37. prekvapenie

79 2 0
                                    

Lili si vecer obliekla vystroj pred zrkadlom. Obzerala sa v zrkadle ked do spalne vosiel Severus a upravoval si rukav na habite. Mracil sa. Postavil sa k oknu a kym si upravoval rukavi pozeral von z okna. Lili mu polozila ruku na rameno ked otocil hlavu.
,, Nad cim premyslas?" Spytala sa otocila ho k sebe azobrala do ruky rukav a upravovala ho.
,, Aky tupci pridu na moje hodiny." Lili sa usmiala. Ked bola hotova ustupila a pozrela na neho. Prikivla a usmiala sa. Severus ju k sebe peitiahol.
,, Ale tebe to dnes slusi asi zacnem ziarlit."
,, Na prvakov? Nie si uz na to stary?" Schuti sa zasmial a pobozkal ju a ked sa otocil pleskol ju po zadku. Usmieval sa. Mala na sebe vystroj ktoru vydel v sikmej ulicke. Nebola najlacnejsia no Severus bol dost sikovny na to aby zarobil peniaze aj bokom. Sice to urobilo skrt cez rozpocet ale aspon Lili nebehala polonaha.
Ked vecer sedel vo Velkej sieni citil sa skvele. Prave zacalo zaradovanie prvakov.
Lili si kazdeho prvacika pozorne prezrela a otocila sa k Severusovi a pohladom ukazala na volne miesto vedla neho. Severus nadvihol obocie a mierne zavrtel hlavou. Pozrela na Giru ktora prave peskovala Freda s Georgom a povzdychla si. Ked Minerva odpratala klobuk Albus vstal.
,, Vitajte v novom skolskom roku! Som nesmierne stastny ze Vas tu mozem znova privitat a tak isto nasich novych prvacikov. Skor ako sa pustime do tej uzasnej hostiny Vas chcem....." no co Dumbledor chcel povedat sa nedozvedeli ked na ich hlavami sa ozval blesk a po strope sa zacali hromy blesky na co sa vacsina studentov vydesila. No kim stihol niekto zareagovat dvere sa otvorili a niekto vyslal kuzlo na co sa obloha upokojila. Lili nezvaneho hosta pozorovala pricom sa prikrcila a ruku polozila na opasok kde mala v puzdre prutik a ostrazito muza sledovala. Muz bol nizky a objemny. Na jednej nohe mal umelu nohu ktoru ciastocne zakrival cierny kozeny plast. Slamene vlasy mal neupravene a tvar mu brazdili jazvy zo subojov. Na pravom oku mal pasku a magicke oko sa obracalo ako sa snazilo vsetko zachytit. Knisavou chodzou presiel az k riaditelovi a podal mu ruku.
,, Prekliaty strop." Zavrcal zlostne ked mu Albus ukazal aby si siel sadnut vedla Severusa.
,, Prosim privitajte noveho profesora obrany proti ciernej magii a byvaleho aurora Alastora Moodyho." V sieni sa ozvalo slaby potlesk.
Severus pozrel na muza vedla neho ktory po nom nevrazivo flochol. Lili sa uvolnila ked Albus pokracoval.
,, Chcem Vam oznamit, ze tento rok sa nebude konat ani metlobal..." ked sa zdvihla vlna kritiky zdvihol obe ruky aby vsetkych upokojil.
,, Caka nas totiz nieco dolezitejsie. S radostou Vam mozem oznamit, ze tento rok sa bude na nasej skole konat trojsuboj skol."
,, To je vtip?" Ozval sa George.
,, Uistujem Vas pan Weasley, ze to vtip nie je. Blizsie informacie sa dozviete ked pridu hostia z ostatnych skol ktory budu do konca skolskeho roku u nas."
Kim Albus hovoril Lili sa otocila na Severusa a prizmurila oci. Severus pochopil o co sa jedna a vobec sa tomu netesil.

Ked sa zavreli dvere od jeho bytu Lili uz stala pri kozube a cakala na neho. Zvesil si habit a povesil ho na klincek.
,, Tak?" Pozrel na nu.
,, Co tak?" Vratil jej protiotazku.
,, Kedy si mi to chcel povedat?"
,, Vies dobre, ze keby to viem tak by som ti to povedal ale Albus mi nic nepovedal!" Branil sa.
Lili sa zamracila. Nakoniec presiel ku kreslu kde sa don frustrovane hodil.
,, Moody nenavidi smrtozrutov."
,, No a?"
,, Lili som jednym z nich..." nedopovedal ked mu skocila do reci.
,, Ale si na nasej strane nie na Voldemortovej! On to nevie?"
,, Vie ale ako vravim na stare kolena zostal paranoidny a neveri mi. Albusovi viac krat povedal aby mi neveril."
,, Aha." Vstala a presla k nemu kde si na neho obkrocmo sadla a skusla si dolnu peru. Ruky mu oprela o ramena a stulila sa do jeho narucia.
,, Kto vie ake to bude az raz Voldemort povstane." Zamumlala do jeho hrude. Severus mlcal pretoze dufal, ze nic take sa nestane.
,, Mali by sme si ist lahnut zajtra nas caka narocny den." Prehovoril po dlhsej chvili no nechcel aby Lili z neho zliezla. Nakoniec vstala a odopla si opasok a prehodila ho cez stolicku a zamierila do spalne. Severus kracal za nou.
,, Vies ze ked ten opasok nechas tu a nas by prepadli v posteli nemas sa ako branit?" Upozornil ju a vosiel do spalne. Lili si prehodila vlasy nabok a zacala si rozopinat vystroj a uskrnula sa.
,, A vies, ze ako strazkyna nepouzivam k carovaniu len prutik?" Zdvihla obocie a zazubila sa. Severus si zvliekol koselu ktoru zavesil na vesiak a zavesil na dvere skrine. Sadol si, zvliekol nohavice ktore poskladal a polozil na stolicku. Zostal iba v boxerkach a suchol sa pod teplu prikrivku a nedockavo pozrel na Lili ktora si prave rozopla cizmy.
,, Vies ze by som ti s tym mohol pomoct keby si chcela?" Pozrela na neho a on sa jemne usmial.
,, A neostalo by len pri tom ze?"
,, Noo ako sa to vezme..."
,, Profesor Snape! Vy sa ma snazite zviest?" Spytala sa zhrozene ked vyprskol do smiechu.
,, To by som si v zivote nedovolil!" Kim to vsak dopovedal Lili skocila do postele a pristala na nom. Hladela do jeho onixovych oci skumavo a potom ho hladovo pobozkala. Bozkaval ju vrucne a vkladal do toho cele svoje srdce aby vedela co pre neho znamena. Chitil ju za krk a pritiahol k sebe ked sa rukou podoprela o jeho nahu hrud ked prerusil ich bozk.
,, Daj si tu rukavicu dole." Zamrmlal omamene ked sa nahle odtiahla.
,, Co som povedal?" Zarazil sa ked vydel ako sa jej tvar zamracila.
,, Nic si nepovedal."
,, Tak preco sa tvaris akoby niekto umrel?"
Lili sa odtiahla na svoju stranu postele a mlcala. Vedela, ze zrejme nastal cas povedat mu dalsiu cas zo svojho zivota no ona sa na to necitila. Mala z toho obavy. Severus na nu netlacil. Vedel, ze potrebuje ziskat doveru aby mu vsetko povedala.
,, Nemusis mi nic hovorit ja to chapem."
,, Nie nechapes." Pokrutila hlavou a on mal nahle pocit, ze mu nieco unika a nahle ho napadlo ci mu nechce povedat nieco co nepovedala nikomu.
,, Poznas najvyssiu Marlinovu magiu?"
,, Ano."
,, Povedz mi co o nej vies?"
,, Vravi sa ze udajne iba potomok z Merlinovej linie moze dosiahnut najvyssiu magiu 5 elementov ale to je hlupost Lili je to len sluska blabolov."
,, A co ak neni?"
,, Ako to myslis?"
,, Co ak taky potomok existuje a ovlada 5 elementov?"
Severus sa na nu podozrievavo pozrel.
,, Hadam mi nechces povedat, ze ty...." ked prikivla sprudka vydychol.
,, Ako? Ved to je ....to je magia ktoru mal ...." snazil sa spamatat z tej informacie. Nakoniec na nu pozrel.
,, Ukaz mi to prosim." Lili na neho pozrela a nakoniec zdvihla prst a ukazala na zapalenu sviecku. Kruzila prstom a ohen robil to co ona. Severus ju fascinovane pozoroval a zatajil dych. Takze Lili ma Merlinovu magiu a ovlada zivly.
,, Aj ty by si to dokazal." Povedala potichu ked na nu sprudka pozrel.
,, Ako to myslis?"
,, Severus tvoja magia je velmi silna vies co vsetko by si dokazal?"
,, Nemyslim si to."
,, Velmi sa podcenujes. Tvoja magia je skoro tak silna ako Voldemortova."
,, Ako to mozes vediet ked si sa s nim nikdy nestretla?"
,, Mozno nie osobne ale ked som s Harrym zachranila kamen mudrcov citila som ju a ked ju porovnam s tvojou tak su skoro rovnako silne." Severus na nu pozrel dost nedovercivo.
,, Pochybujem, ze Temny pan ovladal elementy ako ty, inak by bojoval aj s Dumbledorom."
,, Voldemort sa Albusa boji. Albus je rovnako silny ako bol Grindewald co myslis preco s nim nechcel bojovat? Pretoze by bojovali vecne nemozes porazit niekoho kto je rovnako silny. V tom je ten rozdiel. Teba by teraz Voldemort tiez porazil lenze si skvely a neporazitelny v dueloch a tvoja magia sa vyrovna v jeho no nestaci to na to aby si ho porazil. Keby pracujes zo svojou magiou vedel by si ho porazit."
,, Mali by sme ist spat." Zmenil temu a ulozil sa.
Ked Lili zaspal premyslal nad jej slovami. Je silny a dokazal by porazit Voldemorta. Ak by na tom popracoval urcite by sa mohol stat aj hrdinom v carodejnickom svete. Nie ten hlupy chalan menom Potter. Ked zaspaval myslienka mu prebleskla hlavou. Predstava, ze on Severus Snape by porazil Voldemorta....bolo by to logicke. Je silnejsi a schopnejsi nez ten chlapec. A navyse pre Voldemorta by to bol uder pod pas kebyze ho zabije vlastny smrtozrut. Navyse smrtozrut ktoreho si Temny pan natolko oblubil, ze ho usadil vedla svojej pravice a vsetko mu zdielal. Ano, Hugo jeho dedko by sa tetelil blahom kebyze sa stane hrdinom. NIE!
On Severus Snape sa postara o to aby Temny pan viac nepovstal. Zasluzi si slavu a bohatstvo viac ako ktokolvek iny. Pozrel na spiacu Lili.
A ona si zasluzi mat vedla seba hrdinu a nie len nejakeho Albusovho poskoka..

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now