154.Ders A'râf Sûresi 38-43

16 4 9
                                    

154. Ders :

8. Cüz, 6. Sûre, 154. Sayfa
A'râf Sûresi
38-43. Âyet-i Kerîm'eler.

بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ

38

قَالَ ادْخُلُواْ فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّن الْجِنِّ وَالإِنسِ فِي النَّارِ
"Onlara: "Sizden önce geçmiş cin ve insan topluluklarıyla beraber girin cehennem ateşine!" der.

Kıyamet günü onlara böyle diyen Allahu Teâlâdır.

Veya buna görevli melektir.

كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا
"Cehenneme giren her ümmet kendi yoldaşına lanet eder."

Onlardan her bir ümmet ateşe girdiğinde, kendisine uyarak yoldan çıktığı kimselere lanet eder.

حَتَّى إِذَا ادَّارَكُواْ فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَاهُمْ لأُولاَهُمْ رَبَّنَا هَؤُلاء أَضَلُّونَا
"Nihayet hepsi oraya toplandığında, sonrakiler öncekiler hakkında derler ki: Rabbena! İşte şunlar bizi doğru yoldan saptırdı."

Sonradan girenler veya konum itibariyle arkada bulunan tâbiler, önden girenler veya önder olan kâfirler için "Bunlar yoldan çıkmayı bize bir yol haline getirdiler, biz de onlara uyduk" derler.

Sonra da Allaha şöyle yalvarırlar:

فَآتِهِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ
"Onlara cehennem ateşinden kat kat azab ver."

Çünkü onlar hem saptılar, hem de saptırdılar.

قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ
"Allah der: "Herkesin azabı kat kattır."

Önden gidenlere küfürleri ve yoldan saptırmalarına karşılık, tabi olanlara ise küfürleri ve taklitleri sebebiyle kat kat azap vardır.

وَلَكِن لاَّ تَعْلَمُونَ
"Lakin bilmezsiniz."

Lakin siz, size de kat kat azap olduğunu veya her grup için nasıl bir azap olduğunu bilmiyorsunuz.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

39

وَقَالَتْ أُولاَهُمْ لأُخْرَاهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ
"Öncekiler de sonrakilere derler ki: "Sizin bizden bir üstünlüğünüz yoktur."

Önder durumda olan inkârcılar, Cenab-ı Hakkın sözüne atıfla şöyle cevap verdiler: Sizin bizden daha iyi durumda olmadığınız sabit oldu. Bizler ve sizler dalalette ve azaba müstehak olmakta eşit durumdayız.

فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ
"O halde yaptıklarınızdan dolayı tadın azabı!"

🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠

40

إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُواْ عَنْهَا لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاء
"Ayetlerimizi yalanlayan ve onlardan kibirlenenler var ya, işte onlara sema kapıları açılmaz."

✔️1-Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin