16. Vianocny bozk

142 6 2
                                    

Lili sa clenok zahojil pomerne rychlo. Zastala pred dverami kabinetu a zaklopala.
,, Co je?!" Syty baryton bol podrazdeny. Lili zavahala. Celyt nahnevanemu Severusovi nie na to ona nema. Rychlo sa otocila ked chcela zutekat no na jej utle rameno dopadla Severusova tepla ruka. Myklo ju.
,, Ale ale." Zackal.
Zhlboka sa nadychla a otocila sa mu celom. Jeho nepreniknutelne oci ju uzavreli a ona zhypnotizovana vosla do triedy ked za nou zavrel dvere.
,, Mal som pocit, ze ste mi chcela nieco povedat." Odvetil sladko a jej sa zasekol dych. Boze preco prave tento muz? Preco ho nedokaze tak nenavidiet ako on ju?
,, Ja chcela som sa Vam podakovat za elixiry ktore ste mi nechal."
,, Vsetko?" Odvrkol jej podrazdene a sadol si za katedru. Lili bolo do placu no prikivla a rychlo odisla z miestnosti.
Severus za nou hladel. Stale sa viac utvrdzoval v tom, ze Lili ich vztah neukoncila pre nic. Nieco sa muselo stat.

Rokfort sa ponoril do snehovej prikrivky a vacsina studentov hladala sposoby ako sa zohriat pretoze na hrade bola zima. Na Severusove prekvapenie Lili ako jedina zo strazkyn zacala nosit habit ktory zakril jej polonahe telo a miesto topaniek z dracej koze vytiahla teple eskimacke topanky. Blizili sa vianocne prazdniny a vacsina studentov vyuzila vykend na stavanie snehuliakov a gulovanie. Ako jediny kto bol prebornikom v gulovani boli Fred a Georg Weasleyovy ktory ocarovali gule tak, ze strielali do kazdeho nevinimajuc profesorov a strazkyn. Ked si Severus otriasal sneh z hrubeho habitu ktory mal zacarovani proti zime a bol vyhrievany bol tak zlostny, ze vsetky gule pocaroval a strielali do dvojciat vzdy ked sa snazili urobit nejaku neplechu. Gule lietali vsetkimi smermi. Zrazili klobuk profesorke Macgonagalovej, macku skolnika Filcha skoro zmasakrovali a ked sa profesor Flitwich zdvihal pod palbou uz asi 158x dosla Severusovi trpezlivost. Jediny kto si uzival sneh bol Hagrid lenze ten bol tak 10x vacsi ako vacina ludi a pre neho to boli ako smietky. Vdaka tomtuto ,,gulovemu teroru" ako to nazvala profesorka Sproutova  polka hradu dostala chripku a dokonca strazkyne chodili s cervenimi nosmi. Ked na hodine Transfiguracie odpadla Lili s Girou od vysokej horucky Minerve rupli nervy.
No ako snehovy teror prisiel tak aj odisiel.
Lili udrela palicou do Girinej, pretocila sa a kuzlom ju od seba odrazila ked sa dvere otvorili a ozval sa Albusov hlas.
,, Dufam, ze Vas smiem na chvilku vyrusit." Vsetky 4 dievcata sa na neho otocili a Lili zbadala vedla neho stat Severusa. Mracil sa na cely svet a tvaril sa akoby ho tu Albus dovliekol nasilu.
,, Pan riaditel." Gira kivla hlavou a odlozila palicu. Lili si vzala uterak a opatrne si utierala tvar pretoze nad obocim mala ranu a pod okom sa jej tvorila velmi skareda modrina. Vedela, ze ju Severus pozoruje citila jeho pohlad no tvarila sa ze si to nevsimla.
,, Ako iste viete Harry stravi vianoce u rodiny Weasleyovych. Bol by som rad keby Lili na neho dohliadala."
,, Ja?" Bleskurichle sa otocila az sa Severus divil ze si nezlomila chrbticu.
,, Ano, boli ste s nim aj ked zachranil kamen mudrcov. Chlapec Vam veri a presvedcili ste aj mna, ze je u Vas v dobrych rukach Lili." Ta sa nestastne pozrela na sestru a zamerne nezavadila o majtra elixirov.
,, Je to ziadost od riaditela Lili."
,, Okej, kedy tam odchadza?" Spytala sa odovzdane.
,, Dnes vecer. Severus Vas doprovodi." Mala co robit aby nepretocila oci.

Harry dovliekol svoj kufor do Albusovej pracovne a spolu s Ronom a Hermionov ktory uz presli cez hopsup cakal na strazkynu. Ked vosla dnu videl, ze neni zrovna 2x nadsena, ze ma Vianoce stravit v Brlohu no nekomentovala to.
,, Stastne a vesele Harry." Zazelal mu Albus a chlapec mu tiez zavinsoval a zmizol v plamenoch.
Lili si zobrala z misky prasok a vosla do krbu ked ju zastavil Severusov hlas.
,, Na stedry vecer Vas a Pottera musim skontrolovat." Precedil muz skrz zatate zuby akoby to bola ta najhorsia vec aku mu zadelili. Mlcala a len prikivla. Hodila prasok a vykrikla ,, Brloh" a nebolo jej.

Prazdniny v brlohu prebiehali pomerne kludne. Pre Lili vsak nestandardne. V domr bolo vela ludi a kedze sa jej neuslo uz miesto bola nutena spat na gauci. Molly s Arthurom boli velmi prijemny a pohostiny a Lili si okamzite oblubili. Preto ai slovom necekla, ze gauc je na spanie priserne a boli ju chrbat. Molly prave behala okolo sporaka a spolu s Hermionou varila a Lili s chlapcami ozdobovali stromcek. Stala pred hranicou brlohu a vysielala kliatby ktorymi zabezpecila a posilnila ochranu Brloha. Na honosnu vianocnu veceru dorazil aj Lupin s Tonkosnovou ktorych Harry nepoznal.
Lili si sadla do kuta a pozorovala skupinku ludi ako sa smeju, rozpravaju  a uzivaju si jeden druheho.  Sedela v kute zabudnuta ked nahle zahucal kozub a vypadol z neho Severus. Oprasil sa a presiel pohladom pritomnych. Vsimol si Harryho no ocami patral po Lili. Zbadal ju schulenu pri krbe.
,, Ach Severus pridaj sa k nam...posunte sa chlapci." Harry, Ron, Georg a Fred sa poposuvali a urobili Severusovi miesto. Vykrivil usta a sadol si. Molly mu okamzite nalozila salatu a Remus nalial punc.
,, Prave sme sa rozpravali...." kim sa ostatny rozpravali Severus pomaly jedol a kutikom oka sa pozrela na Lili ktora sa snazila byt  neviditelna.
Molly nakladala Severusovi tak, ze ho nohavice zacali znacne tlacit.
,, Das si salku aj ty Severus?" Ozval sa Artur a obzrel sa. Majster elixirov po veceri si sadol do kresla a zadriemal.
,, Tak a spat! Podme."
,, Ale mami!" Zaprotestovali deti no bola neuprosna a vyhnala ich do izieb.
,, Artur nechaj ho nech sa vyspi." Upozornila muza ked chcel Severusa zobudit. Remus s Tonksonovou sa rozlucili a pan Weasley zhasol a v obyvacke kde bol nachystany gauc pre Lili a spiacim profesorom sa ponoril do tmy.
Lili sa uprostred noci nahle zobudila a dezorientovane hmatala okolo seba. Vytiahla z opasku prutik a opatrne vstala pricom vrhla pohlad na spiaceho muza v kresle a zasepkala:
,, Lumos." Prutik sa rozsvietil. Opatrne aby nevydala hlaska presla az k vchodovym dveram a opatrne ich otvorila. Vysla do zimy a rychlo zavrela dvere za sebou a presla na druhu stranu a hladela na barieru ktoru vytvorila. Schovala prutik a prstom prechadzala po jej povrchu. Robila rozne kruhy a vzorce. Bola tak zabrana, ze si nevsimla ze stoji za nou. Fascinovane sledoval zlozite vzorce ktore kreslila ked sa sprudka otocila a on si ju pritiahol. Pozeral na nu svojimi ciernimi onixami a utapal sa v jej zelenych smaragdoch. Kim na seba hladeli nad Severusovou hlavou nahle rozkvitlo imelo. Lili zdvihla hlavu. Pousmiala sa a znova na neho pozrela. Tiez pozrel dohora a tvarou sa priblizil k nej ked sa svojimi teplimi perami obtrel o jej.  Zostala zaskocena no jazykom jej jemne dorazal na pery az pootvorila usta. Zacali sa bozkavat. Severus si ju pritisol k telu a zaboril jej ruku do vlasov a vyvratil jemne hlavu. Z pier presiel na usny lalocek a Lili zaskucala. Sklzol az ku krku.
,, N..n.nie nemali...." zavzdychala a aj ked sa snazila branit Severusova magia ju upokojovala. Poddala sa mu a kebyze ju pevne nedrzal podlomili by sa jej kolena. Nachvilu sa odtiahol od nej.
,, Lili prosim pozri sa na mna." Ked sa na neho zahladeli dva smaragdy uzavrel jej pohlad.
,, Prosim povedz mi pravdu. Je pravda, ze som bol pre teba len zabava?" Pozorne sledoval jej vyraz no ked nereagovala povzdychol si. Nechcel to spravit no musel. Pomocou vnutroobrany sa dostal do jej hlavu. Brodil sa cez jej spomienky az sa okolo neho mihla jedna ktoru rychlo zachitil. Sledoval Albusa ako jej nieco vravi a pochopil. Lili to nerobila pretoze si to myslela ale pretoze bola nutena. Vysiel von ked sa chitila za hlavu a prebrala sa z tranzu.
,, Moja hlava." Zaskucala.
,, Pod dnu je tu priserna zima." Navliekol jej svoj plast a odviedol ju do domu a pomohol si sadnut na gauc. Rychlo vycaril caj ktory jej podaval.
,, Prosim daj mi nieco proti bolesti." Skucala a majster si nadaval, ze jej mal z mysle vyjst opatrnejsie no to co videl ho vytocilo.
Nastastie caj ju rychlo zohrial a po chvilke jej padla hlava na jeho rameno a hoc chcel ist Severus Albusa roztrhnut nechcel sa pohnut a musel vyckat kim sa Lili zobudi. Potreboval sa s nou porozpravat...

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now