BAB 3

8.4K 542 51
                                    

"Wei hari ni kita balik lambat kan?" soal Nazira kepada Maira. Ketika itu mereka sedang meronda di kawasan mereka bertugas iaitu di blok makmal. "Haah, kan kita ada meeting pengawas petang ni" Maira menjawab pertanyaan Nazira sambil melihat jika ada pelajar yang merokok di belakang bangunan.

Nazira mengangguk mendengar jawapan Maira. Bukan dia tak tahu tapi nak kepastian je. "Jom masuk kelas. Rehat pun dah nak habis ni" kata Maira lagi. Mereka berjalan ke kelas sambil berbual-bual kosong.

____________________

"Baiklah,seperti kamu semua tahu hari ni kita adakan meeting pengawas sebab saya nak melantik AJKT pengawas" terang cikgu Hamzar. Ice Girl terus sahaja mengeluh dan memasamkan muka mereka. Ada juga yang menunduk. "Sebelum saya terlupa... hari ni juga kita akan menerima pengawas baharu untuk membantu kamu semua. Silakan ke depan" sambung cikgu Hamzar lagi dan mempersilakan 'pengawas baharu' itu ke depan. Fire Boys berjalan ke hadapan sambil tersenyum. Ya.. pengawas tu Fire Boys.

"Okey ,yang hujung tu nama dia Aiman, sebelah Aiman nama dia Haffiy, sebelah Haffiy pulak nama dia Ikmal, sebelah Ikmal nama dia Adam dan yang paling dekat dengan saya ni nama dia Rizz" cikgu Hamzar memperkenalkan Fire boys ringkas kepada pengawas yang lain. "Ada sebarang soalan?" soal cikgu Fairus kepada para pengawas. Semua pengawas menggelengkan kepala mereka.

ICE GIRLS POV

"Wei, mamat lima orang ni ke pengawas yang cikgu cakap haritu?" kata Irin separuh berbisik kepada Ice Girls. "Ye lah kot. Dah diorang yang masuk bila cikgu panggil. Kalau tk diorang buat apa kat depan tu?" balas Aqila, juga separuh berbisik. "Tengok je lah.." kata Izzati lalu mengangkat kepala dan melihat ke arah Fire Boys. Lebih tepat, ke arah salah seorang ahli Fire Boys.

"Ye, Ice Girls ada apa-apa soalan? Nampak macam ada" tanya cikgu Hamzar tiba-tiba pada Ice Girls. Ice girls yang terkejut dengan pertanyaan cikgu Hamzar laju sahaja menggelengkan kepala mereka. "Tak..tak..tak..tak ada cikgu" jawab Ice Girls serentak. Aduh kena lagi Ice Girls. Cikgu Hamzar menggelengkan kepalanya lalu tersenyum selepas itu. "Kamu boleh duduk di tempat kamu Fire Boys" cikgu Hamzar menyuruh Fire Boys duduk di kerusi kosong yang memang disediakan untuk mereka.

"Baiklah seterusnya, senarai nama pengawas yang memegang jawatan pada tahun ini sudah pun berada di tangan saya. Semuanya ada sepuluh jawatan tertinggi" kata cikgu Hamzar sambil menunjukkan kertas yang berada di tangannya. Ice Girls mengeluh dan menundukkan kepala di tempat duduk mereka.

"Kita mulakan dengan jawatan Ketua dan Penolong Ketua Biro Disiplin. Ketuanya ialah Nik Ikmal Haqiem dan penolong pula ialah Syarifah Nazira Diana. Dipersilakan Nazira dan Ikmal ke depan" kata cikgu Hamzar dengan senang hati dan meminta Nazira dan Ikmal untuk ke depan. Haih.. cikgu senang hati lah, Ice Girls yang tak senang.

"Seterusnya bagi jawatan Ketua dan Penolong Ketua Biro Tugasan. Ketua ialah Izz Haffiy Luqman dan penolongnya ialah Syamaira Adawiyah. Sila kedepan" kata cikgu Hamzar lagi.

"Bagi jawatan Bendahari dan Penolong Bendahari saya bagi pada Muhamad Khairul Adam dan dibantu Maiz Irin Batrisya" kata cikgu Hamzar sambil tersenyum dan membuat isyarat menyuruh Irin dan Adam ke depan.

"Jawatan setiausaha dan penolong setiausaha pula saya bagi pada Wan Muhamad Izzul Aiman serta dibantu Nur Izzati Syazira" kata cikgu Hamzar lagi. Sama juga cikgu Hamzar menyuruh mereka ke depan.

"Dan bagi jawatan Ketua dan Penolong Ketua Pengawas pada tahun ini saya memilih untuk melantik Rizz Alief Najmie sebagai Ketua dan Nur Syamin Aqilah sebagai Penolong Ketua Pengawas. Depersilakan ke hadapan, Rizz dan Aqila" cikgu menyebut nama bagi jawatan terakhir itu dengan yakin dan senang hati. Kini Fire Boys dan Ice Girls semuanya berada di depan. "Inilah dia semua AJKT badan Pengawas pada tahun ini" cikgu Hamzar memperkenalkan mereka kepada pengawas yang lain. Kemudian cikgu menyebut pula nama bagi ahli jawatan kuasa yang lain.

Highschool Love [C]Where stories live. Discover now