10. ochrana

141 6 0
                                    

Severus sedel na stolicke v salone sidla Malfoyovcov a neskutocne sa nudil. Tento vecer chcel stravit s Lili v zakazanom lese. Slubil jej, ze jej ukaze luku s lopuchmi usatymi no miesto toho bol na tejto nezmyselnej veceri. Oprel sa o stolicku a hladel na tanier s polievkou. Nebol zvyknuty jedavat vecer polievky. Podrazdene si vzal lyzicu a ponoril ju do taniera.
,, Povedz Severus co nove vymysla riaditel ohladne znehodnocovania vzdelavania na Rokforte." Ozval sa Luciusov snobsky ton a on prevratil v duchu ocami. Neznasal ked sa povysoval no rozumne mlcal.
,, Neviem, riaditel ma momentalne plnu hlavu inych starosti." Odpovedal chladne.
,, Iste, je ale smutne, ze skola ako Rokfort nie je akoby som to povedal..."
,, Jednoducho neselektuje kto moze na skole studovat." Ozvala sa Narcissa a utrela si opatrne pery aby si nezmazala ruz. Severus si odfrkol. Zase nadradenost medzi cistokrvnymi a muklami.
,, Nas pan by plakal nad tym ako sa dehonestuju carodejnici ked sa miesaju s humusakmi. A vidis prave pre to zaniklo tolko cistokrvnych rodin."
,, Dufam Severus, ze uz si sa porozhliadol po nejakej cistokrvnej." Zaskripal zubami a odlozil lyzicu.
,, Iste ved by som tym sklamal nasho pana."
,, Na koho si sa zameral? Estwoodovy su pomerne silna a bohata rodina."
,, Boze Lucius ved ta ich dcera je ..... hadam by si svojmu najlepsiemu priatelovi nedoporucil taku spatu ako je ich dcera Eriken."
,, Mas pravdu draha. A co tak Belatrix? Je z rodu Blackovcov navyse by sme tym padom boli pribuzny." Severus na neho zaganil.
,, To hadam nemyslis vazne! Ved je uplne sibnuta ta slinta len za nasim panom." Precedil skrz zuby.
,, Hovoris o mojej sestre Severus! Mozno je trochu sialena ale vzdy si ta vazila." Skocila mu Narciss do reci.
,, Ano pokial ma nechcela zabit."
,, Neveri ti a cudujes sa jej? Vstupil si do fenixovho radu..." zlostil sa Lucius ked mu skocil hrubo do reci.
,, Na prikaz nasho pana ak si nezabudol!"
,, Samozrejme ale uvedom si, ze Dumbledor je velmi presvedcivy ked chce."
,, Ak sa bojis len o to uistujem ta, ze...."
No k comu ho uistoval sa uz nedostal ked ich oslepil zablesk a pred Severusom nepadol na stol pero z riaditelovho fenixa. Chvilu na to hladeli vsetci traja ked Severus sprudka vstal, utrel si usta a poponahlal sa do predsiene.
,, Severus?!" Lucius siel tesne za nim a ked si zapol plast otocil sa k nemu.
,, Musim ist riaditel ma vola.."
,, Poslusny ako pes." Odvetil posmesne jeho priatel ked na neho chladne pozrel a vysiel von. Kim sa ponahlal k hranici pozemku v hlavr mu virilo tisic myslienok. Nieco sa stalo. Albus mu posielal varovania iba vtedy ked slo o ohrozenie a vzdy to bolo pero z fenixa. Ked sa premiestnil na hranice Rokfortu vsimol si, ze na tu hodinu je hrad nezviklo vsvieteny.
,, Profesor Snape?" Severus sa obzrel ked uzrel Hagrida ako stoji pred hranicou a drzi v ruke lampas a je nezvykle bledy. Toto nevestilo nic dobre.
,, Hagrid." Odvetil chladne.
,, Pan riaditel chcel aby som Vas pockal na hranici. Nieco sa stalo."
,, Predstavte si, ze mi to doplo." Kracal rychlo za nim.
,, Dumbledor bol odcestovany a hrad bol chraneny ale nikto nevedel, ze tam pojdu. Ani vo sne by mi nenapadlo ze prejdu vsetkymi tymy nastrahami..." blabotal Hagrid a Severus sa snazil pochopit o com vlastne hovori no nakoniec u brany zastal.
,, Povedzte mi co sa stalo."
Hagrid sa k nemu otocil a nakoniec prehovoril.
,, Profesor Quirell dnes ukradol kamen mudrcov no Harry a Lili ho zachranili." Severus na neho chvilu zizal neschopny slova ked mu to nahle doplo a zapadlo do seba. A v tom momente pochopil.
,, Kde su?!" Odvetil panovacne a vystartoval do hradu a na to, ze bol Hagrid velky nestihal za nim.
,, Obaja su v nemocnicnom kridle."  Severus zovrel pery a cierny habit mu poletoval v tej rychlosti. Vrazil dnu ked ho zbadal Albus ktory stal naboku a rozpraval sa s Minervou. Vedla nich boli 2 postele zakryte plentou a za nimi videl sa mihat Poppy a na druhej strane lezali Ron s Hermionou.
,, Severus som rad ze si hned prisiel."
,, Co sa dopekla stalo? Hagrid cosi splietal o Qurellovi."
,, Snazil sa dnes ukradnut kamen mudrcov." Ozvala sa Minerva a on skamenel. Mal to predpokladat.
,, Co sa stalo?"
,, Predpokladamze Harry, Ron a Hermiona sa vydalikamen zachranit ale v domienke, ze pravym pachatelom si ty Severus." Muz si nahlas odfrkol co ine by od toho maleho zasrana cakal.
,, Kim sa ale dostali dole Lili zistila, ze niekto sa dostal cez Chlpacika a tak ich nasledovala." Severus zbledol. Lili. Ked si predstavil ake nastrahy cihali dole.
,, Nastastie ale sa dostali az k poslednej ulohe spolu cim bolo zrkadlo z Erisedu kde nasli profesora Qurella ktory ale nastastie nevedel ako zrkadlo funguje.." rozpraval dalej Albus.
,, Nanestastie som ho zle odhadol. Ked bol ten ubohy chlapec v Albansku stretol sa nejakym nevysvetlitelnym sposobom s Voldemortom ktoremu ponukol svoje sluzby a tak sa sem dostal. Ten zabity jednorozec bola Voldemortova praca pretoze ho sice dokazala udrzat nazive no ked mu Quirell odhalil, ze je v skole ukryty kamen mudrcov rozhodol sa ho ukradnut. Nebolo tazke zistit ulohy od profesorov no narazil na prekazku a to v tebe Severus."
,, Vomne?"
,, Bal sa ta a preto nevedel comu bude celit pri tvojej ulohe no Voldemort mu pri tejto ulohe pomohol. Harry im vbehol priamo do pasce no na ich smolu tam vbehol aj zo strazkynou ktora ho chranila."
,, Co je s nimi?" Vyhrkol a zufalo cakal.
,, Neboj sa su zivy obaja sice doranany ale zivy." Severus uz na nic necakal a presiel k plente kde citil Lilinu slabu magiu. Zhlboka sa nadychol a vosiel dnu.
Lili lezala na chrbte a tvar mala skrutenu v bolestnej maske. Po tvari ala rany a na krku skaredy skrabanec no nezdalo sa, ze by mala nejake vaznejsie zranenie dokial si nevsimol kostorast na stoliku. Vsimol si monitorovacie kuzlo kde videl zlomene rebra, zlomena ruka, vyklbene rameno, pomliazdeniny. Sanka mu stvrdla. Pomaly presiel k druhej posteli kde lezal maly chlapec zo strapatymi vlasmy a jazvou na cele. Na rozdiel od strazkyne mal iba skrabance a modriny. Zafucal pretoze si uvedomil, ze vacsinu utokov si odniesla Lili. Bol nahnevany na chlapca, ze ohrozil strazkynu.
Ked sa Lili konecne prebrala vsimla si tmavu siluletu pri posteli ktora strnulo sedela. Otocila hlavu a okamzite ho spoznala. Bol to Severus a zahlbene cital nejaku hrubu knihu. Zdvihol hlavu a okamzite ju zaklapol a nahol sa k nej.
,, Lili." hlas mal chraplavy a ucitila v nom malu starost. Usmiala sa na neho a pretocila sa na bok k nemu ked ju chitil za ruku.
,, Ako ti je?"
,, Lepsie len som ospala."
,, To nic hlavne je, ze si sa prebrala."
,, Kde je Harry?" Opytala sa s obavou.
,, Je na tom lepsie ako ty..."zavrcal nenavistne.
,, Severus, keby som tam nesla nebol by tu." Prosila ho.
,, Ale aj ty!" Odvrkol jej podrazdene.
,, A teraz mi povedz vsetko." A tak mu Lili vsetko vyrozpravala. Ako sa dostala do diablovho sidla ako presla cez sachy kde nasla Rona s Hermionou ako presla cez trola a az sa zastavila pri jeho ulohe.
,, Ako si sa dostala cez tie plamene? Elixiru tam bolo sotva na dva hlty." Nechapal. Pousmiala sa.
,, Aj strazkyne maju svoje tajomstva." Odvetila zahadne. A ked sa dostala k tomu ako dohonila Harryho a spolu nasli Quirella pohlad mu stvrdol. Ked dorozpravala pobozkal jej ruku a pohladil ho.
,, Podstatne je, ze zijes. Uz to nikdy viac nerob bez toho aby som to nevedel. Neprezil by som keby sa ti nieco stalo."

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now