128. Ders :
7. Cüz, 6. Sûre, 128. Sayfa
En'âm Sûresi
09-18. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
9
وَلَوْ جَعَلْنَاهُ مَلَكًا لَّجَعَلْنَاهُ رَجُلاً وَلَلَبَسْنَا عَلَيْهِم مَّا يَلْبِسُونَ
"Eğer onu (Peygamberi) bir melek kılsaydık yine onu bir adam (sûretinde) yapardık ve onları düştükleri kuşkuya yine düşürürdük."Müşrikler kâh "Peygambere bir melek indirilse ya", kâh "Rabbimiz dilese bir meleği peygamber olarak gönderirdi" diyorlardı. Ayet, her ikisine de cevap gibidir.
Yani, "Şayet biz bir meleği onların gözle görecekleri şekilde Sana yardımcı versek veya peygamberi bir melek kılsak, Cebrailin Dıhyetü'l-Kelbî şeklinde temessül ettirilmesi gibi, onu bir adam şeklinde temessül ettirirdik."
Çünkü insanî kuvveler, meleği asıl sûretinde görmeye güç yetiremez. Ancak peygamberler onları kudsî kuvveleriyle görebilmişlerdir.
Böyle olunca gönderilecek melek ve peygamber insan sûretinde olacak, dolayısıyla yine "bu da ancak sizin gibi bir insan" diyecekler, durum yine kendilerine karışık gelecek.
🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙🌙
10
وَلَقَدِ اسْتُهْزِىءَ بِرُسُلٍ مِّن قَبْلِكَ
"Senden önce de peygamberlerle alay edilmişti."Ayet, Hazreti Peygamberin (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) kavminden gördüklerine karşı bir tesellidir.
فَحَاقَ بِالَّذِينَ سَخِرُواْ مِنْهُم مَّا كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِؤُونَ
"Fakat onlardan alay edenleri, alay ettikleri şey kuşatıverdi."O alay ettikleri azap her taraftan kendilerini kuşatıverdi.
Veya, istihzalarının vebâli başlarına geldi, cezasını çektiler.
🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑🌑
11
قُلْ سِيرُواْ فِي الأَرْضِ ثُمَّ انظُرُواْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ
"De ki: Yeryüzünde dolaşın da yalanlayanların sonu nasıl olmuş, görün!"Yeryüzünde dolaşın, Allahın onları nasıl toptan helâk ettiğini, köklerini kestiğini görün, ibret alın.
🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒🌒
12
قُل لِّمَن مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ
"De ki: Göklerde ve yerde olanlar kimindir?"De ki: "Yaratma ve yönetme yönünden göklerde ve yerde olanlar kimindir?"
Buradaki sual, onları susturmak içindir, yoksa kimin olduğunu araştırmak için değildir.
قُل لِلّهِ
"De ki: Allah'ındır!"Ayette, bu sualin cevabının başka bir şey olmayacağına da bir tenbih vardır. Öyle ki onlar için başkasını söylemeleri mümkün değildir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm, insanı asıl fıtratına, fabrika ayarlarına yeniden döndürür. İnsanın ruhundaki kırıkları tamir eder. ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ Allah'a sımsıkı sarılın صدق الله العظيم Hacc suresi/78 **** Kitabımız...