32. Hrdozobec

78 2 1
                                    

Lili si unavene oprela hlavu o pohovku a zivla. Severus bol u Albusa a riesili nieco ohladne jeho studentov ked odpalili par hnojivych bomb na chodbe a skolnik Filch ich chcel vytrestat tym, ze ich zavrel do zalara co sa zas nepacilo Severusovi. Unudene si klopala prutikom po stehne a povzdychovala si. Otocila sa v kresle a skontrolovala sluchom a ked nepocula nic nahla sa k zapalenemu krbu. Hodnu chvilu do neho hladela ked natiahla ruku do ohna. Olizoval jej ju laskal a ona ju v nej obracala. Citila teplo ked urobila koryto a z ohna vytiahla ohnivu gulu. Uchopila ju oboma rukami a rozne ju otacala a krutila. Bola tak zabrana do hry s ohnom ze nezacula zahucanie kozuba.
Eleanor si vyprasila prach z siat a vzpriamila sa. Zovrela pery pretoze Severuov byt bol este pochmurnejsi nech naposledy ked tu bola. Vsimla si, ze v kresle pred krbom trcala noha a tak sa k nej priblizila no zostala stat a civela na ten obrazok pred sebou. Dievcina mala oproti sebe dlane a v jej strede sa zbesylo tocila ohniva gula. Pretocila ruku a nechala prejst gulu po svojich hankoch a znova ju vratila na miesto. Fascinovane ju sledovala. Velmi dobre vedela co to znamena a taktiez to zmenilo jej nazor. Bude sa musiet s Hugom este porozpravat. Presla potichu ku krbu a znacne hlucne zakaslala. Dievca sa strhlo a rychlo hodilo gulu do ohna kde v nom sprudka zapraskalo a vyskocila z kresla.
,, Pani Snapova." zostala stat v pomykove. Posledne ich stretnutie nebolo zrovna najprijemnejsie ked ju jej manzel obvinil, ze je obycajna zlatokopka. Eleanor sa vzrpiamila a mierne uskrnula.
,, Vy ste este tu? A kde je moj vnuk?" Jej znacne povysenecky ton Lili zarazil. Nemala pocit, ze by bola snobka ale asi sa zmenila.
,, Je u riaditela."
,, Dala by som si caj." Sadla si na stolicku vedla stolika a pozrela na Lili ktora na nu zaganila.
,, Ehm tak si ho uvarte ja Vam v tom branit nebudem." Mykla plecami. Zena na nu vycitavo pozrela a ked vydela, ze dievca sa k nicomu nema nozdry sa jej zachvely pod naporom zlosti.
Ked Severus konecne dorazil spat nasiel znacne rozladenu Lili ako si okusuje v kresle nechty a babicku ktora nadmieru spokojne upijala zo salky caj. Stacil mu jeden pohlad a vedel, ze sa nieco stalo.
,, Co tu robis?" Osopil sa na babicku zlostne. Ta na neho vyjavene pozrela. Zjavne necakala, ze na nu vnuk tak vyleti. Poposadla si v kresle.
,, Prisla som sa pozriet ako sa Ti dari."
,, Ako vidis fajn!" Odsekol jej zloste, presiel k stolu a sadol si k pracam. Lili ich sledovala ked niekto zaklopal.
,, Dalej!" Ozval sa Severusov ostry a zlostny hlas. Dnu nakukla Gira.
,, Lili mozes?" Ta velmi ochotne vyskocila s kresla, dala Severusovi na odchod pusu a nebolo jej.
Eleanor odlozila salku s cajom a pozrela na vnuka ktory ju vytrvalo ignoroval.
,, Severus viem, ze sme sa nezachovali zrovna najlepsie...."
,, Najlepsie? Obvinili ste moju partnerku, ze je somnou pre peniaze!"
,, Nepoznali sme ju."
,, A teraz ju snad poznate?"

Kim sa Severus vadil s Eleanor, Lili kracala po boku Giri.
,, Si si vazne ista, ze to bol Black?"
,, Mam snad oci nie?Aku mas dalsiu hodinu?"
,, Starostlivost o zazracne tvory." Gira mlcky prikivla a rozlucili sa pri vstupnych dverach kde uz cakalo par chrabromilcanov a slizolincanov. Pripojili sa k nim aj Harry, Ron a Hermiona a spolu s ostatnymi sa vidali k Hagridovy ktory tento predmet ucil. Lili sa oprela o strom a cakala na Hagrida ktory sa po chvilke objavil.
,, A sme seci? No dobre....tak otvorte si knihu na strane 56."
,, A ako ju mame otvorit?" Spytal sa Malfoy tahavo. Hagrid na neho zmetene pozrel.
,, Ha?"
,, Ze ako ju mame otvorit ked sa nam to snazi odhriznut prsty?" Spytal sa Malfoy ako pre retardovaneho.
,, Sak ju pohladkajte aha taktoc." Vzal Harryho knihu a pohladil ju po chrbte a kniha sa otvorila.
,, Oooch boze tak my sme ju mali pohladkat no vazne lepsia kniha ani neexistuje ako ta co sa Vam snazi odhryznut ruku!" Smial sa Malfoy ironicky.
,, Pan Malfoy!" Lili chlapca napomenula. Ten na nu skaredo pozrel no uz mlcal.
,, No tak knihu mame otvorenu teraz uz len .....aha dockajte tunak..." Hagrid zmizol a studenti sa medzi sebou zacali vypravat. Lili zacinala mat neblahe tusenie, ze tato hodina nedopadne podla Hagridovej predstavy. A mala pravdu. Vzpriamila sa ked Hagrid pred nich predviedol hypogrifa. Lili na neho hladela zo znacnou uctou no studenti skor vydesene.
,, Tak tento krasavec sa vola Hrdozobec. Je to...." pozrel na Hermionu a ta pohotovo zareagovala.
,, Hypogrif."
,, 5 bodov pre chrabromil. Kto sa chce s nim zoznamit.....aaa Harry pod." Na chlapcovi bolo vidiet, ze to neni to po com by zrovna tuzil.
,, Teraz sa uklon Harry." Hypogrif na neho chvilu hladel a nakoniec sa uklonil. Ked ho Harry pohladil dodal aj ostatnym odvahu a kim Hagrid zrovnaval rady kto pojde prvy Draco sa k zvieratu priblizil.
,, Nemoze to byt take tazke vsak ty bestia?" Hypogrif zreval postavil sa na zadne no kim zautocil Lili skocila pred Malfoya ked zviera na nu zautocilo.
,, Videli ste to! Chcel ma zabit!" Hystericky krical Draco.
,, Hrdozobec dost!" Zreval na zviera Hagrid a hodil mu kunu s ktorou sa zabaval ked podisiel ku strazkyni.
,, Strasne ma to mrzi Lili."
,, To nic Hagrid mala som aj horsie zranenia." Usmiala sa na neho a obmotala si na krvacajuce rany kus handry.
,, Pojdem za Poppy."

To, ze na Draca Malfoya zautocil Hypogrif sa rozsirilo rychlostou blesku po celom hrade no co sa Severus nedozvedel bolo, ze strazkyna obetovala svoju ruku aby ho ochranila. Samozrejme, ze Hagridovi vynadal a uistil ho, ze Lucius Malfoy toto nenecha bez potrestania a ten zacinal mat z toho obavy. Celu pravdu co sa presne udialo o starostlivosti o zazracne tvory zacul Severus az za dverami kabinetu ked pocul prudku hadku.
,, Skoro mi odhryzol ruku!" Skuvynal Draco a znacne ganil na spoluziakov aby na neho pozerali.
,, Ved Ti nic neni!" Osopil sa na neho Ron.
,, Ale mohol som prist k urazu."
,, Preco nepovies ako to bolo?"
,, A co ako Grangerova?"
,, Provokoval si ho a nebyt vasej strazkyne o tu ruku si naozaj mohol prist. Stavim sa, ze ani profesorovi Snapovi si nepovedal uplnu pravdu." Mudrovala.
,, Drz hubu!"
,, Ty ju drz." Ked vytiahli na seba prutiki v tom momente sa otvorili dvere od ucebne.
,, Potter a Weasley! Co to ma znamenat?"
,, Chceli ma napadnut!"
,, Provokoval si ich!" Skocila mu do reci Hermiona ked ich Severus pozoroval.
,, Fajn Potter, Weasley mate trest a 20 bodov dole."
,, Ale...! Chcel Ron namietnut ked ho Hermiona nenapadne kopla do nohy.
,, Co ste vraveli o strazkyni slecna Grangerova?"
,, Nooo......ono...."
,, Malfoy toho hypogrifa vyprovokoval a strazkyna pred neho skocila keby nebolo jej zrejme by o tu ruku ozaj prisiel." Drmolil Harry rychlo pricom pri Severusovom pohlade ocervenel ako paprika a snazil sa tvarit, ze tam vobec nie je. Severus sa otocil k Dracovi.
,, Je pravda co vravi Potter?" Spytal sa mrazivo a tycil sa nad nebohym chlapcom.
,, Noo...mozno tak trosku." Zamumlal potichu chlapec.
,, Hovoril ste nieco pan Malfoy? Nepocul som."
,, Ze ano." Sklopil zrak ked videl, ze sa veducemu ich kolaje zachvely nozdry.
,, Odoberam Vam 100 bodov za ohrozenie strazkyne a do konca tyzdna mate trest s panom Filchom a teraz vsetci dnu!"

Pre tento krat 2 hodinovka elixirov bola pre Severusa skor utrpenim kedze stale nevedel co sa presne stalo na hodine no sudiac podla niektorych reakcii studentov sa pripravil na najhorsie. Ked zaznel zvonec vyletel z triedy tak prudko ze dvere treskli o stenu a zmietlo par pavukov. Hnal sa chodbou a jeho plast za nim zlostne vial a kazdy kto ho zbadal okamzite rozumne uhol stranu.
Severus rozrazil dvere na nemocnicnom kridle a obzrel sa po miestnosti. Poppy nejakemu chlapcovi namazavala popaleninu ked zdvihla hlavu.
,, Severus. Deje sa nieco?"
,, Kde je slizolinska strazkyna."
,, Ranu som jej osetrila a odisla prec zrejme ste sa minuli."
Severus zlostne zavrcal otocil sa na pate a vyrazil spat k sebe do bytu.

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now