56. Pravda

52 2 0
                                    

Lili vyvalila oci a skoro spadla. Kráčal k nej starý muz opierajúci sa o palicu a vedľa neho kráčala nádherná ľaň. Bola biela zo smaragdovimi očami. Muz sa na ňu usmieval.
,, Dieťa drahé." Roztvoril náruč a Lili náhle ucítila túžbu sa pritúliť a Einuka ju podstrčila. Privinul si ju k sebe pričom jeho šedá dlhá brada ju šteklila na tvári.
,, Kto ste?" Spýtala sa a pozrela na láskavého čarodejník ktorý vyčaroval posedenie.
,, Myslim, že odpoved sama poznáš. Einuka pridaj sa k nám."
,, Ja tomu nerozumiem."
,, Einuka tá sem mala priviesť a to z jedného prostého dôvodu Lili." Hľadela do jeho modrých láskavých oci a čakala. Pousmial sa.
,, Iste poznáš chlapca menom Harry Potter?"
,, Ano ja a moje sestry ho chránime pred Voldemortom."
,, Viem ale ten chlapec je iba obyčajný čarodejník. Premýšľaj drahá, ovládaš živly a používaš svetlu aj čiernu mágiu no pomocou einuky aj temnú. Ten kto rozhodne o smrti Temného pána nie je ten chlapec ale si to ty!" Lili na neho hľadela zarazene a chvíľu nechápala o čom je reč.
,, Ale ja...."
,, Je to tvoj osud. To že tá Einuka posádla bolo aj z iného dôvodu.... Ak mas temného pána poraziť musíš prijať tým kim si."
,, A kto vlastne som?" Spýtala sa ho. Muz hladil lán ktorá sa k jeho ruke pritúlila.
,, Si moja dcéra. Koluje ti v žilách Merlinova krv a keď prijmes všetko čo Ti ponúkame stane sa z teba.."
,, Temna bytosť." Dohovorila za neho. Už to pochopila. To bolo jej poslanie.
,, A čo Severus?"
,, Och ten mladý muz mal byt len spestrenie pre teba."
,, Spestrenie? Tomu nechapem."
,, Sama dobre vieš že by to nikdy medzi Vami neklapalo."
,, Ale ja ho milujem."
,, To ti nikto nezakazuje. Si ochotná za neho dať aj svoj život?" Zdvihol obočie a podal jej chleba.
,, Ano som."
Muz sa zamyslel a chvíľu ju pozoroval ako do seba hladovo hádže chleba.
,, Dam ti ponuku." Ozval sa Einukin hlas. Otočila sa k dievčine ktorá bola tmavá.
,, Akú."
,, Som ochotná ti pomáhať chrániť toho muža a na oplátku mi dáš ty svoj život." Premýšľala. Einuka jej ponúkala Severusovi ochranu a to bolo pre ňu podstatne. Nakoniec prikivla.
,, Myslim, že si hľadala toto." Muz jej vložil do ruky kráľovskú modrú a kim sa spamätala nebolo ho.
,, Ešte skôr ako sa vrátime späť mi niečo dlhujes." Ozvala sa Einuka a zlomyseľne sa uskrnula.
,, Čo?"
,, Aby si prevzala temnú stránku." Lili chvíľu premýšľala. Ak má zvoliť aby sa z nej stala Temna bytosť tak musí aj ona na tom niečo vyťažiť.
,, Dobre ale chcem aby si niečo pre mna spravila."
Einuka sa zlomyseľne usmiala a prikývla.

Severu sťazka otvoril oči. Horúčka už ustúpila a konečne mal zdravú farbu a Poppy ho mohla vyhlásiť za zdravého. Pootočil hlavu a zbadal na stoličke sediet Minervu.
,, Ach konečne si sa zobudil." Preniesla a a zaklapla rozcitanu knihu.
,, Čo sa stalo?" Posadil sa a nechápavo sa obzeral po svojej spálni. Prečo je v pyžame a Minerva ho stráži? Ničomu nerozumel.
,, Bol si chorý."
,, Chorý?" Pritakáva mu a on nechápavo na ňu znova pozeral.
,, Nevedeli sme čo to je za chorobu až pán Malfoy nás upozornil, že tá choroba sa rozniesla po smrtozrutoch. Pôvodcom bol nejaký upír menom Jason." Severu na ňu rýchlo pozrel a okamžite sa mu všetko vybavilo. Lili u Voldemorta pod Imeriusom, Jason upír ktorý ju chcel zviesť, ako ho Einuka zabila a chcela zabiť aj jeho. Prehltol.
,, Lili!" Nikto okrem neho nevedel, že Lili ochutnala upírovu krv. Minerva na neho pozrela s údivom no on ju odignoroval. Okamžite sa hrabal z postele keď ho náhle zastavil hlas jeho babicky:
,, Severus Tobias Snape! Kam si myslis že ideš?!"
,, Musím si niečo vybaviť."
,, Na to veľmi rýchlo zabudni! Bol si vážne chorý. V prvom rade sa poriadne nájes a až potom môžeš niekam ísť." Porazenecky zafucal a klesol spat na lôžko. Kim sa konečne dostal z bytu bolo poobedie. Chodil po poschodiach hľadal všade no Lili nenašiel. Nakoniec prekonal svoju hrdosť a zaklopal na dvere v žalároch. Dvere mu otvorila Gira. Nebol dva krát nadšený no okamžite nasadil svoj chladný pohľad.
,, Kde nájdem slečnu Mansonovu?"spytal sa.
,, Ale čo Vám ušla? Nedivila by som sa." Podpichla ho Gira posmešne. Severus podráždene zámlaskal a otočil sa na päte. Na toto ozaj nemal cas.
Nestihol prejsť ani ostatné zákutia hradu keď ho Eleanor skoro až nasilu odvliekla do veľkej siene aby sa najedol. A tak naštvané hádzal nenávistne pohľady na všetkých okolo dokiaľ nevosla ona. Severus otvoril ústa a omráčené sledoval jej ladné pohyby ako sa blíži na svoje miesto. Jej farba pokožky bola stále sneda no miesto ružových vlasov mala dlhé kučeravé vlasy pretkané medenou farbou a ligotavé ľudské smaragdovo zelene oci. Zatajil dych. Bola to Lili Evansova.

Sledoval každý jej pohyb a keď sa na neho pozrela a usmiala sa na neho vedel že je stratený

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sledoval každý jej pohyb a keď sa na neho pozrela a usmiala sa na neho vedel že je stratený. Tanier odsunul nabok a aj keď na jeho tvári sa nepohol ani sval mal stále svoju nedotknutú masku. Eleanor sledovala jeho pohľad a keď videla na koho sa diva len zomkla pery no mlčala.
Jedol omnoho príjemnejšie keď videl že Lili je tam s ním. A aj keď občas hodila po ňom očkom tváril sa nezúčastnene. Táto ich výmena pohľadov neušla Dolores ktorá si to vsimla.
Keď zbadal ako sa dievčina vzdiaľuje okamžite za ňou vyštartoval. Dohonil ju až pri schodoch. Nastastie tam nik nebol keď ju chitil za rameno a otočil k sebe.
,, Lili." Zašepkal a ona sa otočila vedel že je to ona.
,, Sev." Usmiala sa tým úsmevom ktorý na nej tak miloval.
,, Mám teraz hodinu ale nedáš si somnou potom čaj?" Spýtal sa s nádejou.
,, Ak mi do toho nic nepríde tak prídem." Znova sa usmiala, otočila a popohnala Harryho, Rona a Hermionu.

Dolores sa hľadela na študentov a zlomyseľne si pomidlila ruky keď v kúte zbadala Lili. Tá pozorne sledovala hodinu.
,, Otvorte si učebnice na prvú stranu a prútiky si odložte. " Nechápali ale urobili tak ako si želala.
,, Prečítajte si text a keď budete hotoví prejdeme si ho znova spolu. V momente sa zdvihla ruka Hermiony a Lili zo záujmom sledovala jej snahu upútať profesorsku ktorá ju zámerne ignorovala. Keď si vsimla že väčšina študentov sleduje Hermionu milo sa na ňu usmiala.
,, Ano slečna?"
,, Grangerova. Chcem sa spýtať či sa nebudeme učiť používať kúzla?"
,, Ministerstvo si mysli, že jeprvorade aby ste ovládali teóriu prax si vyskúšate až budete dospelý."
,, Takze mame vyjsť zo školy nepripravený na to čo nás čaká tam vonku?"
,, Ruka pan Potter!" Harry ju zdvihol no otočila sa mu chrbtom a vyzvala inú študentku.
,, Harry ma pravdu ako nás ma teória pripraviť na to vonku."
,, Ale vonku sa neni čoho báť nikto Vám neublíži."
,, Nie iba lord Voldemort." Ozval sa Harryho ironicky hlas na ktorý študenti reagovali výkrikom.
,,Myslim pan Potter že tento týždeň sa uvidime každý večer o 7 u mna." Otočila sa na Lili ktorá bola opretá s prekríženými rukami na prsiach.
,, Čakala by som slečna Mansonova, že pána Pottera budete krotiť."
,, Pri všetkej úcte pani profesorka. Pan Potter ma právo vyjadriť svoj názor." Mykla plecami keď mala žena cmukla. Nebola spokojná s reakciou strážkyne.

Severus si dal záležať aby jeho byt vyzeral dobre. Popratal veci ktoré mal pohadzane kade tade a prave v kuchyňy zapálil oheň a dal variť vodu. Obliekol si pohodlne oblečenie keď sa ozvalo zaklopanie tak rýchlo prebehol k dverám a otvoril ich. Stala tam v celej svojej krase a jemu sa zastavil dych.
,, Om, pod dalej." Rýchlo sa spamätal a pustil ju dnu. Ponúkol jej miesto pri krbe a odišiel zaliat čaj. Keď sa vrátil našiel Lili citát nejaký článok. Položil tac s hrnčekmi a sadol si oproti nej.
,, Som rad že si prišla." Otočila sa k nemu a znova sa usmiala. Mal obavy z tohoto rande no stres opadol a rozprávali sa skoro celú noc keď si uvedomil, že je hlboko po polnoci.
,, Ak by si chcela môžeš u mna prespať."ponúkol jej.
,, A nebude ti to vadiť?" Spýtala sa.
,, Nie budem rad." Povedal to z takou úprimnosťou až to prekvapilo aj jeho.
A kim sa obaja k sebe túlili, na stene pribudol ďalší dekrét. Dekrét číslo 245.

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now