(Vazgeçemeyeceklerimiz)
Tüm ailenin şoku anlam verememektendi. Nedeni Nasılındaydı. Aile bu kadar da sezdirmemiş olabilirmiydi? Yapılması gereken bir şey vardı ve ldükleri için yapamamış olabilirler miydi.
Şaşkınlık, kabullenememe, red ve kabulleniş evreleri bu aile için yaşanmaya başlamıştı..-Bakın, dosyalar burada. açıkça herşey yazıyor. başka bir avukata gösterip teyit ettirebilirsiniz.
-Biz size güveniyoruz şamil bey bu değil söylemek istediğimiz..
-Nasıl olacak? hiç birşeysiz ortada kalacağız?Mira korkuyla baktı Şamil beye.
-Mirası reddedeceksiniz. hal ortada borçlardan dolayı zaten miras falanda kalmayacak. ha öderim diyorsanız, bunuda deneyebilirsiniz elbette.
Miran dosyalara baktı. bu borçlar ödenemezdi. Şirket sahibi olarak bile ödenemezdi. Ödenecek olsaydı Babası derdi. Ya ödeyebilecktiyse?
-Peki nasıl olacak şamil bey? reddi miras yaparsak?
Miran merak ediyordu.
-Anne babanızın malından ve mülkünden vazgeçeceksiniz demek. Tabii borçlarından da.
-Bu imkansız.
Mira bunu istemiyordu. bu olamazdı.
-Hiç bir şeysiz ortada kalacağız.
-Tam olarak öyle değil mira.
-Nasıl?Anne babanızın adına olmayan sizin adınıza olan şeyler sizde kalacak. güldü mira, neleri vardı ki, mira ve miran için Dorukun üzerine yapılan iki daireyi biliyordu mira yalnızca. On sekizinden sonra Mira ve Miran'ın olması kaydı ile. Bu neydi? onca zenginlikten sonra?
-Bu ev kimin üzerine abi?
Mira neredeyse ağlayacaktı
-Babamın üzerine mira.
-Bu evdende vazgeçeceğiz ozaman?Diyar üzgündü. bu evde anıları vardı.
Anne babasının kokusu vardı. Bunu hangi hakla hangi kanunla ellerinden alacaklardı? Anne Baba kokusu evlatlardan alınır mıydı?-Birimizin üzerine alalım.
-Bu ev zaten banka tarafında hipotekli demir. Ve o söylediğin imkansız.
-nasıl olur lan.! saçmaık bu.!Diyar miranın elindeki dosyaları kendisi incelemeye başladı.
-Demir.! otur.
-Saçmalık bu abi.
-Neresi saçmalık demir. . herşey ortada. dosyalar açıkça yazıyor. ailemiz ardında büyük bir borç bırakmışlar. başka şansımız yok. reddi miras yapmalıyız.!
-Bizim haberimiz yoktu.! anne babamıza birşey olsada, bizim geleceğimiz için yeterli para olmalıydı.! abi nasıl olur. Aklım almıyor.mira herkesten daha telaşlıydı.
Doruk düşünüyordu da çocuklarının üzerine mal almakla onşar adına yapmakla sebepleri vardı babasının. Herşeye hazırlıklılarmıydı?
-Yapacak birşeyimiz yok.. bakmayın öyle lütfen. .
Doruk olayın şokunu atlatmaya çalışan ilk kişiydi. çözüm kısmına geçmesi gerekiyordu çünkü..
O artık tüm yükü gönüllü üstlenecek kişiydi..
-Bu en iyisi olacak sizin için çocuklar. sizin üzerinize olanlar sizde kalacak.-Ama şirket yok olacak?
-Her halükarda yok olacak doruk.
-Ama..
-Aması yok doruk.Diyar doruk'a bakarak çaresizce konuştu.
"aması yok doruk.."
-Reddi miras yapacağız.**
Tüm aile hayal kırıklığına uğramıştı.. anne babalarının ölümü yetmiyormuş gibi birde borçluydular. nasıl olacaktı? zengin değillerdi artık. nasıl olacaktı? Alıştıkları bir düzen bir standartları vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Arslan Bey'in Çocukları 'FEDA' 19/2020
Ficção Geral'Ben size hayatımı Feda etmeye razıyım '