Uvod

422 16 2
                                    

Severus sa náhle prebudil no sen ktorý sa mu sníval bol tak skutočný. Civel na strop na ktorom tancovali tiene spoza okna a snažil sa ukludniť svoj dych a kropaje potu mu stekali po tvari. Stále v tme vydel jej tvár. Hladela na neho svojimi prenikavo smaragdovými očami.

,,Severus."zašepkala jeho meno ked jej tvár zmizla. Severus sa posadil a pretrel si spotenú tvár. Dalšia nocna  mora ktorá ho zobudila. Sadol si na kraj postele a oprel si ruky o kolena a ponoril hlavu do dlani. Bol uz unaveny z tych vycitavych pohladov smaragdovych oci. Preco on? Nikdy si nedokazal odpustit, ze s tou informaciou bezal za nim. A ked ju vydel lezat na zemi.....DOST! Zamracil sa a prudko vstal. Takto to dalej uz ozaj nejde. Presiel po chodbe ku kupelke. Vosiel dnu a vliezol do sprchy. Teply prud vody sa snazil zmyt z neho ten pocit viny no neslo to. Stal v sprche zo sklonenou hlavou a horuce kvapky vody dopadali na jeho bledu kozu posiatu jazvami. Kazdy dopad kvapky bolo ako bodnutie priamo do jeho rozbureneho srdca. Nakoniec vodu vypol, vysiel von a postavil sa k zrkadlu kde vydel svoj odraz. Cierne kruhy pod ocami a bleda koza mu skor davali nadych nejakej choroby. Zamracil sa, otocil sa na pate a obliekol si jeho veci a vysiel von. Ked prechadzal tichymi chodbami hradu premyslal nad tym co urobi dalej. Nocne mory zacinali byt neodbytne a on sa po nich citil unavenejsie ako obvykle. Vosiel do velkej siene kde bolo malo studentov, usadil sa vedla Albusovej prazdnej stolicke a nalial si horucu kavu a chvilu hladel na volske oko a slaninku no nakoniec si naložil obe.

Severus svoju pracu miloval. Nie byt ucitelom ale majstrom elixirov. Mal talent a to sa nedalo popriet. Drzal v ruke malu ampulku modrej tekutiny a sustredene odpocitaval kvapky a aj ked v uzadi zaregistroval, ze niekto vosiel dnu neodtrhol zrak a ked naratal 32 kvapku opatrne ampulku polozil do stojana a zdvihol zrak a zamracil sa. Albus nikdy k nemu nechodil do laboratoria. Tentokrat tu bol prvy krat. Starsi muz presiel popri bocnej stene a sadol si na volnu stolicku pricom pozoroval mladeho muza ako teraz pozorne a precizne kraja korene.
,, Co sa stalo,ze si zavital do mojej laboratoria?" Spytal sa.
,, Och povedal som si, ze sa rad pozriem na tvoje tvorenie." Odvetil riaditel veselo a Severus nadvihol obocie.
,, Poslala ta moja babka?" Spytal sa podozrievavo a Albus sa zasmial.
,, To skutocne nie aj ked si viem predstavit, ze by urcite mala z toho radost kebyze som ti prisiel dohovarat ohladne tvojho manzelstva." Severus si povzdychol. Na toto ozaj nemal naladu.
,, Tak preco si tu?" Tentoraz sa Severus zahladel do jeho tvare a snazil sa nieco z nej vycitat. Albus zvaznel a vedel, ze majster elixirov nebol zvyknuty na zartovanie a ani to nemal rad.
,, Chcel som ta vidiet pri praci." Severus sa zatvaril prekvapene no rychlo ho skryl pod svoju masku aj ked to Albusovi neuslo. Riaditel vedel presne preco prisiel. Uz davnejsie ked ho prisiel tento muz ziadat o miesto mal voci nemu slabost a povazoval ho za svojho syna.
Potriasol hlavou a usmial sa. Mlady muz odlozil nozik a zvedavo na neho hladel.
,, Preco mam pocit, ze mi nehovoris pravdu?" Albus sa v duchu pousmial. Severus nebol hlupy. Bol nadpriemerne inteligentny a vzdelany no nedaval to tak okato najavo ako niektory ludia.
,, Severus premyslal si uz niekedy nad vztahom?" Spytal sa Albus opatrne. Vedel, ze muz je casto naladovy no mohol sa na neho 100% spolahnut aj ked vela ludi ho od toho odhovaralo dal mu sancu.
,, Nie a ani nebudem. Nemam na to cas." Pochopil, se Severus nikdy nepremyslal zrejme nad tym, ze by ho mohol niekto milovat. Preto sa musel uspokojit aspon s tym co od neho dostaval. Nahle sa Severus chitil za lave predlaktie a podrazdene sykol. Albus na neho ustarane pozeral zatial co kotlik zacaroval aby sa pomaly robil kim sa vrati. Navliekol si plast a nasadil masku ked starsi muz vstal a podisiel az k nemu a chitil ho za plecia.
,, Bud opatrny." Severus este pred tym ako vysiel ucitil v jeho hlase starost no po chvilke sa otocil a zmizol za dverami a ked sa dostal za hranice premiestnil sa no este netusil, ze ked sa vrati vsetko v jeho zivote sa zmeni....



Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now