part 45

16.7K 559 13
                                    

Ayla Ayuni dan gengnya keluar dari bilik kuliah.

"Ayuni.." ujar Zhafran Amirul.

Ayla Ayuni hanya meneruskan langkahnya.

"Ayuni.." panggil Zhafran Amirul lagi.

"Kitaorang rasa better awak jangan ganggu Ayla lagi.." ujar Hanees Hafeera.

Zhafran Amirul mendekati Ayla Ayuni.Dia menarik lengan Ayla Ayuni.

Terkejut Ayla Ayuni.

"Zhaf!Awak buat apa ni?" soal Ayla Ayuni sambil matanya melilau kiri dan kanan.

"Saya nak minta maaf.Saya gurau je pasal tu.Tolonglah jangan tak pedulikan saya.Saya ikhlas nak kawan dengan awak.."

"Zhaf,lepaskan saya.Malu lah orang nampak.."

"Okay,tapi awak maafkan saya dulu.."

"Ye,saya maafkan awak.." kata Ayla Ayuni cepat-cepat.

Serentak itu,dia terpandang ke arah Azrif Ayril dan gengnya yang memandang ke arahnya.

"Err..saya pergi dulu lah.."

"Ayuni,jom saya belanja awak.."

"Tak pe,saya balik dulu.Abang saya dah tunggu tu.."

Zhafran Amirul memandang ke arah Azrif Ayril.

***

"Apa kau buat tadi?!" tengking Azrif Ayril.

Terhinjut bahu Ayla Ayuni disaat ditengking sebegitu.

"Tak weh,semua ni salah faham.Apa yang kau nampak tadi tu.."

Kata-kata Ayla Ayuni terhenti disaat Azrif Ayril memintas percakapannya.

"Apa?Kau cakap salah faham?Ayla,aku..aku cintakan kau!Aku sayang kau!Tapi kenapa kau buat aku macam ni?Kau tak nampak ke aku cintakan kau?Aku jeles.Aku jeles tengok kau dengan Sir Faiq dulu.Sekarang aku jeles kau dengan Zhaf!Kau tak nampak ke semua tu?" pintas Azrif Ayril.

Akhirnya terungkap juga apa yang dirasai Azrif Ayril selama ini.

"Rif.."

"Aku tahu aku ni tak layak digelar suami pada kau.Memang waktu aku ambil keputusan kahwin dengan kau dulu tu sebab arwah papa kau.Aku mengaku benda tu.Tapi lama-lama perasaan sayang aku pada kau semakin tebal,Ayla.Aku kalau boleh tak nak kehilangan kau.Aku sayang kau!Aku cintakan kau!Kenapa kau tak faham aku?"

"Habis kenapa kau kenalkan aku pada Indah sebagai adik kau?Siapa Indah pada kau?"

"Aku saja je buat semua tu.Aku nak tahu perasaan kau pada aku.Tapi nampaknya kau tak cintakan aku,Ayla.Kau tak kisah pon pasal pernikahan kita.Sebab bagi kau,aku ni selamanya akan jadi abang kau atau cuma kawan kau je.."

"Rif,tak.Kau dah salah faham.."

"Salah faham?Zhaf tu suka kau kan?Kau pon suka Zhaf kan?Mengaku je lah,Ayla.Aku boleh lepaskan kau klau itu yang kau nak.Aku tahu selama kita kahwin,aku selalu sakitkan hati kau.Tak pernah sekalipon aku buat kau bahagia.."

"Rif.."

"Dah lah,Ayla.Aku dah terus terang dengan kau hari ni.Aku selalu berharap kau akan cakap benda yang sama pada aku saat aku lafazkan kata cinta aku pada kau tapi rupanya aku silap.Kau tak pernah pandang cinta aku.Kau tak penah pon belajar untuk terima aku dalam hidup kau bahkan kau tak pernah pon belajar untuk cintakan aku!"

Azrif Ayril berlalu naik ke bilik.Dihempasnya pintu biliknya.

"Rif,aku dah jatuh cinta dengan kau.Kalau tak kenapa aku jeles kau dengan Ryana,dengan Wina,dengan Indah?Memang salah aku tak jujur dari awal.Aku akan betulkan semua ni,Rif.." ujar Ayla Ayuni sendirian.

Suamiku Abang TirikuWhere stories live. Discover now