Navsteva z inych skol sa blizila a atmosfera na hrade hustla. Studenti sa nevedeli dockat novej krvi no profesori ich nadsenie az tak nezdielali. Lili bola prichodom novych studentov nervoznejsia ako obvykle a Severus s nou.
V slavnostny vecer uz vacsina studentov sedela za stolom a nedockavo vyckavala novych navstevnikov. Lili sa nervozne prechadzala pri ucitelskom stole a Gira zo sestrami sa mracila na kazdeho studenta co sa snazil postavit sa vyssie aby lepsie vydel. Nakoniec sa ozval uder palice a Lili ktora bola otocena k Severusovi a vypravala sa s Minervou okamzite spozornela. Tupy uder palice poznala a dokonca spoznala o aku palicu sa jedna a zhlboka sa nadychla. Vsetky hlavy sa otocili smerom k dveram Velkej siene do ktorej nahle voslo niekolko mladych dievcat a zien. Vsetky mali bojove vystroje rozne pomalovane tvare a palicami udierali do zeme vdaka comu vytvorili akustiku. Studenti na nich hladeli s otvorenymi ustami. Bojovnice mali zamraceny vyraz a zastali tesne pred Albusom. Hned za nimi kracali riaditelia skol a ich studenti. Albus ich privital a otocil sa k omracenym studentom.
,, Moji drahy studenti. Dovolte mi aby som Vam predstavil nasich vzacnych hosti! Zo severu k nam prisli Severske strazkyne, zo Zapadu Zapadske strazkyne a z Vychodu vychodne strazkyne." Ukazal na ne. Dievciny vo vystrojoch sa mracili na studentov.
,, Zo severu prisla riaditelka madam Maxim! Zo zapadu riaditel Igor Karkarov a za vychodne Inge Looksova!" Ozval sa mierny potlesk.
,, A teraz Vam prezradim co znamena trojboj skol. Je to sutaz v ktorej sa vylosuju nestranym sudcom 3 najlepsi studenti ktory budu reprezentovat skoly. Sudca ohniva casa vyberie jedneho studenta a jednu strazkynu a a ty sa musia ucastnit. Preveria sa ich kvality, schopnosti a ine veci. Vyhra len ten najlepsi. Odmenou je 10000 galeonov pre skolu." Kim Albus vypraval skolnik Filch vytiahol z drevenej truhlice zlatocerveny pohar postavil ho na stolcek ked vzplanul modrym plamenom.
,, Vyber bude zajtra po hallowenskej hostine." Lili podisla k sestram.
,, Prihlasite sa?" Spytala sa.
,, Prihlasime sa vsetky Lili. Jedna z nas musi reprezentovat skolu." Odvetila jej Gira a vykrutila pery pricom hladela na strazkyne ktore si prezerali velku sien. Niektore sa tvarili ucarovane ine znudene ale aj nenavistne tak isto to bolo aj zo studentami ktory prisli s nimi.
,, Meno hodime dnes po veceri... nech vyhra najlepsia." Rozhodla Gira ked sa od seba rozisli. Lili o trojsubojoch skol pocula z vypravania. Naposledy sa konalo pred 150 rokmi a skoncilo hned po prvej ulohe kedy prisla o zivot strazkyna ktora ochranila studenta pred smrtou. Zakazali ich pretoze boli fyzicky velmi narocne, nebezpecne a maloktory student sa dostal k tretej ulohe.Severus sedel na kraji postele a rozopinal si kabat. Dlho premyslal nad sutazou a pacilo sa mu to coraz menej. Mal totiz neblahe tusenie, ze ani tento rok nedopadne dobre. Lili ktora prave vosla do spalne si zvliekla oblecenie a unavene sa ulozila.
,, Tak ako na teba reagovali novy hadi?" Spytala sa s urcitou davkou pobavenia. Severus sa mierne pousmial oprel sa chrbtom o celo postele a nechal Lili aby sa pritulila.
,, Nadseny veru neboli." Odvetil pobavene.
,, Predpokladam, ze si zas pouzil jeden zo svojich typickych masiek."
,, Az take hrozne nie su." Obhajoval sa Severus. Lili na neho pochybovacne pozrela.
,, To myslis vazne? Ved tie deti tym desis a obcas aj moje sestry."
,, Tvoje sestry sa ma boja?" Spytal sa zaujato.
,, Noo ano. Obcas nevedia ako na teba reagovat kedze sa vecne tvaris ako boh pomosty."
,, Tak boh pomsty heeej?" Zatiahol ked Lili svoje slova olutovala ked sa na nu vrhol a zacal ju steklit a ona sa smiala.Druhy den rano niesla listok zo svojim menom k ohnivej case. Severus ju cakal pri vstupnych dverach a zamracene sledoval ako prekrocila ciaru ktora mala zabranit aby sa prihlasili mladsi studenti. Hodila listok zo svojim menom ked ju casa zhltla. Potom za pohladov mnohych studentov odisla spolu so Severusom na ranajky.
Atmosfera v hrade bola napata. Nielen tym, ze nikto nevedel koho vyberu za reprezentanta Rokfortu no najma to, ze medzi studentmi zahranicnych skol bol aj metlobalovy hrac Viktor Krum ktory bol v obliehani bud studentiek alebo studentov.
Hallowenska vecera zacala slavnostne no vacsina sa snazila rychlo najest aby uz mohol zacat vyber. Ked vsetci dojedli Dumbledor vstal a v sieni sa rozostrelo ticho. Severus vyckvala a nervozne bubnoval prstami po stole.
Casa sa rozhorela do cervena a vyplula dva listky ktore Albus rychlo chitil, pozrel na ne a nahlas prehovoril.
,, Durmak bude reprezentovat Viktor Krum a strazkyna Elza Emberova." Zo strany studentov sa ozvalo piskanie a hulakanie a Viktor z Elzou presli do bocnej miestnosti.
Casa sa znova rozhorela a vyplula dva listky.
,, Bauxitro bude reprezentantkou Fluer Delacruova a Ella Etfaierova."
V sieni nastalo hrobove ticho a Gira, Amy, Gabriel a Lili stali pri sebe a cakali. Severus sa napeto posadil.
,, Rokfortsky reprezentant je Cadrig Diggory a Gabriel." Ulava na Severusovej tvari sa mihla tak rychlo ze ju sotva niekto postrehol.
,, Tak! Reprezentantov mame. Prva uloha sa bude konat..." Albusa zaujala casa ktora znova zcervenala a vyplula dva papieriky ktore chytro chitil. Pozrel na ne a nahlas prehovoril.
,, Harry Potter a Lili Mansonova.... Harry a Lili podte." Vyzval ich ked obaja zo zmatenym vyrazom presli k Albusovi ktory sa vsak neusmieval. Zo siene sa ozyvali vykriky poburenych studentov. Obaja presli do vedlajsej miestnosti.
Lili tomu nechapala. Mali byt predsa traja reprezentanti ako to, ze su 4? Ked sa k nim prihnal Albus, Minerva, Severus, Igor, Madam Maxime a Inge.
Lili cuvla ku kozubu a Harry vydesene hladel na Albusa.
,, Harry poziadal si ineho studenta aby hodil tvoje meno do case?"
,, N...nie pane."
,, Poziadal si slecnu Mansonovu aby ho tam hodila?"
,, Nie pane."
,, Klame!" Ozval sa ostry hlas mada Maxime.
,, Samozrejme ze klame!" Ozval sa Igor na co Severus na neho zlostne pozrel a tak stichol.
,, Barty?" Spytal sa Albus ktory sa na neho otocil. Hned za nim stala Gira ktora si zlovestne premeriavala Lili.
,, Carodejnicka zmluva vravi, ze chlapec sa musi ucastnit."
,, Je to este len dieta!" Vykrikla sokovana Minerva a chitila Harryho za plece.
,, Draha Minerva, zakon vravi jasne... pan Potter a strazkyna musia sutazit."
,, Myslim si, ze jediny kto sa k tomu nevyjadril je pan Potter a slecna Mansonova ale dakosi som ich este nepocul protestovat." Ozval sa Severusov chladny hlas.
,, Severus ma pravdu no zmluva nepusti. Rokfort ma dvoch ucastnikov. Slecna Mansonova verim, ze na chlapca dohliadnete." Otocil sa na nu Albus.
,, Iste pane." Prikivla no radost z toho nemala a vedela preco..
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...