Mesyuarat pengawas dimulakan.
"Okay,aku panggil korang ni bukan saja-saja.Cikgu Hamidi dah aturkan tempat bertugas yang baru.So aku harap korang semua bertugas.." ujar Azrif Ayril memulakan mesyuarat pada petang itu.
"Jadual bertugas akan ditampal di papan kenyataan pengawas.." tambah Dhia pula.
"Aku dengar ada segelintir dari kita tak bayar yuran pengawas.Betul ke?" soal Azrif Ayril.
"Aku bukan apa.Bayar slow-slow pon tak pe.Cuma jangan lah tak bayar langsung.Kalau macam ni,apa guna korang jadi pengawas?Korang ni pengawas bukannya pelajar biasa.Aku tahu korang tak suka dipaksa kan?So aku malas nak bising-bising.Harap korang faham lah.Yang kena nanti aku bukannya korang.."
Azrif Ayril melepaskan kemarahannya.
"Dhia,kau ada pape nak cakap?"
"Oh ye,sebelum aku terlupa.Cikgu Idah ada cakap nak buat hi tea untuk kita.Aku harap semua dapat hadir.Duit hi tea tu boleh bayar kat bendahari kita,Hanees.." ujar Dhia.
Semuanya kelihatan gembira mendengar khabar itu.Tepat jam 2 petang,mereka dibenarkan pulang.
Ayla Ayuni sampai di rumah.Dia menanggalkan tudungnya.
Tidak lama kemudian,Azrif Ayril sampai di rumah.Ayla Ayuni sudah selesai mandi dan solat turun ke bawah.
"Kau nak makan?" soalnya.
"Tak pe,aku dah makan.."
"Rif.."
"Kau nak cakap pape kejap lagi lah.Aku penat.Aku nak mandi.Solat pon tak lagi ni.."
Azrif Ayril naik ke biliknya.
Ayla Ayuni tercengang.Dia berlalu ke dapur.
"Marah lagi ke?Hal tu kan dah lepas.Yang dia nak berapi sangat dengan aku pahal?" ujarnya sendirian.
Dia menyediakan bahan untuk memasak.Setelah selesai memasak,dia berlalu ke ruang tamu.
Dia membuka tv.Dia menekan saluran korea.Bibirnya menguntum senyuman tatkala melihat hero koreanya.
Azrif Ayril turun tidak lama kemudian.Dia memerhati gerak geri Ayla Ayuni.
"Kalau suka pon tak payah lah macam jakun sangat.Lelaki korea je pon.Bukannya hensem.." ujarnya.
Ayla Ayuni menjeling suaminya.
"Jeling-jeling.Juling nanti jangan menyesal.."
"Apa masalah kau ni hah?Laki korea memang hensem.Lagi hensem dari kau.Dah jeles tu cakap lah.."
"Aku nak jeles dengan orang yang kau tak pernah jumpa nak buat apa?Bukannya ada faedah pon.."
"Suka hati kau lah.Kau nak makan tak?Kalau nak aku dah masak tadi.."
"Bukannya mati pon kalau tak makan.."
"Orang tanya elok-elok jawab lah elok-elok.." rungut Ayla Ayuni.
"Tutup tv tu.Pergi belajar.Dari tadi lagi tengok benda yang tak berfaedah.Cuba lah tengok tutor tv ke apa ke.Ni tak korea jugak yang kau tengok.." bebel Azrif Ayril.
"Ada aku ganggu hidup kau ke?Tak de kan?So better kau diam.Sibuk je.."
"Memang kau ganggu hidup aku.Mata aku sakit tengok kau tengok mamat korea ni.Sini remote tu.."
"No!"
Azrif Ayril merampas remote itu namun Ayla Ayuni memegang kuat remote itu.
"Ayla.."
"Ishh,kau saja je kan?Bagilah aku tengok cerita ni.Dulu ada papa,papa bagi je.."
"Tu time ada papa.Sekarang kau tu duduk dengan aku.Ikut cara aku.."
"Kau dengan aku lain.Kau tu budak hot student.24 jam hadap buku.Cuba kau ikut pulak cara aku.."
"Aku ikut cara kau?Memang tak ke mana lah.."
"Kuang ajar!At least aku straight's A PT3.."
"Nasib je tu.."
"Azrif!" jerit Ayla Ayuni.
"Bising lah,mak cik.."
Azrif Ayril cuba merampas remote itu.Tidak lama kemudian,dia mengalah juga.Azrif Ayril beredar dari situ.
YOU ARE READING
Suamiku Abang Tiriku
Teen Fiction#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi semakin haru biru apabila Azrif Ayril mengambil keputusan untuk menikahi adik tirinya. "No!I don't w...