Od utoku na ministerstvo ubehol mesiac ktory sa prehupol do zimy. Ako Severus predpokladal na Lilinu hlavu bola vypisana odmena. A Albus pochopil, ze tentoraz spravil nespravne rozhodnutie. Severus zacal byt paranoidny a neustale Lili kontroloval. Ak sa omeskala len na par minut uz robil paniku. O 9 vecer musela byt doma a ak niekam chcela ist odprevadzal ju. Z jednej strany ho chapala no z druhej ju to obmedzovalo.
,, Kam ides?" Spytal sa ked v jeden vecer sedel pri okne opravoval eseje a ona vstala a sla k dveram.
,, Mam sa zo sestrami stretnut ideme do nudzovej miestnosti cvicit."
,, Odprevadim ta." Rozhodne vstal a vzal si plast. Lili rozhovory s nim uz vzdala. Nemalo cenu ho presviedcat ze este ten kusok zvladne prejst aj sama. Potichu kracali chodbou a ked vysli na 3 poschodie za Severusom sa ozval zensky hlas.
,, Severus na moment."zastavila ho Dolores co vyuzila Lili a rychlo presla po chodbe a zmizla za rohom. Podrazdene sa k starsej zene otocil.
,, Ano, Dolores?" Odvetil jej sladko.
,, Potrebujem aby si mi dal veritaserum. Mam totiz podozrenie, ze na skole je nelegalny kruzok."
,, Asi Ti velmi nepomozem. Minula si vsetky moje zasoby."
,, Tak navar dalsie!" Zlostila sa ked sa uskrnul.
,, Ale iste."
,, Kedy si ho schopny dodat."
,, Za 3 mesiace."
,, Coze? Tak neskoro?" Zhrozila sa.
,, Iste, ten elixir sa musi varit len pri mesacnom svite a ak si si nevsimla tak je skoro stale zamracene."
,,Preco mam pocit, ze mi nechces pomoct?"
Severus mykol plecami.
,, Nie som tu od toho." Odvrkol jej podrazdene a otocil sa na pate.
,, Mal by si sa viac pricinit o to aby som zistila nedostatky lebo sa lahko moze stat, ze strazkyne poslem prec." Majster elixirov zastal a potom sa pomaly otocil. Jeho chladna maska skor desila.
Presiel az k nej a nahol sa k nej ked mierne odstupila od neho.
,, Vyhrazate sa mi Dolores?" Spytal sa nebezpecne ked si odkaslala.
,, To nie ale ber to ako priatelsku radu."
Mlcky sa zvrtol a rychlo odkracal do svojho bytu kde treskol dverami, presiel k stoliku s alkoholom a vzal prve co mu prislo pod ruku a napil sa priamo z flase. Co si ta ropucha o sebe vlastne mysli? Zavrcal znova sa zhlboka napil a presiel k oknu a pozrel von. Vonku husto snezilo a do Vianoc chybali este 2 tyzdne. Sadol si znova k stolu s esejami a polozil nedopitu flasu na stol. Bol pevne rozhodnuty pockat na Lili no ich cvicenia sa dost casto pretiahli, ze vzdy zaspal. No uz si daval na to pozor. Nechcel aby sa sama potulovala po hrade. Navyse zajtra mal byt vylet do Rokvillu kde mal hliadkovat a Lili tam mala mat zo sestramy nejaky zraz. Chcel byt blizko pretoze sa bal ze Voldemortovi poskoci zautocia na Lili mimo Rokfort.
Ked odbila 2 hodina stala vedla neho vypita flasa a jemu klesla hlava na prsia a tvrdo zadriemal. Neboli to pekne sny. Vacsina snov sa tocila okolo Lilinej smrti.
Ked sa dvere otvorili a vosla dnu ucitila alkohol. Severus zjavne znova pil. Vsimla si, ze siahal po flaske castejsie ako inokedy a chapala ho. Nasla ho zvaleneho na stolicke ako drieme ale jeho obcasne zamracenie znacilo nepekne sny. Prstom sa mu dotkla spanku a jeho tvar sa uvonila a dych sa zrovnal. Odkracala do chodby a vosla do bocnych dveri a zavrela dvere. Pozrela na seba do zrkadla. Monokel pod okom sa vyfarbil do fialova ked si opatrne za obcasneho syknutia a nadavky zvliekla vystroj ktoru polozila na stolicku. Vliezla do sprchy a pustila na seba horucu sprchu a zavrela oci. Kvapky horucej vody jej stekali po fialovych modrynach na bokoch. Citila bolest pri nadychu.
Vypusti to, pomyslela si a Einuka ju posluchla. Postupne sa na jej tele zacali objavovat rany, skrabance a ona zastonala. Zlomene rebra sa znova ozvali.
Sprcha bolo jej jedine utocisko kde mohla vypustit vsetku bolest a rany ktore utrzila. Otocila dlan dohora a pozrela na skaredu jazvu hviezdy ked videla, ze sa jej ruka triasla. Bola to dan za to, ze pred Severusom skryvala vsetky zranenia. Zhlboka vydychla.
Prva slza stiekla po jej tvari a razila si cestu cez jej lico. A po nej isla dalsia a dalsia az sa rozplakala. Bolo to take tazke. Ked vedela, ze jej udelom je zabit Voldemorta. A ak zlyha zomrie. No viac ju trapilo, ze ak to neprezije Severus zas zostane sam. Chodili spolu dlho a u Severusa sa zjavila ziarlivost a majetnickost. Ak sa za nou obzreli studenti a on si to vsimol potrestal ich. Narokoval si na nu. Ale jej to nevadilo. Chcela mu patrit a byt navzdy len jeho. Ramena sa jej otriasaly vo vzlykoch ked sa jej dotkla jeho ruka. Bez slova vliezol do sprchy za nou a pritiahol si ju na hrud a schoval vo svojom naruci a nechal ju plakat. Nevadilo mu mokre oblecenie. To nebolo tak dolezite ako ona. Tisol si ju na hrud.
,, Lili." Zasepkal. Ked ju vydel taku zlomenu bolelo ho to. Nikdy u nej nevidel, ze by prejavila slabost ale chapal, ze raz za cas aj ona potrebovala dostat zo seba pocity ktore ju trapili.
,, Vezmi ma prec Sev." Pozrela na neho a oci sa jej zaleskli cervenym odleskom a on pochopil. Privolal si pre nu tricko a tepaky a ked sa rychlo obliekla oboch premiestnil na jedno miesto kde to bolo bezpecne.
Ked ju pustil opatrne bosa presla k utesu a aj ked ju s obavami sledoval vedel, ze Einuka ju ochrani. Citil ako atmosfera hustne a zacina praskat magia. Vycaroval si co najsilnejsi stit ked nahle sa Lili prehla a vybuchla. Obrovska ziariva gula ho oslepila a cez ten hukot pocul jej krik. Vlny magie sa prevalovali a aj ked sa snazil jeho stit nebol dost silny ked zhasol a Severusa tlakova vlna odhodila az stratil vedomie.
Lili vypustila zo seba vsetku tu tazobu, bolest a jej magia vsetko nicila. Citila, ze kazdym dnom silnie a jej magia zacina byt nekontrolovatelna. Rozburila more do obrovskych vln ktore sa bili do skaly snazila sa co najviac ju udrzat na uzde ale nedarilo sa jej to. Valcovalo ju to. Cele ju to pohlcovalo az klesla na kolena. A ked skoro dosiahla vrchol otocila hlavu ked zbadala pri strome lezat nehybneho Severusa, vykrikla. More okamzite spadlo na svoje miesto magia zmizla a ona sa tackavo postavila a presla az k nemu.
,, Sev!" Vykrikla a horkotazko ho pretocila na chrbat. Polozila ucho na jeho hrud. Bala sa. Bala sa ze muza ktoreho najviac na svete miluje zabila svojou magiou.
,, SEVERUS!!" Vykrikla az hystericky no ten nereagoval. Nahla sa nad neho a prilozila svoje teple pery na jeho studene. Ked uz si myslela, ze nebude reagovat pery sa mu pohly a vracal jej bozky. Pritiahol si ju k sebe a otvoril oci a ona si ulavne vydychla.
,, Bala som sa, ze ..."
,, Pssst." Znova ju pobozkal no lacne a ziadostivo. Pomohla mu vstat ked ju chitil za bradu a pozrel do jej smaragdovych oci.
,, Je ti uz lepsie?"prikivla.
,, Pojdme domov." Chitila sa ho ako kliest a zatocil sa na mieste.
Ked sa premiestnili k nemu domov mierne sa zatackal no prichitila ho.
,, Mal by si si lahnut." Odviedla ho do spalne a ulozila do postele ked sa ulozila vedla neho.
Severus uz tvrdo spal no jej sa spat nedalo. Premyslala nad tym co sa udialo. Takto to nejde. Nemoze ho ohrozovat takymto sposobom.Rano vstaval Severus uz v dobrej nalade. Liline miesto bolo prazdne ale to bolo bezne cez tyzden chodila na ranajky skor nez on. V dobrej nalade sa vydal do Velkej siene ked si vsimol ze vacsina studentov povstava pri vstupnych dverach a tak tam presiel az zastal pri jednom zo slizolinu.
Na nadvori stala Dolores a tvarila sa nad mieru spokojne. Pred nou stala Gira, Gabriel a Amy.
,, Takze ako som povedala."
,, Vazne nas chcete vyhodit?" Uistovala sa Gira ci zenu spravne pochopila.
,, Ano. Vasa pritomnost uz nie je vitana." Odpovedala jej Dolores.
,, A ak nebudete chciet odist smiem Vas k tomu donutit." Gira sa uskrnula, pokrutila hlavou a nakoniec sa otocila na pate.
,, Podte tu uz nie sme vytane." Kim odchadzali prec Dolores sa otocila.
,, To plati aj pre Vas slecna Mansonova."
Severus sa chcel pohnut ked ho zastavil Dumbledor ktoreho studenti pustili.
,, Nikto Vam nedal pravo vyhadzovat clenov zboru, Dolores!" Ozval sa zostra na co sa zena otocila a z uskrnom odvetila:
,, Och iste Albus ale ako mi kedysi povedala slecna Mansonova oni nie su profesory a ani vasi zamestnanci a dekret cislo 991 vravi..."
,, Viem co hovori Vas dekret draha Dolores ale pravomoc vyhadzovat zo skoly ludi ma v pravomoci este stale riaditel. A ja s odchodom strazkyn nesuhlasim." Gira sa otocila a pohrdavo pozrela na ludi okolo.
,, Nebudeme tam kde nas nechcu Dumbledor. Lili pod." Otocila sa na sestru ktora naposledy pozrela na Severusa ktory cez svoju nepreniknutelnu masku nevyjadril ani jednu emociu no v duchu zuril. Otocila sa a ladnym krokom prechadzala okolo Dolores a ked to najmenej cakala sprudka sa otocila a zhukla na nu:
,, BU!" Dolores odskocila a zapistala na co sa studenti rozosmiali spolu s profesormi a Gira na sestru karavo pozrela a hnala ju pred sebou.
Dumbledor zacul svoje meno ked zbadal ako sa k nemu zene Harry a rychlo vykrocil a ked minal Severusa zamrmlal:
,, Severus, na slovicko."
Nadvorie sa pomaly vyprazdnovalo len majster elixirov tam stal strnlo. Stale mu nedochadzalo co sa udialo. No jedno pochopil hned. Len co Lili vyjde dverami, jej zivot bude ohrozeny...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...