Daha da yaklaşan adam farklı fısıldadı Diyara..
-sen ve ben halledeceğiz,ikimiz..Diyar duyduklarıyla şok geçirmişti. bu adamın ne dediğini anladığı an bacakarasına tekme atmaya çalışmış fakat karnına gelen tekmeyle kaçarken bıçak elini sıyırmıştı.
Diyarın attığı çığlığı duyan vedat kim olduğunu anlamasada birer ıslıkla şahini ve biranı evden çıkarmış sese doğru gitmişlerdi.
Mahalle abilerinin mahalleyi kolaçan ettiği vakitlerdi. bu mahalle çok badireler atlatmıştı. bu yüzden yıllardır mahalle abileri korurdu. kendi araların da mekanları kendi aralarında anlaşma biçimleri şifreleri taktikleri vardı. bu ıslığın anlamını da tüm mahalle abileri bilirdi.
Kaçmaya çalışan kız dikkatli baktıklarında diyar olduğunu anlayan biran ve arkadaşları hızla koşarlarken maskeli adam kaçmıştı. yerde eli kanlar içinde ağlayan kızın başında duran vedat ardından hızla koşan şahin olmuştu.-mahallemizin kızını rahatsız ediyor ibne. iyi misin diyar elin kanıyor.
-ben doruka haber vereceğim arkadan dolanırız, sende..
-hayır hayır sakın nolur haber verme biran sakın.
-haber verme böyle görmesin diyarı ben aliye haber vereceğim. O duymadı heralde. sen önden dolaş önlerini kes Biran.
Biran gider gitmez acil durum çağrısını göndermişti vedat.
-sakın vedat aliye haber verme sakın nolursun.
-neden?Hayretle baktı vedat.
Gömleğinin bir kısmını yırtıp diyarın elini bağlamıştı.
-nolursun vedat haber verme.Diyar titreyerek konuşuyordu eli ayağı boşalmıştı. çok korkmuştu ve elindeki çizik kanıyordu.
-haber verdim bile ali bilse ne olur yalnız kalacaklar.
-sakın vedat kendime geleyim bi haber verme ali'ye.
Mahalleli bir ses duysada nereden geldiğine anlam verememiş çoğuda zeten işitmemişti sesi.
Diyarı zorla ayağa kaldırmıştı vedat. duyduğu ıslık sesi aliye aitti. bu şekilde haberleşirlerdi. yer bildirmek için vedatta yanıt verdi ıslıkla.
-sakın vedat Aliyse gelmesin.!
Böyle görsünler istemiyordu ısrarlarıysa vedatı şüpeye düşürmüştü. ali sesin olduğu yere gelir gelmez diyarı görmüş korkuyla sevdiği kıza bakmıştı ne olmuştu böyle.
-diyaar.!
Bağırarak yanına koşmuş gördüğü gibi kollarının arasına almıştı genç kızı.ne küslük ne inat, o an yalnızca korku hissediyordu.
-ne oldu?
Vedat şaşkınca baktı .-siz ne ayak ya?
Vedatı duyan olmamıştı. ali sevdiği kızın yüzünü avuçladı kendine bakmasıı sağladı.-hangi şerefsiz yaptı bunu ne oldu diyar.
-Ali nolur bağırma abimler duyacak ne olur!
Ali ağlayan genç kızı bir kez daha bastırmıştı göğsüne.-noldu anlat diyar yaktırtma mahalleyi bana kim ne yaptı.
Sesi yüksek çıkan aliye hayretle baktı ağlayan geç kız.
-ne yaptı vedat söylesinize. kanıyor elin elin kanıyor, hastahaneye gidelim.! en azından sineme, doruka haber ver vedat.
-verme. sakın vedat nolur.
Vedat bu kez dinlememişti. zaten ali ve diyarı hiç mi hiç anlamamıştı. diyar özlediği alinin koynundayken kokusunu çekti içine.
-nolur sakin ol iki dakika az böyle kalayım lütfen.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Arslan Bey'in Çocukları 'FEDA' 19/2020
General Fiction'Ben size hayatımı Feda etmeye razıyım '