83. Severusove zlyhanie

60 3 0
                                    

Severus este hodnu chvilu hladel na cestu kde zmizla jeho zena ked cmukol. Bol si vedomy ze by mal vstat a ist riesit svoje zalezitosti riaditela ale po tak dobrom milovani mal skor chut sa premiestnit do svojich komnat a zlozit sa do perin no bol to privelky luxus. Vstal teda zlozil deku prutikom ju zmensil a strcil si ju do vrecka a premiestnil sa na hrad. Kracal po chodbe zahlbeny do spomienok s Lili ked nahle do niekoho vrazil. Chcel dotycnemu alebo dotycnej vynadat ked zistil ze je to Minerva ktora sa snazila presvedcit sochu chrlica aby ju pustila k riaditelovi.
,, Och Severus chavalabohu ze si tu." Ulavilo sa jej ked sa mierne zamracil. Pokynul jej aby ho nasledovala do kancelarie kde si sadol a ponukol jej caj.
,, Co sa stalo?" Spytal sa znepokojene.
,, Surodenci Avertovovy napadli par studentov z tvojej kolaje Severus..." nedopovedala ked sa mu rozsirili nozdry.
,, Kto?"
,, MalcMttova, Parkinsonova. Longbottom a Weasleyova."zdvihol pohlad.
,, Pokial viem Longbottom a Weasleyova su tvoji studenti, Minerva."
,, Ano, ale napadli aj mojich studentov Severus! Tato situacia tu je neunosna musis s tym nieco urobit."
,, A co mam robit? Ak vystupim proti nim otvorene budu ma povazovat za zradcu to chces?"
,, Nie samozrejme ze nie ale studenti by na nic z toho nemali doplacat!"
,, Na tretom poschodi je nudzova miestnost ak chcu mozu sa tam schovat." Ponukol jej Severus aj ked sa zatvarila nahnevane jeho ponuku prijala.
,, Vyzeras byt spokojny co sa stalo?"
,, Co by sa malo stat?" Spytal sa podrazdene.
,, Severus poznam ta od mladosti ked si studoval na  Rokforte. Mna neoklames." Usmiala sa na neho a usrkla si s caju kim on svoj polozil.
,, Bol som s Lili."
,, Och, a nie je to nebezpecne?"
,, Nie videla ma iba ona."
,, Iba videla?" Ozval sa Phineasov posmesny hlas. Severus sa k nemu otocil.
,, Mas nieco na srdci?"
,, To vase dovadzanie bolo pocut po celom lese!" Muz sa s kamennym vyrazom otocil spat k Minerve ktora sa jemne uskrnula.
,, Phineas su manzelia. Co na tom ze si ...."
,, Vrznu?" Ozval sa iny obraz ked sa majster elixirov sprudka otocil a zlostne sa zamracil.
,, Fajn ked Vas omrzi prazdne  tlachanie o mojom sexualnom zivote  s MOJOU zenou," zdoraznil slovo mojou ,, Tak by som bol rad keby sme sa venoval inej praci." Zavrcal uz rozladene. Albus sa usmial.
,, Situacia na Rokforte je zla Severus. Chapem ze ty za to nemozes ale musime nieco spravit aby sme ochranili deti."
,, Nieco vymislim."

Lili sa pretiahla a vliezla do stanu. Deti este spali a ona si uvarila kavu a unavene si sadla za stol a pritiahla si knihu ktoru dostala Hermiona z dedicstva po Albusovi. Nikdy timto rozpravkam nerozumela.
,, Neviem ci nas Harry vedie spravne." Preniesla Einuke ktora si sadla oproti nej a citala si knihu.
,, To nevie nikto. Navyse moze to trvat roky."
,, Tolko nemame." Zamietla jej uvahu. Uz len pri predstave ze bude roky na cestach bez Severusa jej skrutilo zaludok.
Harry sa zobudil zivol a presiel k stolu kde sedela strazkyna a nieco studovala.
,, Dobre rano." Pozdravil slusne.
,, Harry kam pojdeme dalej? Kde je podla teba dalsi horcrax?" Chlapec si sadol a poskrabal sa na boku hlavy.
,, Ak su moje dedukcie spravne dalsi by mohol byt v gritobanke."
,, A preco zrovna tam?"
,, Myslim ze by mohol byt v trezore Belatrix..."
,, Dufam, ze mi nejdes povedat ze sa pojdeme vlamat do Grittobanky." Prehovorila opatrne pretoze si bola vedoma, ze chlapec je schopny zrejme vsetkeho.
,, Ehm..." zavahal. Lili hodila na neho zufaly pohlad. Nie toto je ozaj zly sen.
,, Absolutne odmietam! Vies ake su tam chodby a cesty a trezor nam v zivote neotvoria ved nemame ani vsehodzus a k tomu ani vlasy Belatrix!"
,, No ja som myslel.." zavahal.
,, Ze co?" Spytala sa podozrievavo.
,, No ze by si sa mohla nechat chitit a tie vlasy pre nas ziskat."
,, Prosim?" Vyskocila na nohy a zacala razovat po kuchyni.
,, Uz si nacisto zosalel? Na moju hlavu je vypisana odmena! A ak sa zjavim u Temneho pana tak ma zabiju."
,, Ak tam bude Snape tak urcite nie ved ste manzelia." Ozval sa Ron ktory sa vynoril zo zavesu.
,, Nemozem ohrozit jeho postavenie!"
,, A ako by si ho ohrozila ked zabil Dumbledora? Moze Ti to byt jedno."
,, Nemoze Harry! Je to moj manzel!"
,, Ale ved Voldemort to nevie." No ci to vie alebo nie sa uz nedozvedeli ked Ron vykrikol:
,, Harry to meno je tabu!" Lili zacula premiestnovanie ked vybehla z detmi zo stanu. Vytasila prutik a vyriekla kliatby no kim stihla nieco viac nieco silne do nej vrazilo a odhodilo ju az pristala na tvrdej studenej zemi. Zacula Hermionu ako vrieska a Ron s Harrym bojuju ked sa nad nou vztycil nejaky muz.
,, Ale ale strazkyna za tu bude tucny balik." Zasmial sa a ked sa snazila vyskriabat na nohy udrel ju do tvare ked sa zrutila v bezvedomi k zemi...

Bolest prechadzala jej hlavou vo vlnach ked niekto buchol a ona sa nahle prebrala. Ruky mala zviazane retazou a zavesene na haku ked sa napriamila a prehltla zlc ktora sa jej zacala hromadit v ustach.
,, Lili?" Zacula Harryho priduseny hlas ked sa otocila.
,, Harry kde ste?"
,, V druhej miestnosti. Rozdelili nas." Lili zastonala lebo bolest bola neznesitelna ked niekde nad nimi sa ozvalo Hermionin krk a Belatrixin smiech. Zdvihla hlavu a zapocuvala sa. Bolo zjavne ze Hermionu mucia.
,, Nesmu im ublizovat." Zhlboka sa nadychla a zrevala z plnych pluc a zacala rincat z retazami. Netrvalo dlho ked sa nahle dvere otvorili a dnu vstupil muz ktory ju pred tym udrel ked ho nahle spoznala. Bol to vlkodlak Frenrich.
,, No co je krasavica nevies sa dockat?" Vyceril na nu hnusne zlte tesaky ked jej zvesil ruky z hakov a tahal ju von. Vliekol ju az do miestnosti kde pocula Hermionin narek ked ju sotil na zem.
,, Ale pozrime sa koho to tu mame. Neni to nahodou Snaepova strazkyna?" Ozval sa Belatrixin posmesny hlas ked podisla k leziacej dievcine.
,, Ako sa volas?" Kopla do nej Bella ked sa Lili pohla.
,, Co teba do toho!" Odsekla jej zlostne. Bella sa este vyse zasklabila.
,, Takze je este aj drza. Uvidime CRUCIO!" Ak si Lili myslela, ze jej kliatba bude nic s porovnanim so Severusovou mylila sa. Bola sto razi horsia. Kim ju Bella mucila Hermionu odvliekli spat do zalara. Ked prerusila kuzlo Lili sa pretocila na opacnu stranu a zasycala. Vsetko ju bolelo...

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now