131.Ders En'âm Sûresi 36-44

15 6 5
                                    

131. Ders :

7. Cüz, 6. Sûre, 131. Sayfa
En'âm Sûresi
36-44. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ

36

إِنَّمَا يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ يَسْمَعُونَ
"Davete, ancak kulak verenler icabet eder."

Senin davetine ancak ve ancak anlayarak ve düşünerek dinleyenler icabet eder.

Bir başka ayette şöyle bildirilir:

"Şüphesiz bunda, kendisinde bir kalp olan yahut gafletten uzak bir halde kulak veren kimseler için bir öğüt vardır." (Kaf, 37)

Bunlar ise, duymayan ölüler gibidirler.

وَالْمَوْتَى يَبْعَثُهُمُ اللّهُ
"Ölülere gelince; Allah onları diriltir."

ثُمَّ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ
"Sonra O'na döndürülürler."

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

37

وَقَالُواْ لَوْلاَ نُزِّلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ
"Dediler ki: Rabbinden ona bir ayet indirilse ya!"

Onların indirilmesini istediği ayet, talep ettikleri bir mu'cize veya inen ayetleri inatları yüzünden bir şey saymadıkları için başka bir ayet gelmesidir.

قُلْ إِنَّ اللّهَ قَادِرٌ عَلَى أَن يُنَزِّلٍ آيَةً
"De ki: Şüphesiz Allah, bir ayet indirmeye kâdirdir."

Allah, onların talep ettiklerinden bir ayet veya üzerlerine dağın kaldırılması gibi kendilerini imana zorlayacak bir mu'cize veya inkâr etmeleri halinde helâk olacakları bir delil indirmeye kâdirdir.

وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لاَ يَعْلَمُونَ
"Fakat onların çoğu bilmezler."

Lakin onların ekserisi Allahın ayet indirmeye, mu'cize göstermeye kâdir olduğunu, böyle bir ayetin indirilmesinin başlarına belayı celbedeceğini, kendilerine indirilende başka ayete ihtiyaç hissettirmeyecek şekilde alternatif olduğunu bilmezler.

🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾

38

وَمَا مِن دَآبَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلاَّ أُمَمٌ أَمْثَالُكُم
"Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi birer ümmet olmasınlar."

Ayette "iki kanadıyla uçan" ifadesinde "iki kanat" kaydı, cümlenin sür'at veya başka bir manayı anlatmak için mecaz olmadığını göstermek içindir.

İşte, her bir canlı ve her bir kuş sizler gibi halleri mahfuz, rızkları ve ecelleri mukadder birer ümmettir.

Ayetten murat, Cenab-ı Hakkın

-Kudretinin kemâline,

-İlminin şümulüne,

-Tedbirinin vüsatine delâlettir. Ta ki bu, O'nun ayet indirmeye de kâdir olduğuna bir delil olsun.

✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin