BAB 4

11.3K 581 5
                                    


Amani dan Amara nekad untuk ke Malaysia.Amni tak payah amik cuti pon takpe,menggangur mana ade bos.

Mereka merancang misi pertama mereka untuk ke Malaysia.Dato Lydia mengizinkan cucunya mencari ibu bapa mereka tetapi dengan syarat ditemani orang kanannya.

Dato lydia bimbang akan keselamatan cucunya walaupun ditentang keras oleh Amani dan Amara.Amni hanya goyang kaki hanya perlu angguk dan geleng sahaja.pemalas betul.

   Pada Amani dan Amara,pekerjaan mereka melambangkan keberanian mereka.Jadi tak perlu ditemani orang kanan grannynya.mereka terpaksa akur apabila grannynya mengeluarkan arahannya.

"Amni ,esok kalau kau lambat tinggal"kata Amani.dia memandang adiknya yang melepak depan TV.

"Yerr,sebelum subuh,i bangun okey"Amni menjeling kakaknya berdiri di belakang sofa yang diduduki.

"Ara,siap tak lagi kemas tu"jerit Amani kepada Amara yang masih packing barang-barang untul dibawa esok.

"On the way"sahut Amara.

"I don't want any problem tomorrow.understands."kata Amani lagi.

"Kecoh betul laa,nenek kebayan ni.pergi kacau aku tengok Tv ni kenapa,pergilaa kacau cik ponti atas pokok luar rumah tu tak nak"gumam Amni.Amani yang perasan akan gerakan bibir adik nya itu terus mencubit peha adiknya dengan kuat.

Amni menjerit."kau dah kenapa"jerit Amni.dia mengosok pehanya yang sakit itu.

"Kau ingat aku tak tahu apa yang kau cakap.rasakan."balas Amani mencubit peha Amni lagi.

"Eh eh! Granny balik"tipu Amni.saat Amani berpaling melihat Grannynya ,Amni mengambil peluang cabut lari ke tingkat atas.

Amani sedar akan helah adiknya itu.terus mengejar Amni.Amni berlari ke bilik Amara.

Amara pula kebetulan membuka pintu.Dusshh!!
Terjatuh Amara dan Amni seperti nangka buruk.Amani yang melihat kejadian itu terus tergelak sakan.

Perasan akan jelingan tajam adik-adiknya.Amani terus menutup mulutnya.

"Haha,its not my fault.bye,granny dah balik"tipu Amani menyelamatkan diri.Belum sempat dia melarikan diri.bahunya dipeluk Amara dan kakinya dipegang Amni.Amani menjerit.muka jahat Amara dan Amni pamerkan.dia dibawa ke tepi kolam

"Satu,dua,tiga.dushh!!.Amani sudah selamat mandi di dalam korang.Amara dan Amani ketawa terbahak-bahak.

Suasana tenang rumah agam itu dipenuhi dengan gelak ketawa kembar tiga itu.



Sila komen dan vote,
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now