67. Horace

52 2 0
                                    

Horace Slughorn sa poobzeral po miestnosti ci na nic nezabudol a ked zacul otocenie kluckou rychlo sa zamaskoval a vyckaval. Dufal a veril ze smrtozruti to nie su a preto zostal prekvapeny ked zbadal opatrne vstupit mlade dievca. Bolo prikrcene s napriahnutym prutikom. Dievcina obozretne naslapovala dnu ked si ju mohol zvedavo pozriet. Bola vysoka stihla snedej jemnej pleti bez chyby. Na utlom pase mala opasok na ktorom mala vrhacie noze, puzdro na prutik a ine veci. Oblecena bola do polokozenej vystroje zo zelenimy a sedimy odleskami a na boku sa jej zaligotal maly znak slizolinu. Dlhe mierne zvlnene rysavotmave vlasy jej padali az po plecia ked pohodila hlavou. Opatrne prekrocila porozbijane sklo a zastala. Za nou sa vynoril Albus Dumbledor a hned vedla neho Harry. Pozorne si prezeral dom ktory vyzeral ze ho prepadla tlupa zlodejov co nieco hladala ked sa nahle ozval Harry.
,, To je krv?" Spytal sa a ukazal na postriekanu stenu za Lilinim chrbtom. Otocila sa a presla az k prednej stene a presla prstom po krvi. Posuchala ju medzi prstami, ovonala a jazykom ochutnala. Na to bleskovo sa otocila priskocila k Albusovi a Harrymu zatlacila ich za seba a nieco zasepkala. Z prutika vysli zelene paprsky no nic sa nedialo.
,, Lili?" Oslovil ju starsi muz.
,, Nie sme tu sami." Preniesla potichu klakla si a Horsce fascinovane sledoval ako si snala rukavicu, vycarovala malu striebristu mysku nieco jej povedala v cudzom jazyku ked vystartovala.
,, Co sa deje?" Spytal sa Harry prestrasene. Lili sledovala pohyby mysky ked mu odpovedala.
,, Niekto tu je a je zamaskovany. Je to carodejnik." Povedala mu potichu aby ju pocul len on. Mys sa po dlhsej dobe vratila a cosi piskala ked ju Lili jednym mavnutim nechala zmiznut.
Tu musim mat, pomyslel si Horace ked sledoval strazkynu ked nahle do neho narazilo zaklinadlo a on vykrikol.
,, Lili dost!" Vykrikol Albus ked zastala a mierila na stareho plesiveho muza.
,, Rad ta vidim Horace." Harry vyvalil na muza oci no Lili ho ostrazito sledovala.
,, To su mi ale sposoby Albus! Co ma prezradilo?"
,, Krv. Je dracia a smrdi nim cela miestnost." Odpovedala za neho dievcina.
,, Dovol mi predstavit Ti mojich spolucestujucich. Toto je Lili Mansonova strazkyna Slizolinu. A tento mlady muz je Harry Potter." Horace sa zatvaril, ze nastali vianoce a on si moze rozbalit balicek kim sa spamatal.
,, Albus jasne som povedal nie!"
,, Ale my sme prisli iba na navstevu. Inak kdeze tu je wc?" Spytal sa nevinne.
,, Na chodbe vpravo 2 dvere." Ked Albus zmizol z miestnosti Lili si prezerala zo zaujmom televizor ked Horace prehovoril.
,, Takze strazkyna?"
,, Ano pane."
,, A kto je vlastne veducim?"
,, Severus Snape." Odpovedala patricne hrdo.
,, Och Severus, pamatam si ho nezvykle nadany na elixiry najlepsi v rocniku. Len skoda ze svoj talent premrhal na niekoho ako.... Nuz ale komu niet rady tomu niet pomoci ze? Pamatam si ze vzdy chodil po boku Lili Evansovej tiez velmi talentovana studentka mal som ju velmi rad. Aka skoda, ze zomreli"..potom zabludil k Harrymu ktory sa snazil splynut s okolim.
,, Iste o Severusovi sa hovorilo, ze slecna Evansova bola jeho tajna laska ktoru mu ona nikdy neopetovala. Prebral mu ju James Potter. Velmi mi ju slecna pripominate."otocil sa k nej takze Harry nemal sancu pocut co povedal. Lili sa zhlboka nadychla a pousmiala sa.
,, Albus si mysli, ze budem v Rokforte v bezpeci."
,, Ma pravdu." Odpovedala mu Lili.
Albus vysiel spoza rohu a spokojne presiel k Harrymu a potlacil ho dopredu.
,, Nuz je skoda ze sa k nam nepridas." Prehovoril spokojne a pokynul Lily aby ich nasledovala.
Ked vysli na ulicu z domu sa ozval Horacov hlas.
,, Dobre dobre Albus spravim to!"
,, Vyborne tak sa uvidime v skole." Odpovedal mu Albus s usmevom otocil sa a presiel aj s Lili a Harrym bokom a natiahol pred nich ruku. Lili sa jej dotkla ked sa jej nohy odlepili od zeme a vsetko sa rozkrutilo. Ked dopadla na obe nohy podlomili sa jej kolena a spadla do mokrej travy, prehla sa a vyvratila obsah zaludka.
,, Ospravedlnujem sa Lili zabudol som." Kajal sa Albus ked sa za nim vynorila z tmy tmava postava presla okolo Albusa a Harryho a mlcky si klakla k zvracajucej dievcine. Z habitu vyhrabal flakon ktory odzatkoval a podal jej ho ked ho do seba kopla. Zhnusene si odplula no elixir hned zaucinkoval a jej rozbureny zaludok sa hned upokojil. Muz sa postavil a pomohol dievcine sa zdvihnut a zavesena do neho sa spolocne vybrali do Brloha.
,, Och Lili dievca zlate pod pod sem si sadni Fred posun sa!" Molly dirigovala jedno z dvojcat ked usadila este stale bledu Lili do kresla a rychlo utekala pre caj. Jej caje boli vychirene a ked si odpila par glgov vratila sa jej farba. Severus ju ostrazito sledoval a zlostne flochol na Albusa. Vedel, ze Lili byva nevolno pri premiestnovani.
,, Ako ste dopadli?"spytal sa Artur
,, Vyborne. Odpovedal mu Albus a spokojne si odchlipkaval z caju a pozorne sledoval Lili a Severusa.
,, Ako ti je?" Spytal sa jej starostlivo a vzal jej z ruk prazdnu salku a polozil ju na stolik vedla steny. Unavene sa na neho usmiala.
,, Uz lepsie." Odpovedala mu ked sa jej zachvely viecka a ked zadriemala nechal ju a presiel k stolu kde si sadol k Arturovi.
,, Ako je Lili?" Spytala sa Molly ustarane.
,, Uz lepsie, zaspala." Odvetil jej Severus chladne. Mohla si to tentokrat dovolit. Bol tam Albus. Lili sa ulozila do vhodnejsej polohy a ponorila sa do snov. Znova sa jej snivalo o zahadnej dievcine a chlapcovi s havranymi vlasmi. Mala tieto sny rada. Mala pocit akoby bola ich sucastou.
Severus sedel u Weaslyovych do polnoci a len na pol ucha pocuval o com sa bavia. Pozajtra zacne skolsky rok a po viacerych vystupoch s Abusom to vzdal. Vedel ze tento skolsky rok oproti ostatnym bude iny. Pozrel na spiacu dievcinu ktora nemala ani sajnu o tom co sa koncom roka udeje. Ze muz ktoremu najviac verila zradi jej doveru. Netesil sa na to a bol pripraveny prijat jej hnev no stale sa nevedel s tym zmierit.
Zaciatok skolskeho roka zacal ponurym pocasim a titulky denneho proroka zaplnovaly spravy kolko nehod a vrazd muklov sa stalo. Lial studeny dazd a kim sa novy prvacikovia dostali k zatriedovaniu nechavali za sebou kaluze vody. Lili ktora postavala pri jednom chlapcovi ktory si ju s respektom prezeral hladela na ucitelsky stol kde sedel mrzuty majster elixirov. Vsimla si ze poslednu dobu byva nevrlejsi a podrazdenejsi ako obvykle a zaumienila si dnes z neho vypacit co sa deje. Albus vstal a stastne sa usmieval na studentov.
,, Vitajte opat na Rokforte. Verim, ze ste si pocas tychto prazdnin oddychli aby ste sa znova vrhli do pilneho ucenia. Chcem Vam oznamit par zmien. Prvou je nas novy ucitel Horace Slughorne ktory bude vyucovat elixiry... a profesor Snape sa ujal hodin obrany proti ciernej magii." Na to sa ozvala vrava.
,, To snad nie! Ako mohol Dumbledor dat toho slizkeho hada na obranu?" Nadaval Ron.
,, Zrejme mal pre to padny dovod." Odvetila mu Hermiona.
,, A aky? Hermiona ved Snape po tom mieste tuzil a teraz ho dostal!" Zasycal Harry zlostne.
,, Harry, Dumbledor Profesorovi veri."
Kim sa hasterily hostina skoncila a strazkyne ich hnali na kolaje.
Lili stala u okna a sledovala svoj odraz v skle. Stala tam uz hodnu chvilu a citila napatie ktore ju zachvatilo.
,, Nedokazem to." Zasepkala druhej dievcine ktora stala vedla nej.
,, Musis. Ak sa neovladnes znicis tym polku hradu."
,, Je to tazke!" Magia v nej zacala bublat ked otvorila oci a ziarili jej smargdom. Zhlboka sa nadychla ked vybuchla.
Severus prave hresil jedneho zo studentov Chrabromilu ked do neho narazila tlakova vlna a zrazila ho k zemi. Ked sa spamatal, pomohol chlapcovi na nohy a poslal ho na kolaj a rychlo sa hnal k sebe do bytu a modlil sa aby Albus nebol rychlejsi. Otvoril dvere do bytu a zbadal ju schulenu v kute. Celo mala oprete o ruky a ramena sa jej triasli od vzlykov.
,, Lili." Opatrne ju oslovil.
,, Co sa stalo?" Spytal sa opatrne.
,, Klamala mi! Cely cas mi klamala!" Vzlykala no Severus bol bezbrany kedze netusil o com dievca toci.
,, Kto?"
,, EINUKA!!!"

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now