Beberapa minggu selepas granny sihat.
"Korang kene pergi Malaysia semula.korang kena teruskan jugak.nanti banyak masalah akan timbul.ingat cam muka lelaki yang kita ambil gambar tu."Amara memberitahu Amani dan Amni menerusi video call.
Amani dan Amni sama-sama berbaring di atas katil.terangguk-angguk mendengar penjelasan Amara.
"Betul kata Ara tu,pergi je Granny akan minta Hakimi teman kamu berdua lagi."sampuk Dato Lydia yang berdiri di muka pintu.terkejut Amani dan Amni.kemudian kedua-duanya menghela nafas berat.
"Tapi,kan Granny baru sihat.Amani risau nanti".Amani cuba berhelah.bukan dia tidak mahu ke Malaysia semula,tapi dia berasa tidak sedap hati.
"Sayang-sayang Granny,ramai yang boleh jaga Granny nanti.jangan risau.lagipun Ara akan balik hujung bulan ini."balad Dato lydia.dia mengusap kepala kedua-dua cucunya itu.Amara nengangguk di dalam video call itu.Akhirnya Amani dan Amni bersetuju setelah 1001 alasan dikemukakan.
**
Di dalam bilik,Dato lydia berbaring memandang siling.dia memikirkan surat ugutan yang dia dapat beberapa hari sebelum dia sakit.
Jaga-jaga nyawa cucu kau tak akan selamat
Pendendam lama,,
Huh!Dato Lydia mengeluh.sebab itulah dia stress.banyak lagi surat yang dia dapat daripada orang yang sama.oleh itu,Dato Lydia menyuruh cucunya ke Malaysia semula.mungkin pendendam itu berada di sini jadi dia perlu selamatkan cucunya terlebih dahulu.dia terlena dalam keresahan.
Pagi itu,Amani dan Amni sudah siap mengemas barang yang ingin dibawa ke Malaysia.mereka sedang sedang berehat di balkoni yang diserikan dengan keindahan panorama Istanbul.
"Granny,Hakimi ikut juga ke?."tanya Amani.dia curiga dengan tingkah laku orang bawahan Dato Lydia itu.Dato lydia hanya mengangguk.
"Granny,Amani rasa tak nak bawa Hakimi ikut sekali ke Malaysia.kitaorang buat keputusan nak pergi dua orang je".Amani berkata lagi.Amni tersedak.bila masa pula Amani bincang dengannya?.dia membuat muka blur kepada Amani.
"Tak boleh,Granny tak boleh biarkan kamu berdua sahaja pergi ke sana.sangat bahaya."Dato lydia mula meninggikan suara.dia amat mementingkan keselamatan cucunya itu.
"Granny,Amani bukan apa kami perempuan.Hakimi tu tak sesuai.dia....hah!selalu buat kecoh.bolehlah Granny.I beg you!."Amani membuat muka simpati.Amni yang sibuk makan kebab itu tersedak lagi apabila Amani mancubit pehanya dengan kuat.Amani memberi isyarat supaya menyokongnya.
"Ya Granny,betul tu.dia selalu buat kecoh."gelabah Amni berbicara.kesian Hakimi!
"Okay,make sure yang korang akan balik dengan selamat faham.kalau tak Granny denda kamu".akhirnya Dato Lydia beralah.barsorak Amani dan Amni.
So,Malaysia tunggu kita datang!!Amani dan amni bersorak kuat.kemudian bergegas bersiap apabila Dato Lydia sudah mula membebel sambil mencekak pinggangnya.
Sila vote dan komen,
Lovebiu,
Hafizah Syahirah.
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...