Severus otvoril dvere do svojho bytu a zazal sviecky. Opatrne za obcasneho myknutia a syknutia si zvliekol plast a z vacku habitu vytiahol znicenu masku. Pozrel na ruku ktora sa mu triasla. Na chvilu zavrel oci otocil sa a opatrne presiel k stoliku s alkoholom ked si nalial plny pohar a vypil ho na ex. Pozrel znova na ruku ktora sa uz triasla menej. Unavene presiel po chodbicke a otvoril dvere do spalne. Lili spala skrutena do klbka a nad hlavou jrj poletovala svetelna gula ktora osvetlovala mierne miestnost. Mierne sa pousmial. Bol to tak skvely pocit sa vratit domov a najst ju doma. Rozisiel sa k posteli ked si rozopol koselu a opatrne ju zvliekol ked ostra bolest presla cez telo az zalapal po dychu a z ust mu vysiel bolestny ston. Sadol si na postel a opatrne zvliekal nohavice ked sa jeho naheho ramena dotkla tepla ruka.
,, Si vporiadku?" Spytala sa Lili starostlivo. Prikivol.
,, Neklam." Odporovala mu a ked sa ulozil tvarou mu preletel bolestivy tien ked ho odokrila a zamracila sa. Na boku mal obrovsku modrinu ktora sa tiahla podlz prs az k slabinam a po hrudi a bruchu jemne rezne ranky.
,, Co sa ti stalo?!" Klakla si pred neho a postupne odhalovala dalsie rany.
,, Lili nic to neni... vyspim sa a bude dobre." Odpovedal otravene.
,, Vyspis?" Zdvihla obocie ked sa znova mykol.
,, On ta mucil." Skonstatovala.
Zhboka sa nadychol a stlacil si koren nosa ked zbadal ze vstala a miery prec.
,, Kam ides?"
,, Postaram sa o svojho manzela." A zmizla z miestnosti. Nerozumel tomu no sustredil sa na to aby silna bolest hlavy presla. Ked znova otvoril oci sedela pri nom a otvarala jeden elixir za druhym.
,, Na, vypi to." Bol to elixir proti bolesti ktory do seba vdacne kopol a hned sa mu ulavilo.
Hmatala mu po bruchu a boku ked si kusla do spodnej pery.
,, Mas zlomene rebra co ti ten bastard spravil? Za co ta potrestal?"
,, Ake necakane, ze? On niekedy nema dovod."odvetil sarkasticky.
,, Takze Vas muci a tresta bez priciny?"
,,Mhm." Vyhol sa odpovedi.
,, A toto Ti pride normalne? Trestat niekoho za nic?"
,, Mohol ma zabit uz dlhsie sa vyhrazal, ze to spravi." Mykol plecami ked si povzdychla.Ako Severus vravel rano bol uz vporiadku a vstaval s lepsiou naladou ked si uvedomil co je dnes za den. Jeho zena sedela v kresle a citala nejaky clanok ked ju sledoval. Dnes sa vsetko zmeni.
Lili sa prave smiala na nejakom vtipe ktory jej Amy hovorila ked ich vyrusil Albus.
,, Lili na slovicko."
,, Ano pane?"
,, Dnes vecer pojdem s Harrym na jeden vylet a bol by som rad keby si sla s nami."
,, Ako si zelate." Prikivla ked sa pred odchodom otocil.
,, A vezmite si bojovu vystroj. Len pre istotu." Zmurkol na nu, otocil sa a odkracal prec.
Severusovi sa ich vylet absolutne nepacil ked sledoval ako si chysta zbrane.
,, Budete dlho prec?"
,, Netusim ale odchadzame za hodinu." Pozrela na neho prenikavo a on sa pousmial.
Albus ich cakal pri dverach ked s Harrym zastali pred nim. Vazne sa na oboch pozrel.
,, Este skor ako sa premiestnime tam kam ideme Vas oboch musim o nieco poziadat. Lili ak sa cokolvek stane musis chranit len Harryho. Ak sa dostaneme do situacie, ze si budes musiet vybrat slubis mi zobrat iba Harryho."
,, Slubujem."
,, Harry budes mna a Lili pocuvat na slovo ked Ti povieme aby si utiekol utecies ked ti poviem nechaj nas tu a bez odides bez nas."
,, Ale..."
,, Harry!"
,, Ano slubujem."
,, Tak to by sme mali." Usmial sa a pokynul im aby ho nasledovali.
Ked sa premiestnili objavili sa pri jaskyny ktora mala do seba vstup. Pokynul im aby ho nasledovali. Dlho kracali ked narazili na nejaku stenu.
,, Cez nu neprejdeme pokial..." dumal Albus ked si Lili stenu pozorne prezerala.
,, Tam! Je tam maly otvor ako na kluc."
,, Vyborne slecna Mansonova." Potesil sa Albus pichol si do prsta a vsunul ho do otvoru ked sa ozvalo hlasne CVAK a stena sa posunula. Pred nimi sa rozprestieralo jazero a uprostred neho stal maly ostrovcek a na nom nieco ako oltar.
,, Ako sa tam dostaneme pane?" Spytal sa Harry.
,, Dobra otazka chlapce." Lili sa zahladela bokom ked ju zbadala. Opatrne ju dotiahla prutikom pred nich ked si posadali do nej.
,, Davajte pozor nesmiete sa dotknut vody." Upozornil ich Albus ked sa pomaly priblizovali k ostrovceku. Kim upevnovala lodku muz s chlapcom hladeli na misku v ktorej sa leskol medailon Salazara Slizolina.
,, Hmm chytri tah veru. Tu vodu budeme musiet vypit."
,, Coze?" Zvolala Lili s Harrym naraz. Albus vycaroval lyzicu a zacalsi naberat ked ho Lili zastavila.
,, Dovolte pane nech to spravim ja." Ponukla sa.
,, Vazim si to Lili ale mam pocit, ze Severus by toto neschvaloval."
,, Ale..." namietla ked ju prerusil.
,, Slubil som mu ze sa vratis domov ziva a zdrava. Kto vie co toto spravi somnou a nieto este s tebou." Dievcina ustupila a s obavami sledovala ako si Albus upija jednu lyzicku za druhou. Sice sa blizil ku dnu no bolo to cim dalej tym horsie az nakoniec nevladal. Harry sa snazil medailon vybrat no hrabol do prazdna. A tak mu lial dalsiu a dalsiu lyzicu divnej tekutiny ked klesol na kolena a zasipal:
,, Vodu!" Kim stihla zareagovat Harry priskocil k jazeru a nabral vody a ponahlal sa k riaditelovi ktory zacal hltavo pit. Lili zacula divne splechnutie a otocila sa a zmeravela. Uz chapala preco ich Albus varoval. Cuvla dozadu ked z jazera zacinali vyliezat inferiovia.
,, No do riti." Ulavila si Einuka.
,, Harry musime vypadnut vezmi ten medailon." Vykrikla a prutikom mierila na nemrtvych.
,, Este musi vypit par lyzic. Potrebujem cas!" Vykrikol zufalo Harry.
,, My ale nemame cas!"
,, Este chvilu."
,, Harry ja sa chcem vratit domov k svojmu manzelovi ziva a zdrava!" Skrikla po nom ked chlapec schmatol medailon a vytazne vykrikol. Lili prave bojovala s inferiami ktore sa na nu v znacnej presile vrhli a snazili sa ju stiahnut pod vodu. Albus ktory sa ako tak spamatal zbadal ako Harry drzi medailon a prutikom odhana nemrtvich a Lili ktora bola uz napoli vo vode ked sa jeden z inferiov jej zavesil na krk a snazil sa ju potopit. Schitil Harryho, zdrapil Lili a premiestnil ich priamo na hranicu Rokfortu. Dopadli vsetci traja na travu a kim Lili zvracala bokom Harry postavil riaditela ked zdvihol hlavu.
,, Boze moj!" Vykrikol ked sa Lili s riaditelom otocili a zbadali nad rokfortom viat znamenie smrtozrutov lebka s hadom. Lili zbledla a okamzite vystartovala.Albus hladel do bledej prestrasenej tvare Draca a mierne sa usmieval.
,, Ty taky nie si Draco."
,, Custe! Vy to nechapete ak to nespravim zabije nas." Muz stichol a sledoval ho ked sa za jeho chrbtom ozval dupot noh a ozval sa Brlatrixin hlas.
,, No tak Draco zabi ho uz konecne!"
Harry sledoval riaditela ked kutikom oka zbadal pohyb a Severus mu naznacil aby bol ticho.
,, Snape!"
,, Co je?"
,, Chlapec zjavne dostal strach." Ozval sa jeden zo smrtozrutov. Severus pozrel na Albusa ktory nepatrne kivol hlavou ked zbadal pod nohami Lili ktora ich sledovala. Severus s nevolou zdvihol prutik a namieril ho na Albusa. Nasadil nenavistnu masku ked Albus prehovoril.
,, Severus...prosim." Chvilkove zavahanie vystriedala rozhodnost, pohladom sa s nim rozlucil a vyriekol:
,, AVADA KEDAVRA!!!"Lili zmeravela. Severus zasunul prutik do rukava a rozbehol sa s ostatnymi ked v soku sledovala miesto kde sa Albus prepadol. Pokrutila hlavou. Nie to by Severus nespravil. Ked sa zo soku spamatala nohy ju niesli cez hrad ked sa rozbehla. Bezala ako o zivot rovno na dvor a vybehla na travnik ked v dialke zacula Bellin smiech ked do nej udrela zlost. Zbadala Severusov plast ako vlaje vo vzduchu ako utekal ked v zlosti po nom hodila zaklinadlo ktoreho ho zrazilo k zemi.
,, AKO SI MOHOL!BOL TO TVOJ PRIATEL!!" Zrevala na neho ked sa pozviechal a otocil celom k nej. Videl jej zlost a zial.
,, MILOVAL TA AKO VLASTNEHO SYNA! AKO SI HO MOHOL ZRADIT!!! ZRADIL SI VSETKYCH A MNA!!" Zjapala po nom.
,, Nebavilo ma uz hrat to divadlo!" Chrstol jej do tvare. Vyvalila na neho oci a nechapala. Toto mal byt muz ktoremu dala svoje srdce?
,, Ale..."
,, Nedokazes to pochopit? Iba som to hral! Vzdy som stal na strane Temneho pana!" Klesla na kolena a slzy jej tiekly prudom. Citila tak neskonalu bolest.
Severus na nu hladel chladno s pohradnim v tvari.
,, Takze... si nikdy..."
,, Miloval ta?" Rozosmial sa.
,, Bola si dobra maximalne do postele..."
,, Ale sme manzelia!" Ukazala na prsten ked sa uskrnul.
,, Nikdy to nebol skutocny obrad. Zakon neumoznuje aby si carodejnik ako ja vzal niekoho ako si ty!"
Lili na neho hladela s ublizenym vyrazom.
,, Snape nebav sa s nou!" Lili vykrikla a vrhla po nom dalsie kliatby a Severus mal co robit aby ich od seba odrazal. Cim viac bola zlostnejsia tym viac boli kliatby nebezpecnejsie ked nestihol uhnut a jedno ho trafilo. Vykrikol a spadol k zemi ked zbadal z dialky sa hnat k nej sestry a vedel ze musi zmiznut. Proti 4 rozurenym strazkynam nemal sancu. Prebehol na hrancu naposledy sa otocil k Lili ktora stale klacala v trave zohnuta a srdcervuco plakala. Nakoniec sa ozvalo tmou PRASK a zmizol.
,, Lili!! Co sa stalo?" Gira sa k nej vrhla ked videla ze hystericky place.
,, On... zabil... zabil..."
,, O com to hovoris? Kto koho zabil?" Nechapala Gira ked hrubo schmatla sestru.
,, Lili? Kto koho zabil?!" Zopakovala jej otazku.
,, Snape.... On.... Zabil ..... Dumbledora." Sestry na nu zhrozene hladeli ked Gira vyskocila.
,, Ten hnusny bastard!" Zanadavala Gira.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Severus Snape a Strazkyne I.
AventuraSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...