part 77

30.6K 591 123
                                    

Azrif Ayrif membawa keluarga kecilnya berpicnic di tepi pantai.

Si kembar sudah memasuki tiga bulan.Aiyura Azzahra dan Aiyuna Azzahra.

Itu nama yang diberikan kepada puteri kembar mereka.

"Abang,kenapa tak cakap kita nak pergi picnic?Tak bagitau awal-awal pulak tu.."

"Saja buat surprise kat sayang.Terkejut tak?"

"Terkejutlah.Dah lah Ayla tak sempat nak packing barang.Tup-tup dah ada dekat tepi pantai macam ni.."

"Sayang.."

"Ye?"

"Terima kasih.." ucap Azrif Ayril ikhlas.

"Ayla yang patut ucap terima kasih kat abang.Sanggup bersusah payah demi Ayla.." ucap Ayla Ayuni sambil meletakkan Aiyuna Azzahra di pangkuannya.

"Sayang ni.Abang bersyukur sangat dapat memperisterikan sayang.Sayang baik,caring tapi kadang-kadang tu kuat jugak merajuk.." kata Azrif Ayril sambil tersengih.

Aiyura Azzahra yang berada di pangkuannya sudah mula merengek sedikit.

"Ayla merajuk sebab abang.Abang yang buat Ayla merajuk.Apa pon Ayla bersyukur sebab abang jadi suami Ayla.Pembimbing Ayla dengan anak-anak.Tapi kan satu je masalah abang.."

"Apa dia?"

"Abang tak cukup sweet lah.Tak macam hero dalam drama kat tv tu.."

"Amboi,sayang.Sayang,ni dunia realiti lah.Abang ni memang lah kayu sikit bab-bab sweet ni.."

"Ayla terima abang seadanya.Ayla tak kisah pon semua tu.Cukup lah abang ada dengan Ayla dan anak-anak kita.Tu pon dah buat Ayla bahagia sangat.."

"Abang tak sangka kita dapat kembar,sayang.Abang happy sangat.."

"Ayla pon sama.."

"Akhirnya kita semua dah ada keluarga sendiri kan?Naz dengan Nasya.Hanees dengan Heidy.Cuma tu lah,Myra dengan Adam tak bersama.."

"Abang,jodoh tu Allah yang tentukan.Memanglah Myra sukakan Adam tapi dah Adam tu bukan jodoh Myra.Nak buat macam mana?Tak pe,kita doakan je yang baik-baik untuk mereka.."

"Kalau cerita kita macam dorang,sayang nak buat apa?"

"Ayla terima je lah.Ayla redha.Sebab semua orang ada jodoh masing-masing.Cuma lambat atau cepat je.."

"Sayang,Yura ni nak tidur kot.." kata Azrif Ayril.

"Abang baringkan je lah Yura atas paha abang.Ayla pergi kat kereta kejap nak ambil bantal dia.." kata Ayla Ayuni sambil mula berdiri.

"Abang jaga Yuna sekali tau.." sambungnya lagi.

Azrif Ayril mengambil Aiyuna Azzahra pula.Dua-dua berada di pangkuannya.Kanan dan kiri.

Ayla Ayuni membuka kereta dan mengambil bantal.Setelah itu,dia kembali mengunci pintu kereta.

"Ayla?" ujar seseorang.

Ayla Ayuni memandang gerangan yang memanggilnya.

"In..Indah?"

"Ye.Tak sangka jumpa kat sini.."

"Ohh,awak buat apa kat sini?"

"Kitaorang honeymoon kat sini.."

"Honeymoon?"

"Yes,this is my husband.Bie ni Ayla.Ayla,ni Rizwan.."

Ayla Ayuni dan Rizwan membalas pandangan.

"Okaylah.Kami gerak dulu.Kirim salam dekat Azrif ye.."

Indah dan Rizwan beredar dari situ.

Ayla Ayuni kembali ke tempat mereka berpicnic.

"Amboi,lamanya ambil bantal?Ambik bantal ke pergi mengorat?" sindir Azrif Ayril.

"Ayla pergi mengorat?Mana ada.Erm..abang,cuba teka Ayla jumpa siapa tadi?"

"Zhafran.."

"Abang!Tak baik lah.Dia dah tak de dah.." kata Ayla Ayuni sambil mencubit bahu suaminya.

"Abang gurau jelah.Tapi kan mana tahu roh Zhafran datang ke?Takkan lah Sir Faiq pulak?"

"Abang ni!Dua-dua bukan.Ayla jumpa Indah.Dia makin cantik abang.."

"Dia memang dari dulu cantik kan?" kata Azrif Ayril sambil tersengih.

"Ye lah.Dia cantik.Ayla je buruk.."

"Ala,sayang ni.Gurau sikit pon tak boleh?"

"Dia dah kahwin.Abang jeles tak?"

"Abang lagi jeles kalau ada orang nak rembat sayang.Erm..dia kahwin dengan siapa?"

"Rizwan.Ayla tak kenal pon siapa suami dia tu.Tapi hensem.."

"Hensem dari abang ehh?"

Ayla Ayuni menatap wajah suaminya.

"Kalau tengok dari rupa,memang abang kalah tapi kalau tengok dari hati,abanglah yang menang.

"Pandai bodek?"

"Ni bukan bodek lah.Ni kenyataan.Abang kan pujaan hati Ayla.."

"Sayang pon idaman hati abang.."

"Sayang abang tiri Ayla.."

Ayla Ayuni mencium pipi suaminya.

"Abang tiri?" kata Azrif Ayril pelik.

"Ayla tak sangka dari abang tiri jadi suami Ayla.Indah kan aturanNYA?"

"AturanNYA memang indah sayang.Abang janji abang akan jaga sayang dengan puteri kembar abang ni sebaik mungkin.Abang janji abang akan jadi suami dan papa yang terbaik untuk sayang dan puteri kembar abang.."

"Ayla pon akan jadi isteri dan mama yang terbaik untuk abang dan puteri kembar kita.Terima kasih,abang.."

"I love you,sayang.."

"Love you more,abang.."

Pantai itu menjadi saksi mereka.Si kembar sudahpun tidur di pangkuan papa mereka.

TAMAT

Hurm..dah tamat.Macam mana?Okay tak?😉😉.Serius cakap,first time tulis tak tahu/tak rasa pon cite ni akan dapat sambutan macam ni.Best ke cite ni?😉😉.Terima kasih semua yang telah support cite ni dari awal hingga akhir.Cite ni serius complicated.Complicated ke?😉😉Rasa macam best pulak buat panjang2 kan?😂😂.Ni first time buat bab panjang2.Sebelum ni ada je tapi tak panjang macam ni.Sorry kepada yang rasa tak best.Hurm..jumpe lagi tahun depan.Time tu cite lain pulak menyusul.Tapi klau tangan ni rajin besok or lusa dah boleh taip cite baru.Ye dak?😉😉.2 minggu je lagi nk sekolah.Happy2 cuti okay?Hargailah cuti anda(ceh)..

Promote

Layakkah bahagia untukku
farrahizwany

Cinta si bisu
Nana_Jiha

Di sebalik benci
shira4269

Sekeping hati yang terluka
wannabeyy

Isteri yang dibenci
ShafinasBakri

Aduhai,senior kerek!
MiraFifah_

T A K D I R  K I T A
sweethearttina

Suamiku Abang TirikuWhere stories live. Discover now