|33 - ...zbyt wiele. / Tylko udaję.|

237 41 16
                                    

Edit: 17.06.2018

- ♦S; 1997/12/26 -

'- Tam, gdzie koty siadają na schodach do teatru...

- Blisko centrum, obecna księgarnia Sint; właścicielka jest byłą aktorką, jej obecnym hobby jest dokarmianie bezdomnych kotów.

,- ...kocioł wiedźmy dziewiętnastego wieku, żywy posąg.

- Ach, pewnie jedyny zachowany z zeszłego stulecia budynek w Ikebukuro. ,,Szamanka'' która leczy innych... ,,leczy''. Żywy posąg, pewnie chodzi o ten szkielet w jej salonie, który zabiera ze sobą w podręcznej torbie dosłownie wszędzie?

'- Kolorowe sufity połączone przeznaczeniem, przecięte przez alkoholizm.

- Sala weselna, ten lokal na ostatnim piętrze. Przez jakiś czas mieli problem ze znalezieniem klientów po tym, jak jedna z upitych panien młodych na podwójnym weselu popełniła samobójstwo, podcinając sobie żyły butelką w łazience.

,- Zieleń, żółć, i to wszystko inne wyrzygane przez kazirodcze rodzeństwo.

- Sprawa w przedszkolu Daisen sprzed trzech lat. Specyficzna sytuacja, zważywszy, że oboje mieli po sześć lat, a już wiedzieli więcej o życiu niż część mieszkańców.

- Wiesz... naprawdę dużo o tym mieście, Heiwajima-kun?

- ...dużo czytam.

Nie jest to kłamstwem. To Ametsuchi w swoich specyficznie wydanych ,,księgach'' zawsze ukazuje takie dziwactwa tego miejsca. Zwraca uwagę na rzeczy, które innym wydawałyby się stratą czasu... może to właśnie to najbardziej przyciąga mnie do tych pojedynczych fragmentów powieści, których nie można dostać w żadnej księgarni w całości, a jedynie kupować pojedyncze strony.
Kto by pomyślał, że kiedykolwiek mi się przydadzą?

- Nie uważasz, że one... no wiesz...

- ...już trzeci raz przechodzimy obok tej ławki! I tej brzydkiej donicy!

♦- Ale przynajmniej cały czas zwężają miejsca poszukiwań.

- Niby w jaki sposób?

- Już teraz wiem, że jego dom znajduje się na północny wschód od centrum.

'-...j-jak?

- Same powiedziałyście to na początku... ,,Nie wskażemy ci miejsca, gdzie mieszkamy."

,- ...więc domyśliłeś się, że to, co ci podajemy, to wszystko miejsca...

'- ...w których z całą pewnością nie ma naszej posiadłości?

- Ach, więc posiadłość, nie apartament? W takim razie w tamtej okolicy są tylko dwie takie dzielnice. Jeszcze jedna podpowiedź, a odnajdę wasze mieszkanie.

'- Nawet jeżeli znajdziesz dzielnicę, samo mieszkanie...

- Mam przeczucie, że rozpoznam je jednym spojrzeniem. Już nie wspomnę o smrodzie mendy.

,- To nic nie da, kwiaty... Ach! - natychmiast zakryła sobie usta dłonią... odpowiedziałem jej uśmiechem.
Tak, już wiem; i tak jest zima, kwiaty niczego by nie ukryły, ale te z całą pewnością...

- Jakoś ciężko mi w to uwierzyć, ale faktycznie przeskoczyłeś klasę przez inteligencję, a nie poprzez wystraszenie nauczycieli...

- ...serio krążyły takie plotki?

- Nadal krążą.

...tsk, po prostu świetnie. Co następne? Ja, jako król podziemnej mafii?
...chociaż może lepiej nie mówię tego na głos, bo się to dla mnie źle skończy... albo okaże się, że takie plotki już istnieją.

♠ My Monster / My Exception | Shizuo x Izaya | (Durarara!!)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz