ICE GIRLS POV
Ice Girls menuruni tangga lalu pergi ke arah kereta Maira untuk pulang ke rumah mereka. Semua pelajar sudah pun pulang kecuali mereka dan juga Fire Boys. Sebabnya tadi diorang kena berjumpa dengan cikgu disiplin.
"Maira cepat lah sikit start kereta tu. Aku dah panas ni" kata Nazira yang duduk di belakang tempat duduk pemandu sambil mengipas-ngipas mukanya menggunakan tangan.
"Ishh... Sabar lah sikit" jawab Maira. Maira cuba untuk menghidupkan keretanya namun tidak berjaya. "Weh, tak boleh hidup lah. Macam mana ni!" kata Maira panik. "Wei serius lh. Aku dah penat dah ni. Dah lah panas" rungut Irin pula yang berada di tengah-tengah antara Nazira dan Izzati.
"Maira kau cuba hidupkan lagi sekali. Mana tau boleh" Izzati pula berkata. Maira mencuba lagi sekali untuk menghidupkan keretanya. "Tak boleh jugak lah" balas Maira. Ice Girls keluar dari kereta Maira. Irin dan Aqila menyandarkan badan mereka ke kereta Maira.
"So apa kita nak buat sekarang ni?" soal Nazira kepada mereka semua. "Jalan kaki lah" cadang Irin. "Penat lah ngek. Dah lah rumah kita boleh tahan jauh jugak" balas Maira sambil memandang Irin geram. "Teksi?" cadang Aqila pula. "Tapi, kawasan sekolah kita ni kan susah nak dapat teksi" jawab Izzati. "Kita tunggu je lah dekat bus stop tu" kata Nazira sambil menunjuk ke arah bus stop yang berada di hadapan sekolah mereka.
Ice Girls berjalan menuju ke bus stop itu dengan perlahannya.
"Wait..wait..wait.. Korang tak bawa telefon korang ke?" soal Aqila tiba-tiba. Semua menggelengkan kepala mereka kecuali Irin. "Irin kau bawa ke?" soal Nazira pula. "Bawa" jawab Irin ringkas. "Dah tu call lah siapa-siapa suruh ambil kita dekat sekolah" kata Maira kepada Irin. "Bateri habis" senang Irin menjawab. Ice Girls menepuk kepala mereka mendengar jawapan Irin.
FIRE BOYS POV
Manakala Fire Boys pula sudah pun sampai di rumah mereka. Setelah membersih diri, mereka berkumpul semula di ruang tamu.
"Wei korang tak bosan ke?" soal Ikmal tiba-tiba. "Hurm... Bosan lah jugak. Habis tu nak buat apa?" jawab Adam pula. "Jom kita ronda-ronda bandar. Sambil tu kita race lah" cadang Aiman bersemangat. Fire Boys memandang antara satu sama lain dan tersenyum penuh makna.
"JOM!!" serentak Fire Boys berkata dan terus mereka berlari mendapatkan kereta mereka masing-masing.
Vroomm....vroomm...
Kereta Fire Boys memecut keluar dari kawasan perumahan mereka.
ICE GIRLS POV
"Weh mana teksi ni. Satu pun aku tak nampak" rungut Irin. "Cuti kot" jawab Aqila spontan. "Cuti apa pulak?" soal Irin hairan. "Kau percaya ke apa aku cakap ni?" soalan Irin dibalas dengan soalan oleh Aqila. "Bongok. Kau memperbodoh kan aku lah ni?" kata Irin dengan geram. "He..he..he.." Aqila hanya tersengih. Ice Girls yang lain pula hanya menggelengkan kepala mereka sambil tersenyum melihat kelakuan rakannya itu.
"Ye lah. Dah dekat satu jam dah kita tunggu ni. Tapi tak ada satu teksi pun yang lalu" kata Izzati pula. Ice Girl menganggukkan kepala mereka.
Shuuu...shuuu...shuuu......
"Bapak laju siak bawak kereta. Siapa lah tu?" kata Maira apabila lima buah kereta yang dibawa laju lalu di hadapan mereka. "Tapi kan, kenapa aku macam kenal ye kereta tu semua?" kata Nazira pula. "Haah. Aku pun macam pernah nampak" Irin mengiyakan kata-kata Nazira itu.
"Tu bukan ke..." kata-kata Aqila terhenti lalu dia memandang Ice Girls yang lain. "Fire Boys!!?" sambung Ice Girls serentak.
FIRE BOYS POV
YOU ARE READING
Highschool Love [C]
Teen Fiction[COMPLETE] ICE GIRLS. Siapa je yang tak kenal sekumpulan gadis pengawas yang tegas di SMARK HIGHSCHOOL. Sesuai ke perkataan gadis dengan perwatakan mereka yang serba ganas tu? FIRE BOYS. Fuh, sekali pandang tak cukup punya. Tak kira pelajar perempu...