62. Voldemort

52 1 0
                                    

Lili otvorila oci ked sa ocitla pred panstvom Malfoyovcov. Rychlo sa skrcila a sledovala ako sa Severus otriasol a pomaly kracal k dveram sidla. Nepacila sa jej predstava, ze tam ide sam no nemohla robit nic ak sa nechcela prezradit.  Ked sa dvere pred nim otvorili zbadala v nich Narcissu ktora sa na neho usmiala. Bola to velmi pekna zena. Ale ona vedela, ze Severus ma oci len pre nu.
,, Maju obrannu barieru." Ozvala sa v jej hlave Einukin hlas.
,, Dokazes ma cez nu dostat?"
,, Hmm dokazem ta dostat aj dnu." Povedala potichu a Lili sa rozbusilo srdce pri predstave ze uvidi Severusa zblizka. Velmi opatrne naslapovala kedze nevedela ci nie su niekde nastrazene hulaky. Priblizila sa az k dveram kde pred minutami stal majster elixirov a Einuka ju zneviditelnila ked sa jej podarilo nenapadne vbehnut dnu ked pomocou vetra rozrazila dvere. Narcissa sa obzrela na dvere kde cez ne dnu vial vietor a padali vlocky a presla popri Lili ktora bola nalepena na stene aby sa jej vyhla.
,, ....Samozrejme ale mali by sme to uro...." Zacula syty baryton a okamzite vystartovala za nim. Vosla do velkej siene kde v jej prostriedku sedeli smrtozruti a hned po lavej ruke Voldemorta sa usadil profesor. Lili opatrne naslapovala az k nemu a davala velky pozor aby nic nezhodila.
Severus si lahostajne prezeral pritomnych kolegov a jeho chladna nepreniknutelna maska sa zatvarila podrazdene ked na neho Belatrix nenavistne pozrela.
,, Moji drahy priatelia." Privital ich Voldemort ked si Severus v duchu odfrkol.
,, Zvolal som Vas aby ste mi zreferovali co ste zistil pri ulohach ktore som Vam zadal." Otocil sa k Severusovi.
,, Severus co nove na Rokforte?"
,, Chlapec si vybudoval armadu a ucia sa v nej kuzlit ale skor by som povedal, ze len hlupe mavanie prutikom mu nedava este pravo ich ucit." Predniesol posmesne ked sa ostatny rozosmiali.
,, A co strazkyne?"
,, Dolores ich z hradu vyhnala nemal som to stastie ich este najst alebo skontaktovat."
,, Hmm, to nie je to co som chcel od teba pocut Severus."povedal Voldemort po chvilke.
,, Dal som Ti jednoduchu ulohu. Mal si mi priviest jednu z nich. Dumbledor sa prilis spolieha na tvoju strazkynu a pokial viem bola videna aj v oddeleni zahad a pri sieni s proroctvom preco mam pocit....ze mi klames?" Zasycal a Lili sa vzpriamila. Citila jeho ziadostivost a hnevala sa na Severusa ze toto pred nou zatajil.
,, Moj pane Dumbledor nikomu o tom nepovedal ani ja som o tom nevedel."
,, Hm budem Ti verit." Ked upriamil svoju pozornost na inych Lili sa k nemu nahla, prilozila mu pery k uchu a co najtichsie zasepkala ,, Mate mi co vysvetlovat pan profesor."
Severus zmeravel a keby nebolo jeho perfektneho ovladania zrejme by vyvalil oci. Bola to Lili ale ako sa sem preboha dostala! Horuckovito premyslal a snazil sa z hlavy vytesnit katastroficke scenare ked by Voldemort zistil kto za nim stoji. Lili v tichosti vyckavala dokial schodza neskonci a vsimla si, ze Belatrix hadze na Severusa az pricaste pohlady. Ked schodza skoncila chcel ci skor odist ked ho zastavil Voldemortov hlas.
,, Pod za mnou." Nemal 2x chut ho nasledovat no nemal na vyber. Viedol ho cez dlhu tmavu chodbu a otvoril velke dubove dvere a vosiel dnu. Majster elixirov ho nasledoval a citil aj Lili ktora sa pretiahla tesne pri nom.
Voldemort sa postavil k oknu a pozoroval mesiac a nechal Severusa vyckavat.
,, Som sklamany." Ozval sa hlas toho slizkeho hada ked sa k nemu pomaly otocil.
,, Poslednu dobu neplnis moje prikazy tak ako by sa od teba ocakavalo." Pobedal potichu. Severusa to znepokojilo pretoze ak ho chcel trestat nechcel sby bola u toho Lili.
,, Povedz Severus preco mam pocit, ze si neplnis svoje povinnosti? A vies dobre ako nerad ta trestam." Vedel to pridobre.
,, Moj pane prijmite moju hlboku omluvu." Severus bol jediny ktory nikdy pred nim nesklonil hlavu. Nikdy sa mu nevnucoval a prijmal svoje potrestanie zo zdvihnutou hlavou.
,, Hm ta to iste chapes... CRUCIO!" Kliatba ho zasiahla nepripraveneho ked pod naporom bolesti spadol na kolena a tvar sa skrivila od bolesti. Nadychol sa a zatal ruky do pasti. Lili okamzite k nemu priskocila a prst mu prilozila k spanku a tym odklonila bolest. Voldemort svihol prutikom cim zrusil kliatbu a prizmuril oci. Nieco v miestnosti bolo co tam nemalo byt. Ucitil jemny zavan magie.
,,Naginny.... Hladaj." Zasycal na hada ktory okamzite vystartoval. Lili zacuvala do rohu. Vedela, ze je zle. Had ju dokaze lahko najst. No kim stihla cokolvek urobit Einuka z nej vystupila a rukou namierila na bliziaceho sa hada. Severus zmeravel a sledoval naginy ako sa blizi k miestu kde bola Lili. Had ale zastal a chvilu hladel na miesto kde Severus predpokladal, ze je Lili no nahle sa otocil s cosi zasycal. Voldemort sa upokojil.
,, Mozes ist ale nezabudni ze ak strazkynu sem neprivedies uz nebudem k tebe milosrdny Severus."
Pozviechal sa na nohy ked ju ucitil za chrbtom.
,, Ano pane." Vycuval z dvery na chodbu, otocil sa a rychlymi krokmy vyrazil z panstva. Ked sa za nim zavreli dvere vysiel na sneh a boril sa v nom co najdalej od sidla. Lili kracala za nim a ked sa uistil, ze su dostatocne daleko otocil sa k nej.
,, Co ti to napadlo?" Prehovoril do ticha ked sa nahle pred nim objavila. Skontrolovala ho pohladom.
,, Gira ma za tebou poslala."
,, Ale naco si sla dnu!? Mohli ta ...." No nestihol nic dopovedat ked sa mu zavrela pusu bozkom. Nechal sa upokojit a chvilu sa bozkavali ked si ju privinul na hrud.
,, Musela som ta vidiet. Je to tak dlho ked sme boli naposledy spolu." Povzdychol si.
,, Co chcel od teba?" Spytala sa po dlhom tichu.
,, Aby som ta priviedol. Podla neho mas schopnosti ktore by sa mu hodili. Chce ta presvedcit aby si sa k nemu pridala."
,, Myslis tym prijala jeho znamenie." Opravila ho. Prikivol.
,, A ak ma neprivedies co najhorsie Ti moze spravit?"
,, Zabit ma." Zalapala po dychu.
,, Nabuduce pojdem stebou." Rozhodla sa na co pokrutil hlavou a zahladel sa jej onixovimi ocami do tvare.
,, V ziadnom pripade neohrozim tvoj zivot." Rezolutne odmietol.
,, Nechcem o teba prist."
,, A to si myslis ze ta necham len tak k nemu nakracat? Bol by som blazon."
,, Sev, mne nema ako ublizit ale tebe ano! Nedokazem bez teba zit. A ak mozem nieco pre to spravit tak to urobim! Einuka ma ochrani."
,, Musim si premysliet ako to spravime." Povedal po chvili. Nakoniec si ju viac pritiskol k hrudi a premiestnil ich k brane Rokfortu.
Nechcela od neho odist no kim stihla zareagovat vedla Severusa sa zjavil skolnik Filch.
,, Pane zhana vas riaditelka." Severus pozrel naposledy na Lili, otocil sa a zmizol v utrobach hradu.
Sedela opreta o kmen stromu a sledovala jeho okno ktore sa na chvilu zazalo a po chvilke zhaslo ked zacula kroky viacerych ludi a zacula hlasy.
,, Hermiona nechapes to? Ak ma Siriusa tak urcite ho zabije!"
,, Harry ja neviem pockajme este."
,, On nema cas!" Zajacal na nu hystericky ked sa obaja jeho kamarati mykli. Lili ich pozorovala a ked sa chceli rozbehnut ozvala sa.
,, Pan Potter." Vsetci traja sa strhli a otocili ked z pritmia vystupila slizolinska strazkyna.

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now