"Dhia.." ujar Syazwina.
"Apa?"
"Aku nak jumpa Azrif.Dia ada?"
"Erm..aku rasa dia kat kantin kot.."
"Aku nak cakap sikit ni.Please stay away from Azrif.Aku tak suka tengok kau rapat sangat dengan dia.."
Syazwina memberi amaran kepada Dhia.
"Ada apa kau nak jumpa aku Wina?Ni kan bilik pengawas.Kenapa datang sini?Kau tahu kan pengawas je yang dibenarkan ada kat sini.." ujar Azrif Ayril yang baru tiba.
"Ohh,aku nak jumpa kau.." balas Syazwina.
"Aku ada banyak lagi kerja.Sorry.."
"Aku jumpa kau petang ni?"
"Aku kena jaga Ayla.."
"Huh..jaga budak tu?Perlu ke?Dia dah besar lah.Pandailah dia jaga diri dia.."
"Aku ni suami dia.Aku kena jaga dia.Dia tanggungjawab aku.."
"Rif,dia tak cintakan kau.Perlu ke kau terhengeh-hengeh jaga dia?"
"Aku tak kisah semua tu.."
"Apa kata kau lepaskan je dia tu.Tahun ni kita SPM,Rif.Bila kau dah lepaskan dia,beban kau kurang tau.Kau boleh fokus belajar.Tak perlu ambil tahu pon pasal budak tu.."
Azrif Ayril masuk ke dalam bilik pengawas.
"Kau,Dhia.Jangan teringin nak ada hati kat Azrif tu.Dia,aku punya sorang.."
Syazwina beredar dari situ.Dhia mendengus geram.Dia masuk ke dalam bilik pengawas itu.
"Dah,kau tak payah ambik tahu pasal dia.Pedulikan je.." ujar Azrif Ayril.
"Kesian kau kan.Tu lah siapa suruh jadi hot sangat?"
Azrif Ayril yang sedang membelek report itu hanya ketawa.
"Thanks,Dhia.Kau je yang selalu faham aku.."
"Kau ni.Kitakan sahabat.Tak de hal lah.."
"Tu lah yang aku sayang sangat kat kau ni.."
"Kau ni,Rif.Ayla dengar nanti jeles pulak budak tu.."
"Ehem.."
Dhia mula cuak.
"Amboi,KP dengan PKP kita ni sweet je.Ada pape ke?" ujar Adam Daniel.
"Kau ni,Dam.Tak de lah.Kitaorang borak pon salah ke?" kata Azrif Ayril.
"Kiraorang tak cakap salah pon.." kata Nazrief Nauffal pula.
"Korang datang sini pahal?"
"Amboi,Rif.Sejak kahwin ni garang je memanjang.Macam mana lah si Ayla tu boleh duduk serumah dengan kau?Boleh bernanah telinga dengar kau punya suara.." kata Heidy Rykarl sambil ketawa.
"Aku tak boleh datang lah meeting petang ni.." ujar Adam Daniel tiba-tiba atau lebih tepat sengaja dia berkata begiyu.
"Kau jangan nak mengada ehh?" ujar Dhia pula.
"Arhh tak de excuse.Petang ni exco tertinggi wajib ada.." kata Azrif Ayril tegas.
"Ala,kau ni Rif.Tak kesian langsung kat member.." kata Adam Daniel lagi.
"Member tak member.Ada aku kisah?"
Ayla Ayuni serta gengnya masuk ke dalam bilik itu.Serta-merta bilik itu menjadi senyap.
Mereka berempat berpandangan sesama sendiri.
"Petang ni korang semua mesti ada.Tak kisah lah ada hal penting pon.Wajib datang.." ujar Azrif Ayril tegas.
Dia berlalu keluar dari bilik itu.
"Datang tau.." kata Dhia pula.
"Kak Dhia.." panggil Ayla Ayuni.
"Ye?"
"Azrif marahkan Ayla ke?"
"Tu akak tak tau.Dia stres pasal pengawas kot.Ayla jangan lah fikir bukan-bukan.Erm..akak keluar dulu.."
Dhia juga keluar dari bilik itu.
"Ayla,kau dengan Azrif gaduh ke?" soal Heidy Rykarl.
"Kenape?Dia ada cerita pape ke kat korang?"
"Tak de.Cuma kitaorang boleh agak kalau dia ada masalah.." kata Adam Daniel.
"Ada salah faham sikit je.Korang tak payah risau lah.."
"Jaga sahabat kitaorang baik-baik.." ujar Nazrief Nauffal pula.
Ayla Ayuni hanya mendengar.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Teen Fiction#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...