Setelah selesai memakai baju serta menyarung tudung,Ayla Ayuni berlalu keluar dari biliknya.
Terkejut dia melihat 'suaminya' berdiri di hadapan biliknya.
"Err..kau nak apa?"
"Tak de.Aku saja tunggu kau.."
"Erm..luka kau dah okay?"
"Dah.Thanks sebab rawat aku.."
"Jom turun sarapan.Aku sempat sediakan roti dengan nutella je.Tak pe kan?"
"Tak pe.Aku ni bukan jenis makan berat pon pagi-pagi.."
Mereka turun ke bawah.Ayla Ayuni menyapu nutella ke roti.
"Nah.." hulur Ayla Ayuni.
Azrif Ayril menyambut huluran isterinya.Sempat matanya memandang ke jari manis isterinya.
"Mana cincin?"
"Hah?"
"Aku tanya mana cincin?"
"Ohh,cincin.Kita kan sekolah. Lagipon aku tak suka pakai cincin.Rimas.."
"Okay.Ikut kau lah.."
"Kau dah janji yang kau takkan paksa aku kan?"
"Erm..dah lah.Aku pergi dulu.."
Ayla Ayuni hanya membiarkan.
***
Azrif Ayril dan gengnya makan di kantin.Gadis-gadis di situ mula tersenyum bahagia melihat mereka berempat.Maklumlah jejaka hot.
"Rif.." ujar Heidy Rykarl.
"Apa?"
"Kau dengan Ayla okay?" soal Nazrief Nauffal pula.
"Okay je.Malas lah aku fikir pasal dia.."
"Kata okay tapi malas fikir psal dia pulak?Pelik lah kau ni.." kata Adam Daniel.
Mata Azrif Ayril tertumpu ke arah Ayla Ayuni dan gengnya yang bergerak ke arah kantin.
"Ayla!Laki kau dekat depan tu.." ujar Putri Amyra.
"Biarlah dia.."
"Kau ni.."
Hanees Hafeera mencubit lengan sahabatnya.
"Aduh!Sakitlah.."
"Tahu pon sakit.." kata Nasya Eleena.
"Suka hati akulah!Dah lah aku nak pergi bertugas.Bye.."
Ayla Ayuni hanya buat tidak tahu.Dia berlalu ke tempat bertugasnya.
Dia bertembung dengan Syazwina.
"Weh,Ayla!Aku ada hal nak cakap dengan kau.."
"Kau nak cakap apa tu?"
"Kau tak reti nak hormat senior ke hah?Dengan Dhia boleh pulak kau panggil akak.."
"Kau nak aku panggil kau 'akak' ke?"
"Erm..tak payah!Geli pulak telinga aku ni dengar.Aku nak cakap pasal Azrif.Tak sangka,dari adik beradik tiri jadi suami isteri pulak.." kata Syazwina sinis.
"Erm..kenapa dengan mamat tu?"
"Macam ni ke cara kau dengan Azrif?Tak hormat langsung.Apa kata kau minta cerai je lah?Kau pon bukannya layak dengan Azrif tu!"
"Aku nak je mintak cerai tapi dia yang tak nak lepaskan aku.Apa kata kau je yang suruh dia lepaskan aku?Aku pon tak suka dengan pernikahan ni!"
Tanpa sedar,Azrif Ayril dan gengnya terdengar perbualan itu.Sungguh Azrif Ayril terasa dengan sikap Ayla Ayuni.
"Bagus lah kalau kau sedar diri kau tu.Kau memang tak layak pon dengan Azrif!Anyway,aku akan cakap dengan Azrif nanti.."
Syazwina beredar dari situ.Ayla Ayuni terpandang ke arah suaminya dan geng suaminya.
Dia terkaku seketika.Timbul pula perasaan bersalah ketika itu.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Teen Fiction#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...