66. Ders :
4. Cüz, 3. Sûre, 66. Sayfa
Âl-i İmrân Sûresi
133-140. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
وَسَارِعُٓوا
koşunاِلٰى مَغْفِرَةٍ
bir bağışlanmayaمِنْ رَبِّكُمْ
Rabbinizdenوَجَنَّةٍ
cenneteعَرْضُهَا
genişliğiالسَّمٰوَاتُ
göklerleوَالْاَرْضُۙ
ve yer kadar olanاُعِدَّتْ
hazırlanmışلِلْمُتَّق۪ينَۙ
korunanlar içinوَسَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ
"Rabbinizden bir mağfiret ve müttakiler için hazırlanmış, eni göklerle yer kadar olan cennet için yarışın."Kendisiyle ilâhî mağfirete layık olacağınız İslâm, tevbe ve ihlâs gibi şeylere koşuşunuz, bu konuda birbirinizle yarış hâlinde olunuz.
Ayette "uzunluğu" yerine "eni" denilmesi temsil yoluyla cennetin ne kadar çok geniş olduğunu ifade etmek içindir. Çünkü bir şeyin eni, boyundan daha kısa olur.
"O cennetin eni göklerle yer kadardır" derken beliğ bir teşbih vardır. Yani, o cennetin eni gökler ve yerin eni gibidir. İbnu Abbas bunu şöyle ifade eder: Cennetin eni, yedi sema ve yedi arz birbirine birleştirilse geniş olması gibi, çok çok geniştir.
Ayette, "müttakiler için hazırlanmış cennet için yarışın" denilmesi, cennetin yaratılmış olduğuna ve bu âlemden hariç bulunduğuna bir delildir.
[133]~¤~•~¤~
الَّذ۪ينَ يُنْفِقُونَ
Onlar infak ederlerفِي السَّرَّٓاءِ
bolluktaوَالضَّرَّٓاءِ
ve darlıktaوَالْكَاظِم۪ينَ
yutkunurlarالْغَيْظَ
öfke(lerin)iوَالْعَاف۪ينَ
affederlerعَنِ النَّاسِۜ
insanlarıوَاللّٰهُ
Allah daيُحِبُّ
severالْمُحْسِن۪ينَۚ
güzel davrananlarıالَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء
"Onlar, bollukta ve darlıkta infak ederler."O müttakiler hem bollukta, hem de darlıkta Allah yolunda harcarlar. "Bollukta ve darlıkta infak ederler" ifadesi, "her hâl u kârda infakta bulunurlar" manasını da anlatır. Çünkü insan ya sürur halindedir veya çetin şartlar altındadır. Yani onlar bütün hâllerde az veya çok Allah yolunda harcama yapmaktan geri kalmazlar.
وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ
"Öfkelerini yutarlar."Onlar, öfkelerinin gereğini yapmaya güçleri varken, öfkelerini tutarlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm, insanı asıl fıtratına, fabrika ayarlarına yeniden döndürür. İnsanın ruhundaki kırıkları tamir eder. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ Allah'a sımsıkı sarılın صدق الله العظيم Hacc suresi/78 **** Kitabımız...