Severus sa bolestne nadychol. Jednak ho bolelo cele telo no bola mu aj zima. Otvoril otazene viecka a zamracil sa. Nad nim sa ticil vysoku ihlicnaty strom a nad nim nebo posiate hviezdami. V dialke pocul cvrlikat cvrcky a krkanie ziab. Opatrne sa nadvihol na ruky. Hrudnik mal obviazany a nedaleko neho pukotal ohen na ktorom bol hrniec plny vody. Bolestne zastonal ked sa nadvihol.
Lili sa obzrela a rychlo k nemu priskocila a podoprela ho.
,, Mal by ste lezat." Napomenula ho ked podrazdene sykol.
,, Co sa stalo?"
,, Hm rostiepil ste sa." Severus na nu pozrel a premyslal ci pocuje dobre.
,, Ako to?"
,, Bude to asi tym zbesilim premiestnovanim." Poznamenala a sadla si oproti nemu. Led konecne sedel podoprety o vycarovane operadlo vsimol si, ze strazkyna je bleda a tazsie dycha.
,, Je Vam zle?" Spytal sa.
,, Povedzme ze premiestnovanie carodejnickym sposobom moc nemusim."
,, Aha." Hlesol a dalej mlcal no z plasta vytiahol flakon a podal jej ho.
,, Ulavy sa Vam." Preniesol ked zdvihla obocie. Nakoniec flasku odzatkovala a odpila si pricom urobila grimasu a po chvilke si odplula.
,, Mohli by byt chutnejsie." Poznamenala na co sa Severus zamracil no mlcal.
Severusove zranenia sa jej magiou nastastie rychlo zahojili a Lili och premiestnila az do Severusovho bytu. Ked si snal plast uz stala vo dverach ked sa nahle otocila a spytala sa:
,, Ak smiem ta vecera co sme absolvovali...to boli vasi rodicia?"
,, Nie moja babka a dedko."
,, Aha a oni chcu aby ste sa ozenil?" Severus stal naprostred bytu a hlboko premyslal co jej odpovie.
,, Zelaju si to."
,, Aha. Dobru noc profesor." Zmizla za dverami ktore nehlucne zavrela. Severus zamyslene presiel k oknu a pozrel na zapadajuce slnko. Uz zajtra caka Lili a Harryho uloha s drakmi a b nom sa zacinala dvihat vlna nepokoja a tal zacal zbesilo kruzit po obyvacke a mrmlal si popod nos. Robil to vzdy ked potreboval nieco zanalizovat a vivodit z toho nejake poznatky.
Prva uloha sa blizila az prirychlo a ked sedel na ranajkach od nervozity sa mu triasli ruky. Vsimol si ze Harry bol znacne bledy a nic nejedol a Lili stala v kute a pozorne sledovala stenu. Nerozumel tomu a vyzeralo to nanajvis cudne no zdalo sa ze jej to neprekaza ze studenti si o nej sepkaju a sleduju ju.
Ludo Bangman sa usmieval na vsetky strany a hlavne na Harryho a Lili. Nervozita bola hmatatelna a ked spolu s Minervou kracali k pripravenemu podiu ruky sa mu chvely od nervozity. Vsade vladlo nadsenie a nikto sa nevedel dockat kedy sutaz zacne.Lili zovrela chlapcove rameno a pozrela na neho. Ludo Bangman splasol ruky a stastne sa usmial.
,, Vasou prvou ulohou bude prejst okolo draka a vziat mu zlate vajce. Pozor vsak. Drakovi nesmiete nijakym sposobom ublizit ani ho zranit. Akym sposobom ziskate vajce je na Vas. Sampiony predstupte kazdy z Vas si vytiahne draka s ktorym budete bojovat." Ked sa dostala rada na Harryho strcil ruku do vreca a vytiahol draka. Rozovrel dlan a na nej sa mu po rukavici stverala pohybujuca sa miniatura draka:
,, Ohnivy chvostorozec." Predniesol Ludo a hvizdol si ked Harry na neho prestrasene pozrel. Lili tiez nebolo dva krat do spevu. Poznala tento druh draka. Bol zo vsetkych najnrbezpecnejsi a hlavne najagresivnejsi. Povzdychla si. Zacala horuckovito premyslat ako splnit ulohu no bez toho aby ochranila chlapca a nezabila draka. Zhlboka sa nadychovala a kim sa Harry rozpraval s Viktorom snazila sa ziskat kontrolu nad Einukou. Ak ju nedokaze mat pod kontrolou zabije draka a mozno aj chlapca. Za stanom sa ozyvali vykriky ochkanie spojene s revom zvierata ked sa ozval potlesk.
,, Posledny sampiony Harry Potter a Lili Mansonova za Rokfort." Ozval sa hlasny hlas ked si stupla za Harryho.
,, Hlavne klud zvladneme to." Preniesla potichu ked sa ozval zvuk pistalky a obaja vykrocili do areny. Zviera, presnejsie Dracica bola v kute na konci a len co ich zbadala napla sa v retazach a hrozivo zarevala. Harry sa rozbehol na opacnu stranu a Lili na druhu. Kim sa snazili priblizit k drakovi Severus ich napato pozoroval. ked ich videl takto dole uvedomil si ako hlupo sa voci Lili spraval. Ruky mal zatate do pesti a ocami hypnotizoval dievca ktore vybehlo spoza kmena a snazila sa uputat drakovu pozornost.
Ked Lili preletela na druhu stranu a tvrdo narazila do steny mal co robit aby nevykrikol.Zalapala po dychu a opatrne otvorila oci. Harry lezal par metrov pred nou a drzal si ruku. Dracica si vajcia chranila prilis zurivo. Lili sa bolestne postavila a presla az k Harrymu a pomohla mu postavit sa.
,, Harry az sa stane teraz cokolvek ziskaj to vajce mna neries slub mi to!" Chlapec prikyvol. Lili si vsimla ze sestery sa napriamily ked na ne pozrela. Pozrela aj Severusovim smerom a videla jeho poblednutu tvar. Otocila sa spat k drakovi. Mala iba jeden jediny pokus. Rozbehla sa a ked bola blizko draka skocila...,, To dievca malo obrovske stastie..."
,, Paaani ona sa vobec nebala.."
,, Sialenstvo ja som hovorila, ze nie su normalne.." Severus pocul rozhovory okolo seba no mlcal. Porota sa prave radila ako ohodnotia vykon Lili a Harryho a sledoval studentov. Dracicu carodejnici omamili a odvliekli do klietky. Nahle sa pred nim zjavil Ludo.
,, Uchvatne divadlo vsak?" Usmieval sa ked Severus len nieco zamrucal.
,, Poviem Vam ta strazkyna ma guraz ja by som sa posral." Majster elixirov na neho pohorsene pozrel ked Ludo dalej basnil ked sa omluvil a odbehol pricom znova Severus osamel. Ano, Lilin vykon bol nielen ze blaznivy ale aj sialeny. Ved kto uz zo stipkom zdraveho rozumu skoci 30 metrovej bestii na hlavu a zakryje jej oci. To moze napadnut len ju.
,, Damy a pani mame hodnotenie. Harry Potter a Lilli Mansonova ziskali 30 bodov...5 bodov sa rozhodci rozhodli strhnut za pad strazkyne a prilis dlho trvajuce plnenie ulohy. Ked to zhrnieme na prvom mieste sa umiestnil Cedrik Digoory a Gabriel ale aj pan Potter a Lili, druhe miesto ziskal Viktor Krum, tretie miesto ziskala Fluer Delacruova. Plnenie dalsej ulohy dostanete pokyny tesne pred Vianocnym vecierkom. A teraz hor sa oslavovat!"
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...