|35 - Dzieci i martwi głosu nie mają.|

230 35 29
                                    

Edit: 17.06.2018

Ach. Jeszcze tylko to i dwa rozdziały do końca Aktu I...

- ♣N; 1998/01/28 -

- Nie spodziewałeś się, że to tak będziesz obchodzić swoje urodziny, co?

- ...lepiej będzie, jak się zamkniesz i przestaniesz wszystko komentować w ten sposób. 

- To nie jest tak, że teraz, jak już jest martwy, pozostały ci jakiekolwiek zmartwienia... prawda, Shizuo-san? 

- Może. Nie wiem.

- Nie wiesz?

- Dlaczego pogrzeb jeszcze się nie odbył? Przecież minął już cały miesiąc...

- Kto wie... Może chciał to zrobić w twoje urodziny? 

- Są dzisiaj. 

- A pogrzebu nie ma.

- No właśnie. Stąd moje pytanie. 

- Wiem wiele... ale też nie wszystko. Nie możesz oczekiwać, że ktoś w moim wieku tak szybko zbierze informacje...

- On... naprawdę nie żyje?

- Naprawdę.

- ...wciąż go nienawidzę.

- Ha... śmierć kogoś nie oznacza, że musi się zmienić twój stosunek do tej osoby. 

- Z drugiej strony wiem, że to tak naprawdę nie jest... 

- ...że to nie jest nienawiść?

- Nie wiem.

- Rozumiem... chociaż sama nie potrafię ubrać tego w słowa. ,,Potencjalna nienawiść'', być może? Ale to brzmi z lekka pretensjonalnie. 

- Możliwe, że właśnie tym to jest. To dziwne przeczucie...

- ...że martwy jest odpowiedniejszy dla tego świata? 

- Tak. 

- Tak będzie lepiej.

- Z drugiej strony nie mam prawa degradować nikogo z praw do życia. 

- On sam je sobie odebrał.

- Nie wiadomo. Nic nie wiadomo.

- Skoro rodzina nie chciała podać żadnej informacji, nie ma żadnego dalszego śledztwa... nie oznacza to samobójstwa?

- Nikomu nie zależało na tym, by szukać. Gdyby okazało się morderstwem, dla wszystkich stałoby się to zbyt niewygodne.

- Więc lepiej po prostu wiernie wierzyć, że, niczym artysta, spróbował zamalować rzekę czerwienią.

- ...wciąż mam to perfidne wrażenie, że mu się nie udało. 

- Mówisz, jak gdyby miało to jakiekolwiek znaczenie. Martwy jest wart tyle samo. 

- ♣; 1998/02/12 - 

♠ My Monster / My Exception | Shizuo x Izaya | (Durarara!!)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz