Eleanor Snapova si povzdychla. Stala naprostred Severusovho bytu a krutila hlavou. Obyvacia izba bola zapratana knihami. Tmavozeleny gauc ktory si Severus doniesol ako jedinu pamiatku z domu kde vyrastal stal pod oknom a hned pri nom bol cierny stol na ktorom bolo na kope poukladanych niekolko rocnikov ktore ucil. Vedla pri lampasi stala fotka kde bol on a Lili a smiali sa do objektivu. Zelene pohodlne kreslo bolo otocene bokom ku kozubu a hned pred nim na zemy cierny kobercek. Po pravej strane operadla boli poukladane knihy a na kresle bola zlozena kniha ktoru aktualne Severus cital. Miestnost bola znacne pochmurna a po bocnej stene boli naukladane vseljake nadoby s roznymi divnymi predmetmi ktore Eleanor znechucovali. Presla po uzkej chodbicke,zakopla o nejaky predmet pretoze v chodbe bola tma a nahmatala klucku a otvorila spalnove dvere a nakukla dnu.
V izbe bola tma. Tazke cierne zavesy boli zatiahnute a v izbe bola tma. Velka tmava dubova postel bola potiahnuta striebornou plachtou a striebrno-zelene periny zakrivaly muza ktory tvrdo spal. Eleanor presla az k posteli. Severus lezal na bruchu, prava ruka mu vysela z postele a tvar mal otocenu k dveram pricom mu ju zakrivali havranie vlasy. Sadla si na kraj postele a jemne aby ho nezobudila mu odhrnula vlasy z tvare. Tmave kruhy pod ocami boli vyraznejsie a bleda koza este bledsia. Muz oddychoval pokojne a ona ho pozorovala.
,, Budes na mna este dlho zazerat?" Precedil skrz zuby a otvoril ospale oko ktore na nu upriamil. Eleanor sa strhla pretoze jeho syty baryton bol chraplavy a podrazdeny. Nedokazala pochopit ako dokazal zaregistrovat,ze tam je ked tvrdo spal.
,, Dobre ranko zlatko." Usmiala sa na neho. Severus len nieco podrazdene zavrcal. Neznasal ked toto robila. Pretocil sa na chrbat a prechadzal si po tvary ked ho oslepilo svetlo.
,, NIE!" Skrikol na nu a ona na neho pozrela.
,, Zastri to! vies dobre,ze neznasam ked je tu svetlo." Vrcal nasrdene a posadil sa. Eleanor prevratila ocami a pokrutila hlavou.
,, Si snad upir?" Zdvihla obocie a on si stazka povzdychol. A takto to bolo vzdy.
,, Ozaj by si si uz mal najst zenu. Toto ako zijes je strasne! Niekedy si pripadam ako v hrobke, vazne Severus a tie pohare kadejakych .... ziadna zena nebude chciet zit v niecom takomto!" Bedakala ked Severusovi dosla trpezlivost a vstal. Namosurene si navliekol cierny zupan a presiel do obyvacky pricom mu bola babka za patami. Sadol si za stol kde sa objavili ranajky. Eleanor si sadla oproti nemu.
,, Aspon ze tie ranajky si das." Povzdychla si ked Severus spoza novin ktore si rozlozil vykukol.
,, Dost by ma zaujimalo co tu robis o..." pozrel na hodiny ,, o 6 rano?"
,, Co asi! Mal si sa mi ozvat a ani tu sovu si neposlal vies ako som sa o teba bala?"
,, Neprehanas to tak trochu? Som dospely nie dieta.." odvrkol podrazdene a schoval sa za noviny. Eleanor si natrela hrianku a oprela sa.
,, To ano ale niekdy sa chovas ako dieta." Severus pretocil oci a zahlbil sa do clanku ked v miestnosti bolo pocut len chrumanie a srkanie.
,, Pocuj chodi k nam do susedctva jedna prijemna mlada dama....." no kim stihla nieco dodat ozval sa rezolutny hlas jej vnuka.
,, NIE! A neskusaj to znova."
,, Preboha ako dlho chces takto dalej zit Severus?! Tiahne ti na 36 musis sa ozenit a splodit potomka." Severus zavrel oci,naratal do 10 a odlozil noviny.
,, Nemusim nic! Naozaj nemam zaujem ...pozri nie som vhodny do manzelstva."
,, Severus si dedicom musis mat potomka! Musis sa ozenit!" Severus zavrcal a vyskocil z kresla a zacal razovat po izbe. Robil to vzdy ked na neho niekto tlacil a on premyslal ako z toho vycuvat. Zastavil sa a pozrel na babku ktora ho starostlivo sledovala.
,, Fajn ak sa ozenim das mi uz s tym pokoj?"
,, Ano dam." Severus v duchu vykrivil usta pretoze si neuvedomila co prave spravila no on jej to nechcel oznamovat.
,, Tak fajn. Daj mi cas a dovediem ti moju polovicku domov."
,, Co dnes planujes robit?" Spytala sa zena bez zaujmu no Severus nebol spionom len tak pre nic a vicitil skryty vyznam v tej otazke.
,, Potrebujem dnes spravit par elixirov." Odpovedal vyhybavo pricom mal nos stale zapichnuty v rubrike elixiry a nesledoval co sa okolo neho deje.
,, Co keby som ti do denneho vestca napisala inzerat,ze hladas partnerku na zivot?" Severus znova vzhliadol od novin a jeho bleda tvar bola nazlostena. Potom noviny sprudka zlozil a hodil na stol.
,, Mozes mi vysvetlit preco na tom tak trvas a tlacis ma?" Eleanor si povzdychla. Dufala,ze to Severus nespozna ako zufalo sa snazi aby sa jej jediny svnuk konecne usadil,zalozil rodinu. No vedela,ze je nad mieru inteligentny a vela veci mu neujde. Pozeral na nu onixovyi ocami a mracil sa. Jeho chladna maska sa vzdy uvolnila ked bol s babkou.
,, Hugo a ja by sme boli radi keby si mal dedica. Ide o to Severus ze nie sme najmladsi a po tebe ak sa neozenis a nezostane potomok bude ministrestvo ziadat...vydokladovanie akym sposobom si k danemu majetku nadobudol pravo." Severus ju pocuval no mohla pocut ako jeho hlava srotuje a premysla.
,, Tym,ze bol prijaty zakon Baksita mozes o vsetko dedictvo prist pokial ho nemas komu dalej posunut prepadne ministrestvu. A vies dobre,ze Hugo by to neprezil. Podmienka je, ze posledny muzsky potomok z daneho rodu musi zalozit rodinu do 40 roku zivota. A ty Severus mas 36. Najst si dobru zenu a hlavne plodnu...vies ako sprisnily zakony..dedi iba muzsky potomok pokial sa narodi dievca musi sa spojit s inym rodom a vies co to znamena." vedel to. A moc dobre. Carodejnickych rodin nezostalo vela takze ak by mal aj dceru nemal by moc na vyber. Navyse Severus nebol cistokrvny carodejnik a to mohlo znamenat pre jeho deti tazky vydaj. Navyse ked si v hlave premietol,ze ak by mal partnera, dieta by si mohol iba adoptovat magickou krvou. A s tym by babicka nikdy nesuhlasila to vedel az moc dobre takze pochopil zavaznost tejto situacie. V carodejnickom svete existovala magia ktora spojila dvoch ak boli kompatibilny. Ak to boli partnery ktory boli zivotnymi druhmi magia ich zvazku spojila obe magie. No ak to bola magia kedy obaja jedinci boli sice silny ale nedoplnovali sa...magia ich nespojila.
Severus vstal z kresla a z nastvanym vyrazom presiel az ku knihovni kde vytiahol nejaky zvazok, otocil sa na pate a pozrel na Eleanor.
,, Budem v laboratoriu." A nebolo ho. Povzdychla si a keď škriatok odpratal zo stola,rozhodla sa prejsť po hrade. Akoby to bolo len včera keď prišla do Rokfortu. Vdychovala tu atmosferu a prešla po schodoch až k zadnemu nádvoru keď zbadala kopu študentov ako na niečo hladia. Prišla až k nejakej Slizolinčanke ktorá sledovala dianie pred sebou.Eleanor pozrela tým smerom a zatajila dych. Na nádvorí stáli 4 mladé strážkyne a tancovými krokmi narábali s mágiou v ich blízkosti. Každá z dievčat vytvárala rôzne tvary a pohravala sa s nimi. Očarene ich sledovala keď si všimla jednu z nich ktorá k nej bola otočena chrbtom. Pomaly sa otočila čelom k nej, zhlboka sa nadýchla a z jej tela vystúpili modrý motýli. Eleanor pozrela do jej tvare keď otovorila ústa. Ta podoba sa nedala oklamať. Bokom uzrela Severusa ako stoji v prítmi a sleduje mladé dievčatá no vedela,že iba jedna z nich ho očarila. Pousmiala sa.
Keď večer sedela vo Velkej sieni vedla vnuka ktorý práve bol zabraný do rozhovoru všimla si,že mladá dievčina sa priblížila k ich stolu.
,,Och, ake milé stvorenie." poznamenala dosť nahlas aby ju Severus začul. Dievčina zostala stať pred jej stolom.
,, Želáte si madam?" Eleanor si všimla výraznu podobnosť s Lili Evansovou a pochopila,že pre Severusa to nemohlo byt jednoduche.
,, Prepáčte ale ešte som nikdy nestretla skutočnú strážkynu." povedala unesene aj keď podla nej dievčina bola primladá.
,,Som Lili Mansonová." Severus čakal,že jeho babička niečo povie no ona sa len milo na dievčinu usmiala.
,,Teší ma som Eleanor Snapova, babička."
,,Je mi potešením." dievčina sa mierne uklonila keď na nu niekto zavolal,ospravedlnila sa a vzdialila sa od stola. Severus sa zlostne pozrel na babičku ktorá si spokojne odkusla od chleba.
,,Čo to robiš?" zavrčal naštvane. Zdvihla obočie a jemne ho placla po ruke.
,, To dievča je ako stvorene pre teba."
,,Čo Ti preskočilo? Mohol by som jej byť otcom!" Eleanor sa pozrela na vnuka a spražila ho pohladom.
,,Severus Tobias Snape ako si dovoluješ takto somnou hovoriť?! Tvoja matka sa musí v hrobe obraciať! Vyprosím si aby si sa takto somnou rozprával!" zlostne syčala na neho.
,,Ak si ma prišla poučovať ako sa mám chovať tak je neskoro ak si si nevšimla som dospely a nie decko!" zavrčal hrozivo.
,,Ale chováš sa horšie ako tvoji študenti." odsekla mu zlostne na čo Severus sprudka vstal odhodil obrusok a nasrdene odpochodoval preč.
Eleanor Snapova bola rázna žena a milovala svojho jediného vnuka. Milovala ho viac ako jeho matka ktorá mu nedala tolko lásky čo ona no Severusa viedla v prisnom režime a vedela,že keby to nechala na neho v živote sa neožení. Bol čas aby nastúpila ona a pomohla mu...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...