"Hello,tuan inspektor,saya sekarang di kampung baru rumah no 3.bayi kembar tiga itu ada dengan saya"kata Nini perlahan.tiba-tiba ketukan pintu mengejutkannya.
Pintu dibuka dan Mona masuk memeriksa keadaan kembar tersebut.
"Aku nak keluar sekejap.nak pergi beli barang.kau duduk rumah.jangan gatal-gatal telefon sapa-sapa"kata Mona.Nini mengangguk faham.diperhati langkah Mona itu.****
"Granny,macam mana doktor?"tanya Amani pada doktor peribadi keluarga mereka.
"Nampaknya kita haru buat pembedahan semula.kepala Dato didapati ada darah beku dan ini akibat daripada hentakan yang kuat semasa dia jatuh.saya risau perkara ini akan jadi lebih teruk memandangkan kondisinya yang kritikal sekarang"jelas Doktor tersebut.Dato Mustapha meraup mukanya manakala Datin Rozlin mengusap bahu suaminya.masing-masing mengeluh.
Amsyar mengemgam tangan isterinya erat.tiba-tiba telefonnya berbunyi.semua mata memandang ke arahnya.
"Hello...,ye saya.betul ke?baiklah saya akan ke sana sekarang"kata Amsyar.Amni dipandang.
"Our babies is back,Alhamdulillah"kata Amsyar.Amni tersenyum.
mulutnya tidak henti mengucapkan syukur.begitu juga yang lain.Amni,amsyar,Amani dan Tengku Aryan beriringan memasuki balai polis.kelihatan suara tangisan bayi kembar mereka kedengaran.Amni terus berlari memeluk zayyan,Rayyan dan Dayyan.
Amani dan Tengku Aryan tersenyum melihat keluarga bahagia itu.pegawai polis juga turut tersentuh mana tidaknya anak itu permata yang tiada nilainya.
"Macam mana anak kami boleh jumpa.siapa yang jumpa?penculiknya dah ditangkap?"tanya Amni sambil nendukung Zayyan.
"Kami mendapat panggilan daripada adik suspek.motifnya ialah berhutang dengan lintah darat.suspek kini sudah dikesan tapi kami masih menunggu sebarang kemungkinan sebelum bertindak"kata pegawai polis itu.
"Kami sudah periksa anak puan dan tuan.tiada kecederaan serius.tetapi mungkin mereka lapar."sambung pegawai polis tadi.Amni dan Amsyar mengangguk.
"Kami minta diri dulu.terima kasih"kata Amsyar.Dayyan dan Rayyan di dalam dukungan Amani dan Tengku Aryan.
Mereka tidak ke hospital tetapi terus pulang ke rumah.Amni memeluk anaknya erat.rindu benar dia pada si kecil yang sangat comel itu.
Malam itu,setelah berbuka.Amni merebahkan tubuhnya di atas katil bersama dengan zayyan,Rayyan dan Dayyan.si kecil itu bising betul.bergaduh sesama mereka.Amni tersenyum.
"Hai,sayang Ayah semua!"suara Amsyar mengejutkan Amni.dia memandang suaminya dengan pandangan pelik.
"Ponteng solat terawih ke??"tanya Amni.Amsyar tersengih.dia mengagah si kecil itu sehingga tawa mereka penuh satu bilik.
Amni hanya memerhati.air matanya diseka pantas.tapi terlambat juga kerana Amsyar sudah melihatnya.
"Kenapa ni sayang,apa yang tak kena lagi?"tanya Amsyar.susah betul hatinya melihat keadaan Amni.
"Tak de,cuma bersyukur sangat dapat dorang balik.macam mimpi aja"kata Amni.Amsyar ketawa.dia mengangkat Zayyan.
"Hai ibu,ini Favian Zayyan.rindu ibu sangat-sangat"kata Amsyar sambip mengacah-acah Zayyan pada Amni.Amni ketawa.kemudian diangkat pula Rayyan.
"This is Favian Rayyan.Anak ibu yang handsome macam ayah.love you ibu"kata Amsyar.Amni ketawa.
"And the last one,Favian Dayyan.Anak ibu yang chubby.we really come back because of you"kata Amsyar.Amni memeluknya erat sambil membisikkan kata-kata cinta buat suaminya.semoga kebahagian ini akan kekal selamanya.
To be continue,
Komen dan vote.
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...