13. ders :
1. Cüz , 2. Sûre, 13. Sayfa
Bakara Sûresi
89-93. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
89
وَلَمَّا جَاءهُمْ كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ
"Kendilerine ellerindekini (Tevrat'ı) tasdik eden bir kitap (Kur'an) gelince (onu inkâr ettiler)."Allah katından gelen Kur'an, onların kitaplarında olanı tasdik etmektedir.
وَكَانُواْ مِن قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُواْ
"Hâlbuki, daha önce (bu kitabı getirecek peygamber ile) inkârcılara karşı yardım istiyorlardı."Yahudiler, müşriklere galip gelmek için böyle bir kitabın gelmesini bekliyor ve "Allahım, Tevratta bildirilen ahir zaman peygamberiyle bize yardım et" diyorlardı.
Veya bundan murat, Yahudilerin onlara "sizden bir peygamber çıkacak, zamanı yaklaştı" diye haber vermeleri de olabilir.
فَلَمَّا جَاءهُم مَّا عَرَفُواْ كَفَرُواْ بِهِ
"(Tevrat'tan) tanıyıp bildikleri (bu peygamber) kendilerine gelince, onu inkâr ettiler."Önceden bilmiş oldukları hak geldiğinde, hasetleri sebebiyle ve riyasetlerinin ellerinden kaçma korkusuyla onu inkâr ettiler.
فَلَعْنَةُ اللَّه عَلَى الْكَافِرِينَ
"Artık Allah'ın lâneti kafirlerin üzerine olsun.""Onların üzerine olsun" yerine "kâfirlerin üzerine olsun" denilmesi, küfürleri sebebiyle böyle bir lanete müstahak olduklarını gösterir. Bu durumda, ayette ifade edilen kâfirler belli kâfirlerdir.
Ancak, ayet bütün kâfirleri içine alan bir laneti ifade ediyor da olabilir. Onlar da evleviyetle bu hükme tâbi olurlar. Çünkü kelâm onlar hakkındadır.
90
بِئْسَمَا اشْتَرَوْاْ بِهِ أَنفُسَهُمْ أَن يَكْفُرُواْ بِمَا أنَزَلَ اللّهُ بَغْياً أَن يُنَزِّلُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ عَلَى مَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ
"Allah'ın kendi lütfundan kullarından dilediğine vahiy indirmesine hased ederek, Onun indirdiklerini inkâr etmek yüzünden kendileri için ne kötü şey satın aldılar!"Onlar, bu yaptıklarıyla kendilerini cezadan kurtarmış sanıyorlardı.
فَبَآؤُواْ بِغَضَبٍ عَلَى غَضَبٍ
"İşte bu yüzden de gadap üstüne gadaba uğradılar."Mahlûkatın en efdali olan Hz. Muhammedi inkâr etmeleri ve Ona hasetleri sebebiyle Allahın gadabına maruz kaldılar.
Veya bundan murat, önce Hz. İsayı, ardından da Hz. Muhammedi (asm) inkârları olabilir.
وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ مُّهِينٌ
"Kâfirler için zillet verici bir azap vardır."Günahkâr kimselerin azabı, onları temizleyicidir. Ama kâfirlerin azabı daimidir ve zillet vericidir.
91
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ بِمَا أَنزَلَ اللّهُ قَالُواْ نُؤْمِنُ بِمَآ أُنزِلَ عَلَيْنَا
"Onlara, "Allahın indirdiğine iman edin" denildiğinde, "Biz kendimize indirilene iman ederiz" dediler."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm, insanı asıl fıtratına, fabrika ayarlarına yeniden döndürür. İnsanın ruhundaki kırıkları tamir eder. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ Allah'a sımsıkı sarılın صدق الله العظيم Hacc suresi/78 **** Kitabımız...