53.Bölüm(Önce kardeşlerine bak!)

119 14 39
                                    

Komik bir sahne yaşanıyordu bir kanepede Dursun, saliha hanım ve oğlu Deniz otururken karşılarında Doruk, şahin, vedat, Ali ve diyar oturuyordu. Miran ise vedatın dibindeki sandalyede, onun yanında ise demir oturuyordu. Komik olansa iki ayrı görücünün aynı kız için aynı gýn gelmeleriydi. Fisun hanım ve şeref bey tekli koltuklarda oturmuş durumun şaşkınlığıyla bir sağlarına bir sollarına bakıyorken biricik tüm güler yüzüyle kapı girişindeki sandalyede oturyordu. Elindeki boş tepsiyle oturmuş gülümsüyordu. Biran ise cesaretine hayran kaldığı arkadaşına ve mahalle abileri olarak eşit olması gereken ama Dorukla beraber kız istemeye gelen mahalle abilerine bakıyordu!
Dursun bey ve saliha hanım böylesine büyük bir rezillikle daha önce karşılaşmamıştı. Memleketlileri onları kabul etmiş onlarda taa samsundan kalkıp gelmişlerdi. bu güne gelen görücüler yapılan büyük saygısızlıktı.
Deniz ise o ana kadar umursamadığı 'kim olursa olsun, umursamıyorum 'havasındayken sandayede oturan ve yüzü güleç olan Biriciki görünce olacaksa biricik'in olmasını istiyordu. En son beş yıl önce  bayramda samsuna gelen Biricik'i şimdi böyesine güzel görmeyi beklememişti. Fakat ortada rezil bir durum vardı. Bir kız için karşı karşıya oturmuş iki farklı görücü de neydi!
Kahvesini yudumlayan Şahin ve dursun aynı anda konuştular.

-Sebebi ziyaretimiz malum..

Biricik'in gülümsemesi sessizdi. Şahin abiyi arkalarına almışlardı anlaşılan.ne yani şimdi Doruk onu istemeye mi gelmişti. hemde koskoca Şahin Yürekle.

Doğrusu fisun hanımda gülmüştü. böylesi bir durum alışığı dışındaydı. Dananın kuyruğu kopmuştu. Ne olacaksa olsundu.Madem usul buydu isteyen istesin, kızı kimi istiyorsa onu kabul etsindi. Doruk ve ailesini buraya geldiğinden beri beğeniyordu fisun hanım. Ama kızı hiç çaktırmamıştı.

-Bir yaşıma daha girdim doğrusu. üç deyince isteyelim isterseniz? Kim önce isterse?

Dursun bey tahammülsüzce konuşmuş bu söze ise şahin gülmüştü.
Doruk ve Deniz ise aynı anda kütlettikleri parmaklarıyla birbirlerine tehtidvari bakıyorlardı.

-Valla bizim sebebi ziyaretimiz baya bi malum görüyorsunuz. Çiçeğimizle çikolatamız la geldik Şeref amca.

Şahin yıllarca komşu olduğu adamdan dostuna kız istiyordu. Hemde dostunun kız kardeşini.

-Bizde atımızla eşeğimizle gelmedik! biz sebebi ziyaretimiz için usulünce iznimizi de aldık!

Biran memleketlileri gitsin ozaman dorukla muhattap olmayı bilecekti. Şimdilik bu saçma durumu dostları dediği inasanlara bakarak izliyordu.

-Valla biz rıza aldık. siz izin almışsınız?

Diyar Biranı süzerek konuşmuştu. Ona bu aralar hiç tahammülü yoktu.

-Rızasınıda alıp gideceğiz evladım sabredin.

Saliha hanım konuşan diyara karşılık konuşmuştu. Gülümsedi diyar.

-Siz ailesinin biz kızın rızasını alacağız gibi görünüyor.

Miran konuşurken Biricik'e göz kırpmıştı. Biricik yengesi olacaktı. Abisinin sevdiği kadını tüm aile zaten seviyordu.demir ise kavga olursa atılayım havasında tetikte bekliyordu.

-Orasını göreceğiz.

Saliha hanım  kaçırdığı gözlerini fisun hanımda sabitledi.

-ozaman lafa başlayayım şeref. Allahın emri, peygamberin k..
-hoop! buraya geldiysek size onu söyletmemek için geldik!

Doruk konuştuğunda biran sertçe baktı. biliyordu ki Doruk konuşsunda delleneyim diye yer arıyordu.Doruk bu yüzden sessiz kalmak istemişti. dizindeki elini çektiğinde siyah pantolondan belli olmayan kanın eline hafif bir iz bıraktığını görmüş susmuştu doruk!

Arslan Bey'in Çocukları 'FEDA' 19/2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin