"Oh my God! Guys tengok ni. Cantik tak baju yang diorang pakai ni?" kata Nazira teruja sambil memandang ke arah Lovely Girls dan Hot Guys di hadapannya. "Wow! cantiknya. Rasa terharu pulak" balas Irin dengan lakonannya. "Sesuai lah dengan korang" sambung Haffiy pula. "Selfie guys!" kata Aqila sambil mengangkat tinggi telefonnya.
Klik!
Gambar diambil sempurna beramai-ramai.
"Nanti aku tag ye dekat Instagram" kata Aqila teruja. Lovely Girls dan Hot Guys berlalu pergi dengan perasaan marah. Ice Girls tersenyum sinis melihat mereka yang sakit hati. "Caption nak letak apa?" soal Aqila bersemangat. "Suka hati kau lah Qila..." jawab Adam malas.
"Jom masuk kelas. Pelajaran dah nak mula dah ni" kata Izzati tiba-tiba. Ramai yang memandang mereka pelik sepanjang perjalanan mereka ke kelas. Ada yang tersenyum dan ada juga yang memandang dengan jelingan.
____________________
"Wei, kau dah dapat tahu ke siapa yang rosakkan kamera kau tu?" soal Maira pada Aqila. Aqila menggeleng perlahan. "Kamera apa?" soal Aiman pelik. "Kamera Qila, hari tu kena curi. Esoknya, Nazira dengan Maira dah jumpa dah. Tapi, dalam longkang" jelas Izzati perlahan.
"Siapa yang buat?" soal Ikmal pula. "Tak tahu lah" jawab Aqila malas. "Siasat jom" candang Irin teruja sambil bermain keningnya. "Kitorang boleh je" jawab Adam mewakili Fire Boys. "Aku penat lah lately ni" jawab Nazira malas. "Aku pun rasa aku dah redha dah" jawab Aqila pula. "Alaa... Tak kan dah putus asa? Cepatnya mengalah korang ni" kata Maira mencabar.
"Bukan putus asa, tapi tak boleh ke kita rehat sekejap?" balas Nazira geram. "Bercuti jom" cadang Irin lagi. "Banyak betul yang kau nak kan? Tadi nak siasat, sekarang ni nak bercuti pulak" kata Izzati geram pada Irin. Irin hanya tersengih menampakkan giginya.
"Okey macam ni, kita habiskan siasatan kita ni dulu, lepas tu kita pergi bercuti ramai-ramai nak?" kata Rizz memberi cadangan. "Boleh lah" jawab Nazira perlahan. Ice Girls dan Fire Boys bersetuju dengan cadangan Rizz.
"Tapi macam mana kita nak siasat benda alah ni?" soal Haffiy perlahan. "Kenapa kita tak check CCTV je? Bukan ke kawasan tu ada CCTV?" soal Izzati pelik. "Betullah! Blok tingkatan 1 kan banyak CCTV!" balas Maira teruja. "Tapi bukan ke pelajar tak dibenarkan masuk ke bilik kawalan tu?" soal Aqila pelik.
"Kita kan nak masuk ada sebab. Masti boleh punya lah" jawab Aiman yakin. "Kalau macam tu, lepas rehat ni kita jumpa dengan guard minta kunci bilik tu. Okey?" soal Adam bersemangat. "Okey!" jawab yang lain juga bersemangat.
_____________________
"Macam mana? Dapat tak kunci tu?" soal Ikmal pada Adam. Adam dan Irin menggeleng dengan muka yang masam mencuka. "Kenapa pulak tak dapat?" soal Izzati pelik. "Pak cik tu cakap muka kitorang tak boleh dipercayai" jawab Irin geram. "What? Dia tak tau ke kita ni orang yang paling boleh dipercayai dekat sekolah ni" jawab Nazira selamba.
"Tu lah pasal. Aku geram betul dengan Pak cik tu. Dah lah juling. Lepas tu sibuk nak jeling-jeling aku" kata Irin dengan marahnya. "So, dia juling ke jeling?" soal Aqila lembap. "Mana-mana pun boleh. Suka hati kau lah nak imagine macam mana" jawab Izzati malas. "Macam mana korang boleh tak dapat kunci tu. Cuba cerita macam mana korang mintak?" soal Maira pelik.
"Macam ni..."
Flashback...
"Assalamualaikum, Pak cik... Pak cik ada dekat dalam tak?" soal Irin sambil mengetuk pintu bilik security itu. Pintu dibuka perlahan dari dalam. "Haa... korang nak apa?" soal Pak cik tersebut kasar. "Err..." Irin terdiam sebentar dan memandang Adam di sebelahnya. 'Dia pandang aku ke Adam?' soal Irin pelik di dalam hati.
YOU ARE READING
Highschool Love [C]
Novela Juvenil[COMPLETE] ICE GIRLS. Siapa je yang tak kenal sekumpulan gadis pengawas yang tegas di SMARK HIGHSCHOOL. Sesuai ke perkataan gadis dengan perwatakan mereka yang serba ganas tu? FIRE BOYS. Fuh, sekali pandang tak cukup punya. Tak kira pelajar perempu...