20.Bölüm(Yalan Söyleme!)

258 42 30
                                    

Ali diyarın birşeyler gizlediğini açıkca anlıyordu.
-neden öyle bakıyorsunuz?

Yukarıdan inen miran ablasına baktı.

-nereden geliyorsun diyar?

Ne diyecekti diyar? Yukarı tükürse bıyık aşşağıya tükürse sakal. ali evde biliyor, doruksa okulda. ve herşeyden önce ali biliyordu ki diyarın okulu falan bitmişti.

-ben şeyden geliyorum yaa. ıı.
-okuldan mı diyar!

Ali sertçe sormuştu. diyarın gözleri büyüdü. o an tüm vicudunu amansız bir korku kaplamıştı diyarın. aliyi kaybetme korkusu. ona yalan söylemişti. haketti sayılırdı. ali ona çok kızacak belki de bırakacaktı.

Miran içten içe bir küfür salladı ortalık karışacaktı. artık ablası söylemeliydi.

-e..evet

Ali aldığı cevapla toparlandı hemen gitmek istiyordu bu evden. Yalan söyledi ise açıklamasını merak etmiyordu.

-Diyar hemen söyle ne gizliyorsan uğraştırma beni valla bıktım ha.

-ne gizleyeceğim canım.

-okul mu kaldı beni kekliyorsun.
Diyar derin bir nefes verdi.

-söyle bence 2518
Miran fısıltdamıştı diyara.

-tek çare bumu 1825.?

Yaşlarıyla yaptıkları kodlama diyar çalıştığından beri kullanılıyordu kardeşler arasında.

-öyle görünüyor

-eveeet?
Gülerek sordu doruk.

-belli zaten bi işler karıştırıyorsun.

-yok abi. ben arkadaşıma gittim aslında.

-arkadaşıma gidiyorum değilde neden okula gidiyorum diyorsun ozaman.!

Diyar doruku'un bağırışıyla sıçradı yerinden.

-konuşmak istemiyorum.

Diyar merdivenlerden çıkacaktı ki doruk kolundan tuttuğu gibi kanepeye oturttu.

Diyar gözlerini kaçırdı Ali'nin yanında böyle davranması gururunu inciltiyordu. Birde sesi duyan demir ve mira da gelmişti ki diyar orada ağlayacak olsa abes kaçmazdı.

-neler çeviriyorsun?
Diyarın gözleri iki saniyeliğine aliye gitmişti.

-diyar cevap ver.

Bağırmıştı doruk. Kandırılmış olanın hayal kırıklığı ile. ali diyarın üzerine doğru kükreyen doruku çekmişti.

-daha sakin ol abartma doruk.

Ali herkesten çok kızgındı diyara ama yinede sevdiği kıza böyle davranılmasına göz yumamadı.

-hiç bir şeyini anlatmıyor ki artık Ali. çıldıracağım inan. ne mira anlatıyor derdini ne miran nede diyar.

-diyara hiç sormuyorsun o yüzden anlatmıyor bir şeyini.!

Diyar kızmıştı bu sefer. doruk hayretle baktı. hiç bakmasındı. mira'nın bir şeyi vardı bu günlerde ve tüm aile seyans seyans gidip ne olduğunu anlamaya çalışıyordu. peki bu diyara yapılıyor muydu? koca bir hayır.!

-manyak mısın? kardeşinimi kısanıyorsun

-ya bırak neyini kıskanıcam. sadece diyorum ki bana sordun mu doruk?

Sessizdi doruk.

-geveleme lafı neler çeviriyorsun?

Diyarın üzerine gelsinler istememişti miran ve ablasına yaklaştı daha çok.

Arslan Bey'in Çocukları 'FEDA' 19/2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin