14.Ders Bakara Sûresi 94-101

49 13 19
                                    

14. ders :

1. Cüz , 2. Sûre, 14. Sayfa
Bakara Sûresi
94-101. Âyet-i Kerîm'eler.

بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ



94

قُلْ إِن كَانَتْ لَكُمُ الدَّارُ الآَخِرَةُ عِندَ اللّهِ خَالِصَةً مِّن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ الْمَوْتَ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ
"De ki: Eğer Allah katında ahiret yurdu diğer insanlar için değil de, yalnız sizin içinse ve doğru söyleyenler iseniz, haydi ölümü temenni edin!"

Onlar "Cennete ancak Yahudiler girecek" diyorlardı.

"Haydi ölümü temenni edin!"

Çünkü kendisinin cennet ehli olduğuna yakînen inanan, elbette oraya iştiyak duyar ve şâibelerle dolu şu dünyadan bir an önce kurtulmak ister. Mesela Hz. Ali şöyle demiştir:

"Ölümün üzerine düşsem veya ölüm benim üzerime düşse hiç aldırmam."

Ammar Bin Yasir de Sıffînde şöyle demişti:

"Şimdi dostlara, Hz. Muhammede ve O'nun hizbinden olanlara kavuşuyorum."

Hz. Huzeyfe de ölüm anında şöyle demişti: "Özlenen bir dost geldi. Pişman olan felah bulmasın!"

İşte, ölümü bilenler böyle söylemişler. Yahudiler de ahirette cenneti umuyorlarsa, ölümü temennî etmeleri gerekir.













95

وَلَن يَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ
"Fakat ellerinin yaptıkları yüzünden onu hiçbir zaman temenni etmeyecekler."

Onlar, Peygamberimizi ve Kur'anı inkâr ve Tevratı tahrif etmeleri gibi cehennemi netice verecek çok işler yaptıklarından, ölümü asla istemeyeceklerdir.

Ayette "ellerinin yaptıkları yüzünden" denilmesi,

-Çünkü, iş yapan el, özellikle insanın elidir.

-İnsan, bütün sanatlarını el ile yapar ve ekser menfaatlerini el ile elde eder.

Bundan dolayı "yed = el" kelimesiyle bazen nefis, bazen da kudret manası kastedilir.

Yahudilerin asla ölümü istemiyecekleri, gaybtan bir haberdir, haber verildiği gibi gerçekleşmiştir. Çünkü "evet, biz ölümü temennî ediyoruz" deseler elbette nakledilir ve şöhret bulurdu. Çünkü temennî kalbin ameli değildir ki gizli kalsın! Aksine temennî "keşke şöyle olsa" tarzında konuşmakla olur. Temenni kalple olsaydı "biz bunu temennî ettik" derlerdi.

Hz. Peygamberden şöyle rivayet edilir: "Şayet temenni etselerdi, bunların her biri yutkunamaz, olduğu yerde ölürdü. Yeryüzünde bir tek yahudî kalmazdı."

وَاللّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمينَ
"Allah zâlimleri çok iyi bilendir."

Ayet, Yahudiler için bir tehdittir ve onların zâlim olduklarına bir tenbihtir. Çünkü kendilerinde olmayan bir hâli dava etmekte ve olan bir hâli ise nefyetmektedirler.













96

وَلَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَى حَيَاةٍ وَمِنَ الَّذِينَ أَشْرَكُواْ
"Andolsun, sen onları hayata, bütün insanlardan hatta Allah'a ortak koşanlardan bile daha hırslı olduklarını görürsün."

✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin