118. Ders :
6. Cüz, 5. Sûre, 118. Sayfa
Mâide Sûresi
65-70. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
65
وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتَابِ آمَنُواْ وَاتَّقَوْاْ لَكَفَّرْنَا عَنْهُمْ سَيِّئَاتِهِمْ وَلأدْخَلْنَاهُمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ
"Eğer ehl-i kitap iman etseler ve Allah'a karşı gelmekten sakınsalardı, muhakkak onların kötülüklerini örterdik ve onları Naim cennetlerine koyardık."Şayet onlar Hazreti Muhammede (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) ve O'nun getirdiklerine iman etseler ve biraz önce sayılan günahlardan ve benzerlerinden sakınsalardı, kendilerine henüz ceza vermediğimiz kötülüklerini elbette örter, onları Naîm cennetlerine koyardık.
Ayette, onların isyanlarının büyüklüğüne ve günahlarının çokluğuna bir tenbih vardır.
Ayrıca, İslam dininin önceki dinleri iptal ettiğine bir uyarı vardır.
Keza, kitap ehli birinin Müslüman olmadıkça cennete giremeyeceği ayetten anlaşılmaktadır.
🍍🍒🍍🍒🍍🍒🍍🍒🍍🍒🍍🍒🍍🍒🍍🍒
66
وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُواْ التَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيهِم مِّن رَّبِّهِمْ لأكَلُواْ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم
"Şayet onlar Tevrat'ı, İncil'i ve Rableri tarafından kendilerine indirileni (Kur'an'ı) gereğince uygulasalardı, elbette üstlerinden ve ayaklarının altından (bol bol rızık) yerlerdi."Şayet onlar Tevrat, İncil ve diğer kitaplardaki Hazreti Peygamberin (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) vasıflarını insanlara ulaştırsalar ve bunlardaki hükümleri uygulasalardı, altlarından ve üstlerinden nimetlere gark olurlardı. Allah onlara bolca rızık verirdi, gökten ve yerden bolluk ve bereket kapılarını açardı. Ağaçlar bol meyve verir, tarlalardan çok mahsul alırlardı. Onları olgunlaşmış meyve bahçeleriyle rızıklandırır, böylece hem o ağaçların başlarından meyve toplarlar, hem de yere düşenlerden istifade ederlerdi.
Allahu Teâlâ bu ayetle beyan etti ki, onların böyle nimetlerden mahrum kalmaları küfür ve isyanlarının uğursuzluğu nedeniyledir, yoksa ilâhî feyizde bir kusur olmasından değildir.
مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ
"Onlardan orta yolu tutan bir ümmet vardır."Ayette "muktesid ümmet"ten murat, âdil olan, taşkınlık yapmayan, görevlerini tam ifaya çalışanlardır.
Bunlar, Hazreti Muhammede (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) iman etmiş olan kitap ehlidir.
وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ سَاء مَا يَعْمَلُونَ
"Ama onların birçoğunun yaptığı ne kötüdür!"Ayette hayret (taaccüp) manası vardır. Yani, onların ameli ne de kötüdür. Çünkü, inatlaşma, hakkı tahrif etme, ondan yüz çevirme, düşmanlıkta aşırılık gibi kötü ameller yapmaktadırlar.
🍆🍅🍆🍅🍆🍅🍆🍅🍆🍅🍆🍅🍆🍅🍆🍅
67
يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ
"Ey Peygamber! Rabbinden sana indirileni tebliğ et."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚
SpiritualKur'ân-ı Kerîm, insanı asıl fıtratına, fabrika ayarlarına yeniden döndürür. İnsanın ruhundaki kırıkları tamir eder. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ Allah'a sımsıkı sarılın صدق الله العظيم Hacc suresi/78 **** Kitabımız...