BAB 9

6K 397 16
                                    

"Yes, memang kami bahagia" jawab Aiman tenang. Izzati memandang Aiman dengan wajah terkejut. "Tapi.... Awak siapa ye?" sambung Aiman lagi. "Baby, tak kan you tak kenal I? I girlfriend you kot" jawab Fatiya a.k.a Yaya dengan manja.

"Girlfriend!? Sejak bila aku ada girlfriend doh?" soal Aiman lalu tergelak. Izzati yang mendengar jawapan Aiman juga turut sama tergelak. "Baby! Sampai hati you gelakkan I!" kata Fatiya dengan kuat. "Oi! Kau cakap tak boleh kuat lagi ke?" sindir Izzati pada Fatiya. "You diam!!" jerit Fatiya pada Izzati pula.

"Eh perempuan, aku rasa kau yang patut diam lah. Lagi satu, stop panggil aku 'sayang'. Aku geli tahu tak?" kata Aiman dengan geram. "And kau jangan berani-berani nak sentuh Izzati. Kalau aku tahu kau apa-apakan dia, siap kau?" sambung Aiman lagi.

"Ishh... Fine!! Kali ni I lepaskan you dengan perempuan tak sedar diri ni. Tapi lain kali NO!" Fatiya berkata kuat kemudian berlalu pergi dengan langkah yang agak diva. Izzati tersenyum lebar melihat Fatiya beredar dengan keadaan marah sebab kena marah dengan Aiman.

Setelah itu pekerja wanita tadi datang kembali. "Abang, ni kasut tadi dengan saiz 39 dan 42" kata pekerja wanita itu dengan lembut sambil memberi kasut kepada Aiman. 'Suka hati kau je nak panggil dia abang. Sedar lah sikit kau tu lagi tua dari dia. Aku pun tak panggil dia abang bagai. Huh!" Izzati berkata di dalam hati sambil memandang gadis itu geram.

"Oh, thanks" jawab Aiman lalu mengambil kasut yang dihulurkan kepadanya. "Nah awak. Awak cuba pakai muat tak?" kata Aiman kepada Izzati pula. Terbang segala apa yang difikirkan Izzati tadi. "Hah? Kenapa saya pulak? Kan awak yang nak beli?" soal Izzati bingung. "Kita beli lah yang sama. Baru nampak sweet" kata Aiman jujur. Dan cukup untuk membuatkan Izzati malu.

Tanpa berkata banyak Izzati mencuba memakai kasut itu dan sesuai. Kemudian mereka membuat pembayaran dan seterusnya mencari di mana Maira dan Haffiy menghilang.

HAFFIY DAN MAIRA POV

"Maira, kau rasa kasut ni ke yang ni lagi cantik?" soal Haffiy pada Maira sambil menunjukkan dua pasang kasut berwarna biru dan lagi satu berwarna campuran biru ungu. "Hmm.... Yang ni kot?" jawab Maira lalu menunjuk kasut yang berwarna biru ungu itu. "Hmm... Aku rasa pun yang ni lagi cantik. Okey lah, aku ambil yang ni" balas Haffiy lalu pergi meninggalkan Maira sendirian. Pergi cari saiz kot?

"Hai Maira, best keluar dengan boyfriend orang?" soal seorang gadis sinis dan tiba-tiba. "Siapa?" jawab Maira pelik lalu memandang gadis yang menegurnya itu. "Ohh, kau rupanya Laila. Tapi tadi kau cakap apa?" soal Maira pula. "Ishh! Kau ni kan. Dah lah keluar dengan boyfriend orang. Lepastu buat macam kau tak bersalah pulak!" kata Laila dengan sedikit kuat.

"Sejak bila pula aku keluar dengan boyfriend kau? Aku kenal pun tak dengan boyfriend kau" jawab Maira sambil cuba menahan sabar. "Wah.. wah.. wah.. pura-pura tak kenal pulak" kata Laila lagi.

Pada waktu itu Haffiy juga kembali. "Siapa ni Maira? Kawan kau ke?" soal Haffiy pada Maira. Pelik jugak tiba-tiba ada orang lain bercakap dengan Maira tadi. Kuat pulak tu. "Ehh...." belum sempat Maira menjawab Laila sudah mencelah. "Bie, sampai hati you curang dengan I?" kata Laila dengan manja sambil cuba untuk memegang lengan Haffiy. "Eh apa ni, jangan pegang-pegang. Haram" kata Haffiy spontan lalu menepis tangan Laila dengan menggunakan kasut yang ada berdekatan dengannya.

Maira yang melihat reaksi Haffiy itu cuba menahan tawanya. "La... Ni ke boyfriend you Laila. Tapi macam tak je" kata Maira lalu ketawa. "Bie, you tengok dia ni. Dia gelakkan I" kata Laila lagi. "Biarlah, aku pun nak gelakkan kau. Ha.. Ha.. Ha" jawab Haffiy lalu ikut sama dengan Maira mentertawakan Laila namun lebih kuat.

Highschool Love [C]Where stories live. Discover now