Severus hladel na ten napis ked sa chodba pomaly plnila studentami.
,, Nepriatelia potomkov majte sa na pozore. Na rade ste vy humusaci!" Ozval sa hlas Draca Malfoya ktory sa objavil za Severusom.
,, Pan Malfoy davajte si pozor na usta!" Oborila sa na neho Lili ktora si precitala napis na stene.
,, Je tu snad nieco k pozeraniu?" Zavrcal Severus podrazdene a strazkyne odohnali studentov na ranajky. Postaval pred napisom a rychlo premyslal. Este toto im bolo treba.
Lili sedela na muriku a prezerala si jazvu na ruke ked zbadala Harryho metlobalovy tym a slizolinsky.
,, Hej vypadnite." Utrhol sa na nich Marcus Flint kapitan ich tymu.
,, Vy vypadnite mame povolenie od profesora Snapea aby sme mohli trenovat. Mame noveho hraca." Chlapci sa rozostupili a na Harryho zdesenie zbadal samoluby uskrn Draca Malfoya.
,, A este nieco nove." Ozval sa a otocil metlu.
,, Ved to je novy nimbus 2001!" Zvolal Ron zavistlivo.
,, Na ten tvoja rodina v zivote nebude mat Weasley!"
,, Hraci v nasej fakulte si svoje miesto v tyme nemuseli kupovat." Ozval sa hlas Hermiony ked sa Draco zamracil.
,, Staraj sa o seba ty humusacka." Vsetci okolo co pocuvali zalapali po dychu ked Lili vstala a podisla az k nemu.
,, Za toto zaplatis Malfoy!" Ron vytiahol prutik a namieril na neho ked kuzlo vyletelo z prutika lenze jeho zlomeny prutik ktory vrba mlaticka poskodila a narazilo do Lili. Tu odhodili niekolko metrov. Slizolinsky hraci k nej prebehli aj s chrabromilom.
,, Ste vporiadku?" Spytala sa Hermiona za co Ron blakotal omluvy. Lili vyrazilo dych ked mala pocit ze jej vnutro sa divne vlni. Pretocila sa na ruky a ked sa nadvihla ozval sa davivy zvuk a na ich znechutenie vyvratila slimaka.
,, Chod...te." zamrmlala a vstala. Kim tam postavali namahavo sa presunula do hradu a snazila sa neodpadnut. Chrbtom sa opierala o stenu ked ju znova naplo a vyvratila dalsich slimakov. Preklinala Rona a jeho zlomeny prutik ked sa zviezla podlz steny a z hlavou na prsiach zostala sediet.
V takomto stave ju nasiel Severus. Ked ju zbadal v prvom momente sa jej uprimne vylakal. Bola biela jak stena a v prvom momente vyzerala ako mrtva. Klakol si pred nu.
,, Pocujete ma?" Chitil ju za rameno no dievcina nereagovala ked ju nahle naplo a len tak tak stihol uskocit ked vyvratila slimaka. Okamzite pochopil a chitil ju pod ramena a pomohol jej na nohy. Poznal tu kliatbu velmi dobre. Do vecera bude mat co robit. Pomaly ju odvliekol k sebe za ten cas sa jej podarilo mu ovracat 3x habit. Posadil ju do kresla a presiel ku skrinke s elixirmi. Vytiahol jeden na nevolnost.
,, Vypite to." Prikazal jej ked dievcina zaskulila na banku plnej modrej tekutiny a pokrutila hlavou na co si ju chitila a ticho zaskucala.
,, Nebudem to opakovat!" Zavrcal na nu Severus ked si nadobku vzala a kopla do seba elixir. Sledoval ako sa jej vracia farba. Aj ked ju nenavidel za to co spravila nemohol ju nechat na tej chodbe. Prehodil cez nu deku a vycaroval jej nadobu kde postupne dopadali dalsi slimaci. Presiel ku stolu s pracami a pri obcasnych zvukoch davenia opravoval eseje.
Lili si vycerpane oprela hlavu. Bolo jej neskutocne zle.
Ked Severus doopravoval eseje Lili prestala uz uplne zvraciat a tvrdo spala v kresle. Postavil sa pred nu a hladel ako skrutena do klbka spi. Stale ho tak velmi pritahovala no jeho nenavist...potriasol hlavou. Chitil ju za plece a zatriasol nou. Pomrvila sa a otvorila oci a okamzite vystrelila do sedu. Hladeli na nu tie najcernejsie oci ake videla.
,, Je Vam uz lepsie?" Spytal sa chladny hlas majstra elixirov. Lili prehltla.
,, A..ano." zahabkala. Nechapala co sa to s nou deje. Ked vstala deka jej sklzla k zemi ked sa obaja naraz zohli a buchli sa hlavami o seba.
,, Au!" Severus si chitil celo a Lili tiez.
,, Prepacte." Zamumlala a rychlo presla k dveram ked za nimi zmizla.Albus si upravil dokopy dokumenty ked niekto zaklopal.
,, Dalej." Vyzval navstevnika ked dnu vosiel muz v ciernom a sadol si do kresla. Albus vycaroval kanvicu a nalial im oboj caj.
,, Volal si ma Albus." Pripomenul mu no caju sa nedotkol.
,, Iste chlapce. Potrebujem od teba laskavost." Severus podrazdene zavrcal. Albus od neho stale nieco chcel.
,, Davaj na Harryho vacsi pozor. Mam pocit, ze od toho nadpisu to bude mat tazsie."
,, Samozrejme." Albus vedel, ze musi byt teraz opatrny.
,, A ako vychadzas zo strazkynou tvojej fakulty?" Videl ako Severusovou tvarou preletela emocia ktoru ale nedokazal identifikovat no jeho tvar stvrdla.
,, Fajn." Odsekol nasrdene.
,, Severus viem, ze sa nemate zrovna moc v laske ale mohol by si byt k nej milsi." Za Albusovym chrbtom sa ozvalo hlasite odfrknutie. Severus pozrel na obraz byvaleho riaditela Dipeta ktory pokrutil hlavou a pretocil oci. To bolo zvlastne.
,, Su tu len kvoli Potterovi to co robia mna nezaujima." Odvrkol Severus podrazdene.
,, Iste ale urcite si si vsimol ze slecna Mansonova sa az napadne podoba na Lili Evansovu.." zahladel sa na Severusa cez polmesiacikovite okuliare a vyckaval. Severus nepohol ani brvou.
,, Hej a co." Albus si povzdychol.
,, Dohliadni na Harryho a bud na tie dievcata milsi. Nebudu tu vecne."
,, Vdakabohu." Zavrcal a vstal.Prvy zapas Slizolin proti Chrabromilu zacal dost tvrdo. Draco na poste stihaca viac predvadzal svoju nadradenost ako schopnost a ked mu Harry vyfukol ohnivu strelu pred nosom mal hanbu a cely mesiac. Zacarovana dorazacka ktora zrazila Harryho z metly zautocila aj na strazkyne. Prvu ranu schytala Gabriel kedy ju zrazila k zemi. Ostatne 3 sestry pobehovali po ihrisku a prutikmi sa ju snazili ovladnut. Ked tesne minula Lilinu hlavu Severus ktory ich napato pozoroval si vydychol. Nielenze musel davat pozor na toho spratka Pottera ale vzdy ked sa dorazacka az nebezpecne priblizila k strazkyni jeho fakulty cely zmeravel a ocami hypnotizoval loptu co sa tak snazil aby zmenila smer.
Zdesene vykriky sa ozyvali celym ihriskom ked dorazacka zasiahla aj Amy a Lili ktora v poslednej chvili chitila zraneneho chlapca spadla na zem ked jej kruplo v nohe. Skrivila tvar od bolesti no chlapca nepustila. Drzala ho pevne ked zbadala ako sa lopta vo vzdychu otocila a rutila sa k zemi. Zavrela oci a cakala na uder ktory vsak neprichadzal. Pootvorila jedno oko ked sa lotpa rozprskla na vsetky smery. V dialke zbadala ako k nim bezia profesori. A oprela si hlavu o zem.
Lockhart pomohol chlapcovi na nohy ktoreho si prevzala profesorka Macgonagalova a nahol sa nad strazkynu.
,, Ste v poriadku Lili?"
,, Asi mam zlomeny clenok." Zamumlala.
,, Och to nic spravim ho raz dva!" Vsimla si, ze Severus stoji bokom a nadava Dracovi ktory stal zo zvesenou hlavou.
,, Asi to trochu zaboli." Oznamil jej Lockhart a nejak zvlastne zamaval prutikom a cosi zamrmlal.
,, No hmm ale podatatne je ze Vas to uz neboli." Lili na neho rychlo pozrela a vsimla si ze nohu mam mlandarvu a vysi jej.
,, Vy neskonaly idiot! Vy ste jej nespravil kosti! Vy ste jej ich odstranil!" Zahucal na neho zlostne Severus ktory sa objavil vedla Lockharta a zbadal jej nohu.
Do nemocnicneho kridla popresuvali Harryho, Lili, Gabriel a Amy z coho az taku radost Poppy nemala. Nevedela koho skor ratovat ale edze dve strazkyne boli v bezvedomy, vycarovala im monitorovacie kuzlo a sla sa venovat dalsim pacientom.
Prezerala si Lilinu nohu a zackala.
,, Preco ste neprisli hned Lili. Och joj toto bude tazke."
,, Ale viete to vyliecit?" Spytala sa vydesene.
,, Ale samozrejme no je to zdlhava a bolestiva procedura." Zo skrinky vytiahla kostorast a podala jej ho.
,, 5 glgov." Upozornil ju Severus. Lili prehltla a skrivila tvar.
,, Boze to je nechutne." Utrela si spakom ruky usta.
,, Tie elixiri maju liecit nie chutit." Odsekol jej Severus nakvasene a otocil sa tak sprudka az mu zaviril plast. Lili na neho zaganila a vyplazila na jeho chrbat jazyk.
,, Nabuduce si to odpuste."Lili sa zobudila na prudku bolest a opatrne sa chitila za clenok. Na stoliku vedla postele si vsimla elixir proti bolesti. Severus myslel na vsetko. Ked vypila obsah ulava presla hned ked dvere sa otvorili a dnu vosiel Albus, Minerva a Severus.poppy k nim dobehla.
,, Sem ho polozte.co sa stalo?"
,, Zrejme sa zakradal k panu Potterovi." Ozval sa Minervin hlas. Albus si vsimol, ze Lili nespi no pokrutil hlavou.
,, Vyzera ako skamenely."
,, Co to znamena Albus?"
,, Ze Tajomna komnata je opat otvorena."
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...