Severus sedel v kresle oproti staremu carodejnikovi a zmurkal. Jednak nevedel pochopit o com to vlastne ten muz hovori a hlavne bolo pre neho prioritou byt v nemocnicnom kridle kde momentalne Poppy s Pomponou ozivovali skamenelych studentov a strazkyne. A hoc sa snazil ako vedel a bol patricne hrdy na to ze dokaze rychlo pochopit no teraz bol bezradny. Mal pocit, ze riaditel na neho hovori nejakou hatlanstinou lebo inak si to vysvetlit nevedel. Albus na neho hladel a jeho privetivy usmev ho neskutocne vytacal.
,, Takze to zhrniem Severus. Harry znova ukazal svoju oddanost a zachranil tak Ginny Weasleyovej zivot."
,, Uchvatne." Precedil skrz zatate zuby.
,, Ale no tak chlapce.." no kim stihol nieco povedat dvere sa rozrazili a dnu vosiel Lucius Malfoy.
,, Nemal ste nahodou byt niekde inde Dumbledor?" Zdvihol hornu peru. Severus vedel ze to robil vzdy ked niekym opovrhoval.
,, Och iste Lucius lenze ako sa ukazalo skolska rada a viacery z nej sa zhodli na tom ze ste ich vydieral."
,, Nehoraznost!"
,, Iste no co sa tyka Tajomnej komnaty vsetko sa vyriesilo. Zistil sa pravy vinnik a skolska rada nakoniec skolu nezavrie."
,, Nehovorte a kto je ten vinik?"
,, Lord Voldemort." Luciusom trhlo ked zacul meno carodejnika a rovnako aj Severusa ktory svojho priatela sledoval.
,, Pokial viem Ten koho netreba menovat nezije tak ako by..." albus zdvihol znacne poniceny dennik a sudiac podla jeho vyrazu bolo obom muzom jasne, ze dennik spoznal.
,, Pomocou tohoto denika ovladol Ginny Weasleyovu, posadol ju a vsetky tie ciny spravil skrz nu. Silna magia veru."
,, A ako mozete vediet, ze tieto hrozne ciny sa nebudu opakovat?" Uskrnul sa Lucius a chladne pozrel na Severusa ktory sa tvaril znacne lahostajne.
,, Harry sa o to postaral."
,, Och, tak to hned budem lepsie zaspavat." Predniesol posmesne.
,, Mimochodom Severus cez vykend budeme usporiadavat vecierok budem neskonale stastny ak prides aj s tvojou uchvatnou priatelkou." Preriekol zlomyselne, vyznamne na neho pozrel aby vedel, ze to neni hoc jaky vecierok, naposledy pozrel na Albusa zlostne a vypochodoval z kancelarie von. Severus si v duchu vydychol ked sa pozrel na Albusa ktory na neho hladel zvedavo.
,, Nevedel som, ze mas priatelku."
,, To ani nemam." Odvrkol podrazdene pretoze uz tu bol prilis dlho a chcel ist do nemocnicneho kridla. Albus na neho chvilu hladel a potom zopol ruky, oprel sa o operadlo stolicky a pohladil si bradu.
,, Severus teraz ma pocuvaj. Viem, ze ty a Lili uchovavate k sebe urcite city ale musis si uvedomit, ze pochadzate z velmi diametralne rozlicnych svetov. Ty si carodej pouzivas ciernu magiu a si moj priatel. No strazkyne nepoznas tak ako ja. Ziju inym sposobom zivota. Ovladaju jak ciernu tak aj bielu magiu a le co je podstatne su to deti samotneho Melina. V zilach im koluje Merlinova krv. Nie su ako Aurory. Su to bytosti ktore zabijaju bez lutosti a nemaju v sebe stipku citu a empatie. Navyse maju rozne schopnosti ktore my obycajny carodejnici nemame a nikdy mat nebudeme. Medzi strazkynami koluje ista legenda, ze raz sa narodi dieta ktore je napoli clovek a napoli temna bytost. Bude mat niecu podobu a ked najde svojho zivotneho druha stane sa nepremozitenym tvorom v celom carodejnickom svete. Ta legenda vravi o dievcaty...Pod." vyzval ho a rezko presiel k myslomise. Zaviril hladinu ked vystupila tvar nejakej bojovnicky.Smaragdom osvieteny.......nesmrteln.......
Slova sa vynarali a stracali a Albus mu ukazal aby ponoril tvar. Nechcelo sa mu zrovna 2x ale ponoril sa ked padal padal a padal az rovnymi nohami pristal vedla Giri. Ta sustredene hladela pred seba ked sa rozhliadol. Boli v Albusovej kancelarii. Albus sedel za stolom a hladil si fuzy a pred jeho stolom stali 3 strazkyne jedna starena a za nimi Gira. Nepoznal ani jednu.
,, Ste si naozaj ista?" Spytal sa Dumbledor v spomienke.
,, Oo ano moj pane! Vas priatel sa vystavuje velkemu nebezpeciu."
,, Co mam teda robit?"
,, Nesmiete dovolit aby sa Severus Snappe dotkol strazkyne ako muz!" Sepkala zena chraplavo." Nechapal co sa deje a ked si obzrel zenu mal pocit ze hladi na nejaku bezdomovkyni. Sede chaoticky rozcuchane vlasy boli zasmodrchane do nejakeho neurciteho hniezda, oblecenie ktore mala na sebe bolo zaprasene a jej koza bola zvraskavena. Na krku mala kopu kolarov s roznimi symbolmi. Ked chcel vediet viac na jeho plece dopadla ruka a skutocny Albus ho vytiahol von. Severus nic z toho nechapal. Sadol si ked mu starsi muz nalial caj.
,, Severus teraz ma dobre pocuvaj. Nebol som proti tvojmu vztahu s Lili no vela veci sa zmenilo. Aby som ti to vysvetlil. Ak ty alebo Lili by ste mali nieco ehm intimne vznikla by temna bytost.."
,, Ako ja?" Pozrel na neho prekvapene.
,, Nie chlapce, hovorim o Lili. Ak ma nechas vsetko Ti vysvetlim. Lili je Einuka.."
,, Co je Einuka?" Spytal sa podozrievavo.
,, Einuka je bytost velmi magicky silna dokonca silnejsia nez je Voldemort. Kedysi vo svete vladli lenze Marlinovi sa podarilo ich vsetky znicit az na jedno. Bolo to male dieta. Nedokazal vztiahnut ruku na dieta. A tak ho nechal zit. Einuka posadne iba carodejnika alebo silnu carodejnicu a urobi z nej este mocnejsiu bytost. A v case ked sa Lili u strazkyn narodila ju posadla Einuka. Preto je tak silna a pouziva inu magiu ako jej sestry a jej prutik je nezvykli..."
,, Dobre snazim sa to pochopit ako vravite ten Einu..uk ci co to je da sa to nejako z nej dostat?" Spytal sa.
,, Bojim sa, ze nie Severus. Lili ju ma v sebe od narodenia. Ak by sme ju chceli od nej oddelit nasilu zabili by sme ju."
,, A preco ta starena vravela, ze sa jej nemozem dotknut ako muz?"
,, Nemozes s nou splynut ako muz teda mat s nou sex. Iste vies ze pri milovani dvoch carodejnikov sa preplieta aj ich magia. To znamena, ze ak by si Lili dal co i len kusok svojej magie Einuka by v nej ozila a vznikol by novy no este horsi temny pan ako je Voldemort. V podstate s nou chodit mozes mozes sa s nou bozkavat ale nesmies sa s nou milovat."
Severus sa to snazil stravit no bolo to prisilne kafe ktore tak lahko nepredycha. Albus na nejo hladel. Bolo mu ho luto pretoze nieco taleto sa tazko predychavalo.
,, Severus?" Muz na neho pozrel.
,, Je mi to neprijemne ale spytat sa musim... Ty a Lili ste..." odmlcal sa ked profesorovi elixirov hned doplo na co sa starsi muz pyta.
,, Nie." Na Albusovi bolo vidiet, ze mu odlahlo.
Za muzovym chrbtom zahucal kozub a vysla z neho Poppy s Pomponou.
,, Och uz ste hotove?"
,, Skoro." Odvetila Poppy a pozrela na seba z profesorkou ked Severus z nich ucitil urcitu nervozitu. Okamzite pochopil ze nieco sa stalo.
,, Skoro?"
,, Ozivili sme vsetkch okrem slecny Mansonovej. Odvar na nu vobec neucinkuje."
,, CO!?" Severus vyskocil na nohy a Albus vstal.
Ked vsetci 4 vysli z kozubu na lozku sedela schulena Amy s prehodenou dekou a bola bleda. Severus presiel az k Lili zobral zo stola pipetu, nasal do nej elixir presiel ku skamenelej strazkyne a vsunul jej pipetu do ust a strekol dnu elixir. Vsetci napato cakali no nestalo sa nic.
,, Co to znamena Albus?"
,, Ze Slecna Mansonova hladela baziliskovi priamo do oci."
,, Ale...to potom znamena, ze ..."
,, Ano Poppy ze Lili Mansonova tu s nami uz nie je."...
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...