179. Ders :
9. Cüz, 7. Sûre, 179. Sayfa
Enfâl Sûresi
26-33. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
26
وَاذْكُرُواْ إِذْ أَنتُمْ قَلِيلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِي الأَرْضِ
"Hatırlayın ki, hani bir vakit siz yeryüzünde hor görülen bir azınlıktınız."Ayette hitap muhacir sahabileredir. Ayetteki arz, Mekkedir, onları zillete düçar edenler ise, Mekke müşrikleridir.
تَخَافُونَ أَن يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ
"İnsanların sizi yakalayıp götürmesinden korkuyordunuz da, O sizi barındırdı."Denildi ki: Ayetteki hitap bütün Arablaradır. Çünkü Fars ve Rum'un ellerinde zelil vaziyette idiler.
Onlara böyle yapmak isteyen insanlar Kureyş kâfirleridir. Veya bundan murat, onlara düşmanlık yapanların hepsidir. Çünkü diğerlerinin tamamı onlara zıd ve düşman olmuşlardı.
"O sizi barındırdı."
Allah sizi Medineye yerleştirdi, orada sizi düşmanlarınıza karşı korudu.
وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ
"Ve yardımıyla sizi destekleyip güçlendirdi."Allah,
-Kâfirlere karşı size nusret vererek,
-Ensarı size muzahir yaparak,
-Bedir savaşında melekleri imdadınıza göndererek sizi teyid etti, kuvvetlendirdi.
وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ
"Ve temizlerinden size rızık verdi."Ganimetlerle sizi rızıklandırdı.
لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
"Ola ki şükredersiniz."27
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ
"Ey iman edenler! Allah'a ve peygambere hainlik etmeyin."-Farz ve sünnetleri atıl hâle getirerek,
-İzhar ettiğinizden farklı şeyler içinizde gizleyerek,
-Veya ganimetlerden aşırarak Allah ve Rasulüne hıyanet etmeyin.
Sebeb-i Nüzûl
Rivayet edilir ki: Hazreti Peygamber (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Beni Kurayza Yahudilerini yirmi bir gece boyunca kuşattı. Sonunda beni Kurayza, kardeşleri Benî Nadîrin yaptığı sulh gibi Şam bölgesindeki Erihaya doğru gitmek şeklinde sulh talebinde bulundular. Hazreti Peygamber (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) ise bunu reddedip Sa'd Bin Muaz'ın (رَضِىَ اللهُ عَنْه) hakemliğine razı olmalarını istedi. Onlar kabul etmeyip "Bize Ebu Lübâbeyi gönder" dediler. Ebu Lübâbe (رَضِىَ اللهُ عَنْه) onların çıkarlarını koruyan biri idi. Çünkü ailesi ve malı onların ellerinde idi.
Hazreti Peygamber (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Ebu Lübabe'yi (رَضِىَ اللهُ عَنْه) gönderdi. Dediler, "ne dersin, Sa'd Bin Muazın hakemliğini kabul edelim mi?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm, insanı asıl fıtratına, fabrika ayarlarına yeniden döndürür. İnsanın ruhundaki kırıkları tamir eder. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ Allah'a sımsıkı sarılın صدق الله العظيم Hacc suresi/78 **** Kitabımız...