Ayla Ayuni keluar dari bilik kuliah.Dia berjalan keseorangan.
Tiba disaat itu,tangannya ditarik kasar.
"Wei,pompuan!You ni memang tak sabar nak mati kan?I dah warning you hari tu kan?Boleh tak you jangan ganggu Zhaf?Zhaf tu milik I!" kata Alisya.
Ayla Ayuni hanya mendengar.
"I nak you jauhkan diri you dari Zhaf!You dengar tak apa yang I cakap ni?"
Geram Alisya melihat Ayla Ayuni seakan-akan tidak mempedulikan kata-katanya.
"Alisya,saya dengan Zhaf tak de pape hubungan.Saya dengan dia kawan je.." kata Ayla Ayuni.
"Habis tu kenapa Zhaf bawak you pergi rumah dia?"
"Ohh,pasal tu.Saya pon terkejut bila dia bawak saya pergi rumah dia.Tapi kami just makan je.."
"I tak kira,you kena jauhkan diri you dari Zhaf jugak.Kalau tak,I tahu apa nak buat dengan orang macam you ni.."
Alisya tersenyum sinis.Dia kemudian beredar dari situ.
Ayla Ayuni mengeluh.
"Ayuni.."
Ayla Ayuni berpaling.
"Zhaf.."
"Erm..saya nak ajak awak keluar boleh?" ujar Zhafran Amirul.
"Pergi mana?"
"Nanti awak tahu lah.."
"Bila tu?"
"Kalau boleh sekarang tapi tak jadi lah.Saya nak keluar dengan awak hari Sabtu ni.Harap awak tak tolak lah sebab saya ada hal penting nak bagitau.." kata Zhafran Amirul betul-betul mengharap.
"Erm..tengoklah macam mana.."
"Awak takut abang awak marah ehh?"
"Mestilah.Saya ni pompuan.Bahaya klau keluar dengan lelaki sembarangan.."
"Jangan risau.Saya bukan lelaki sembarangan tu.Saya baik.."
Ayla Ayuni hanya senyum tawar.
"Saya gerak dulu lah.Assalamualaikum.." kata Ayla Ayuni.
"Waalaikumusalam.."
***
Indah dan Azrif Ayril berjalan ke arah tasik.
"Rif,kenapa you ajak I datang sini?You nak propose I ke?" soal Indah teruja.
'Perasannya lah minah ni!' getus Azrif Ayril.
"Aku nak terus terang.Aku dah tak boleh nak simpan kenyataan ni.." ujar Azrif Ayril serius.
"You ni.I sudi jadi wife you.You tak payah lamar I pon I sudi.."
Berkerut dahi Azrif Ayril.
"Apa kau merepek ni?Bila masa aku cakap aku nak lamar kau?"
Senyuman Indah mati.
"You bukan nak lamar I ke?"
"Aku ajak kau datang sini sebab aku nak cakap yang aku ni suami orang.."
"What?!" jerit Indah.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Teen Fiction#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...