amsyar.yang lain ketawa.
"Pasal tu lah.dan aku nak mintak izin dengan kau nak bawak Amni keluar.spa time untuk ibu mengandung kita ni"kata Amani pula.mata Amni sudah bersinar.teruja pula.
"Abis anak-anak korang macam mana?"tanya Amsyar.
"Anak?"sengaja Amani bertanya.matanya memandang suaminya di sebelah.Tengku Aryan yang menyedari dia diperhatikan menoleh.
"Apa pulak!"kata Tengku Aryan.Amani tersenyum manis.
"Jaga Amanda boleh??sayang..."sengaja Amani membuat nada manja.Tengku Aryan menepuk dahi.
"Matilah kita esok.!"sampuk Syahmi.Amsyar ketawa kuat.
"Nasib aku punya tak keluar lagi"kata Amsyar.yang lain ketawa.
Mereka sambung berborak.alang-alang semua sudah berada di sini.Amni menjemput ahli keluarganya untuk makan tengah hari bersama.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
AçãoStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...