Mereka bertiga bergegas ke hospital tatkala mendapat panggilan dari maklong mengenai kejadian yang menimpa paklong.
Semua kelihatan resah dan risau.
"Abang,abang okay?" soal Ayla Ayuni tatkala sampai di situ.
"Abang okay.Bukan abang yang kena tembak.."
"Ayla tahu tapi Ayla tetap risaukan abang.."
Azrif Ayril tersenyum.
Izhan kelihatan tidak tentu arah.Dia menuju ke arah mereka berdua.
"Rif,Ayla,maafkan aku.Aku dah sedar apa yang aku buat salah.Aku tamak.Disebabkan aku,papa aku bertarung nyawa dekat dalam tu.." ujarnya.
"Han,kami maafkan.Tak pe,semua yang berlaku ni pasti akan ada hikmahnya.Dah lah tu.Insya-Allah,Pak Long selamat.." kata Azrif Ayril tenang.
Izhan mengangguk.Dia menuju ke arah Nazrief Nauffal dan Nasya Eleena.
"Naz,aku minta maaf.Aku paksa Nasya suruh putuskan pertunangan korang.Nasya,aku minta maaf aku culik kau.Aku pernah cuba buat perkara tak senonoh waktu kita sekolah dulu.Aku tahu aku banyak buat salah dekat korang.Maafkan aku?"
"Han,kitaorang okay.Kitaorang faham situasi kau.Kitaorang maafkan kau.." ucap Nazrief Nauffal.
"Siapa ahli keluarga mangsa?" ujar seorang doktor wanita.
"Saya isterinya.Macam mana dengan keadaan suami saya?" kata Mak Long yang sudah berdiri.
"Saya anaknya.." kata Izhan pula.
"Alhamdulillah,semua selamat.Peluru yang mengenai bahu pesakit sudah berjaya kami keluarkan.Insya-Allah,tak lama lagi pesakit akan sedar.Kalau tak de pape lagi,saya pergi dulu.."
Semua yang mendengar hanya mengangguk.
Mereka masuk ke dalam bilik yang menempatkan Pak Long.
"Mama,maafkan Han.." kata Izhan sambil mendekati Mak Long.
"Han,mama dengan papa sentiasa maafkan Han.." balas Mak Long.
Setelah lama melawat,semua meminta diri untuk pulang.Yang tinggal di situ hanyalah Mak Long dan Izhan.
Azrif Ayril ingin menemani namun Mak Long menyuruhnya untuk pulang.
***
Parking kereta hospital
"Aku tak sangka Izhan boleh buat perkara macam ni.Nasib baik papa dia okay.." kata Hanees Hafeera.
"Kita patut bersyukur dia tak buat pape kat Nasya.." ujar Putri Amyra pula.
"Betul tu.." sokong Adam Daniel.
"Ermm..kitaorang balik dulu lah.." ujar Azrif Ayril.
"Awal lagi ni.." kata Heidy Rykarl pula.
"Kau ni,biarlah.Dorang nak melepas rindulah tu.Cuba lah faham sikit.." kata Nazrief Naufal pula.
"Ye lah.Kau tu pon tak nak lepas rindu ke?Nasya kan baru je selamat dari kena culik.."
"Kitaorang ni masih darah manis.Mana boleh selalu jumpa.Kan,Nasya?Lainlah kalau si Azrif dengan Ayla.Dorang dah kahwin.."
"Dah habis bergaduh?Kitaorang gerak dulu.."
Masing-masing bersalaman.
Azrif Ayril dan Ayla Ayuni masuk ke dalam kereta.Mereka meninggalkan perkarangan hospital.
Mereka sampai di rumah.Masing-masing kelihatan penat.
Mereka berdua naik ke bilik.Mereka duduk di atas katil.
"Abang nak pape?" soal Ayla Ayuni.
"Abang nak rehat kejap pastu nak mandi.Zohor pon dah nak masuk.."
"Ayla happy tengok Han tadi.."
"Abang pon sama.Harap-harap dia tak ulangi apa yang dia dah pernah buat.."
"Kita sama-samalah doa.."
"Abang pergi mandi kejap.Pastu kita solat sama-sama.."
"Okay.."
Azrif Ayril mencapai tuala dan berlalu ke bilik air.
Setelah selesai solat,mereka turun ke bawah bersama.
"Abang.."
"Ye?"
"Ayla nak air carrot.."
"Lah,tak pernah-pernah minta.Ni kenapa?"
"Ayla mengidam kot.Cepatlah abang buatkan.Ayla nak sejuk tau.."
"Carrot ada tak?"
"Ada dalam peti ais tu.Ayla dah beli siap-siap haritu.."
"Ohh,ni kes dera ke apa ni?"
"Mana ada Ayla dera abang.Please demi baby kita.." kata Ayla Ayuni sambil mengcomelkan mukanya.
Azrif Ayril dengan terpaksa berlalu ke dapur.
Hampir beberapa minit,air carrot siap.Azrif Ayril membawa jag yang berisi air carrot.Ayla Ayuni sudah bertepuk tangan seperti budak-budak.
Azrif Ayril duduk di sebelah isterinya.
"Sayang abang.."
"Amboi,kalau abang tak buat tak sayang lah?" kata Azrif Ayril dengan nada merajuk.
"Ala,abang ni.Ayla gurau jelah.Ayla sayang abang selamanya.Tiap-tiap masa,tiap-tiap hari,tiap-tiap bulan,tiap-tiap tahun.."
"Amboi,kemain bodek ehh?Ye,abang pon sayang sayang.."
Pipi Ayla Ayuni dicium penuh kasih.
"Abang!Ayla nak minum ni.." kata Ayla Ayuni yang baru hendak minum itu.
"Minum jelah.Bukannya abang cium bibir sayang pon.Abang cium pipi sayang.Gebu betul.." balas Azrif Ayril selamba.
"Abang nak?" kata Ayla Ayuni sambil menghulurkan gelasnya.
"Tak pe lah.Sayang minum.Air tu banyak lagi dalam jag tu.Dekat dapur pon ada lagi.."
"Terima kasih.."
"Sama-sama,sayang.."
Izhan dah berubah😂😂😂.Happy tak?😉😉
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Teen Fiction#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...