Ayla Ayuni dibenarkan pulang ke rumah.Azrif Ayril mengambil cuti.
"Abang masih marahkan Ayla?"
Azrif Ayril hanya diam.
"Kau nak makan pape tak?"
Ayla Ayuni menggelengkan kepalanya.
"Kau duduk rumah.Aku nak keluar.."
"Ayla nak ikut.." kata Ayla Ayuni manja.
"Jangan nak mengada.Kau tu tak sihat lagi.Jadi pape nanti susah.Aku pergi tak lama.."
"Abang,Ayla sanggup buat apa je asalkan abang tak layan Ayla macam ni.Ayla sayang abang.Ayla tak nak hilang abang dalam hidup Ayla.Abang segala-galanya bagi Ayla.."
Air mata Ayla Ayuni mula tumpah.Azrif Ayril sedikit tersentuh namun egonya menghalang.
"Kalau kau nak aku maafkan kau,kau duduk rumah.Buang sifat degil kau tu.."
"Okay.."
"Good girl.."
Azrif Ayril melangkah keluar rumah.
"Abang.."
"Apa lagi?"
"Nak cium.."
"Cium?"
Azrif Ayril menggeleng-gelengkan kepalanya lalu segera masuk ke dalam kereta.
Ayla Ayuni mengeluh.
"Sayang,apa lagi mama nak buat ni?Papa merajuk dengan mama lagi.." katanya sendirian sambil mengusap perutnya yang masih belum kelihatan itu.
Dia berlalu masuk ke dalam rumah.
Setengah jam kemudian,kedengaran orang memberi salam.
'Siapa pulak ni?' getus Ayla Ayuni.
Dia melangkah keluar dari rumah.
"Ayla!" jerit mereka bertiga.
"Lah,korang rupanya.Meh masuk.Aku ingatkan siapa lah tadi.."
"Kau ingat siapa?" kata Putri Amyra.
"Dia ingat Azrif kot.." kata Nasya Eleena pula.
"Korang datang ni ada apa?"
"Azrif lah suruh kitaorang datang sini.Dia suruh kitaorang tengok-tengokkan kau.." balas Hanees Hafeera.
Mereka duduk di ruang tamu.
"Kitaorang dengar kau dah berisi.Tahniah beb.." ujar Nasya Eleena.
"Thanks.."
"Kau nak makan pape tak?Aku boleh masakkan.." kata Putri Amyra.
"Myra,kau pandai masak?Ohh,kau nak practice jadi wife mithali erk?" usik Hanees Hafeera.
"Ha'ah kan.Untuk Adam lah tu.."
Ayla Ayuni turut bersekutu mengenakan Putri Amyra.
"Korang ni.Adam tu dah jadi tunang orang.Aku tak nak jadi orang ketiga.." kata Putri Amyra.
Sejujurnya dia memang kecewa tatkala Adam Daniel memperkenalkan tunangnya tempoh hari.
"Myra,bunyi macam kecewa je.Kenapa lah si Adam tu tak nampak cinta kau ni?Musykil lah aku.." kata Hanees Hafeera.
"Tahu lah orang tu dah bahagia.Tak sangka kau dengan Heidy tu boleh sangkut.." ujar Nasya Eleena.
"Eleh,habis tu kau dengan Naz tu apa cerita?Dah jodoh kitaorang nak buat macam mana?Apa pon aku doakan korang bahagia.."
"Aamiinn.." kata mereka bertiga mengaminkan doa Hanees Hafeera.
"Dah lah.Kata nak masak untuk mak buyung ni.Karang lapar kita pulak kena tumbuk dengan Azrif sebab tak bagi isteri dia makan.." ujar Nasya Eleena sambil ketawa.
Putri Amyra beredar ke dapur.Begitu juga Nasya Eleena.
Hanees Hafeera dan Ayla Ayuni hanya berbual di ruang tamu itu.
"Kau dengan Rif dah okay ke?"
"Dia masih marahkan aku.Tak pe lah.Salah aku.Aku punca semua benda ni.."
"Ayla,aku,Myra dengan Nasya akan selalu support kau.Kalau kau sedih kiraorang pon akan sedih.."
"Thanks.Korang dari dulu ada ngan aku.Beruntung aku ada kawan macam korang.."
Setelah beberapa minit,Putri Amyra dan Nasya Eleena membawa makanan ke ruang tamu.
"Ayla,aku masakkan kau spaghetti je.Tak pe kan?" ujar Putri Amyra.
"Tak pe.Aku okay je.." balas Ayla Ayuni.
Setelah lama berada di situ,mereka meminta diri.
***
Azrif Ayril pulang setelah selesai solat isyak di masjid.
Ayla Ayuni yang baru selesai solat isyak,menanggalkan telekungnya.
Terkejut dia melihat suaminya masuk ke bilik.
"Abang dah balik?Abang pergi mana?Kenapa tinggal Ayla lama sangat?Abang cakap abang pergi tak lama.." ujar Ayla Ayuni seakan-akan merajuk.
Azrif Ayril hanya diam dan berlalu ke bilik air.Ayla Ayuni hanya duduk di atas katil sambil membelek fonnya.
Azrif Ayril keluar beberapa minit kemudian.Setelah selesai menyiapkan dirinya,dia berlalu ke arah pintu.
"Abang.."
Langkahnya terhenti.Ayla Ayuni mendekati suaminya.
"Abang nak pergi mana?"
"Aku nak turun bawah.Kenapa?"
"Abang,jijik sangat ke Ayla di mata abang?Abang tak sayang Ayla dah ke?"
Azrif Ayril diam.
"Abang,maafkan Ayla.Ayla rin.."
Kata-katanya terhenti apabila dia terasa mual secara tiba-tiba.
Dia menuju ke arah bilik air.Azrif Ayril turut mengikuti langkah isterinya.
Dia menggosok-gosok belakang badan isterinya.
Setelah puas memuntahkan segala isi perut,Azrif Ayril membawa Ayla Ayuni ke katil.
"Abang.."
"Shh,kau rehat ye.Tidur.Aku teman kau malam ni.." ujar Azrif Ayril.
"Abang teman Ayla?Terima kasih.."
"Malam ni je.Dah lah,tidur.."
"Abang janji tak tinggalkan Ayla?"
"Ye,aku janji.."
Azrif Ayril membaringkan tubuhnya di sebelah isterinya.
Ayla Ayuni tersenyum puas.
"Good night,abang.Love you.." ucap Ayla Ayuni sebelum menutupi matanya.
'Love you too,sayang..' balas Azrif Ayril di dalam hati.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Genç Kurgu#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...