Keď sa Liline sestry dozvedeli o tom čo sa stalo Gira myslela, že sestru rozdrapi ako žabu. Aká hanba pre nich. Lili sa vôbec na trest nechcelo a zvlášť keď bola sobota. Severus mal jednu zo svojich výnimočne dobrých a lenosivych nálad a keďže väčšinu povinnosti mal splnenú ležal v posteli a kruzivimi pohybmi blúdil Lili po lopatke.
Ta mala prehodene vlasy nabok a snazila sa prutikom opravovat skody na opasku z posledneho cvicenia zo sestrami. Severus mal opretu hlavu o vankus a lenivo ju sledoval.
,, Mrzi ma ze som tie klebety hned nezastavil."
,, Nemozes za to." Odpovedala mu a sustredene prutikom prechadzala po roztrhanych castiach.
,, Nikdy by ma nenapadlo, ze Draco tak o tebe zamysla."
,, Sev, ten chlapec je v puberte." Odpovedala mu a pretocila opasok. Zamracil sa. Ked si viac zacal vsimat klebety nestacil sa cudovat co vsetko sa mu uniklo.
Lili pozrela na hodinky a povzdychla si
,, Musim uz ist."
,, A ak ta nepustim?" Spytal sa laskovne.
,, Nemyslim, ze by to bolo rozumne." Vlepila mu bozk a vstala. Zapla si opasok a zakivala mu a zmizla zo spalne. Povzdychol si. Teraz cakat cely vecer kedy sa vrati.
Lili uz stala pri dverach a slusne zaklopala ked sa dvere otvorili.
,, Prave vcas." Pustila ju Dolores dnu a ked vosla vsimla si sediet za stolom Harryho. Posadila sa vedla neho a vyckavala.
Podala im dva harky papiera a usmiala sa.
,, Pan Potter vy napisete 100x nesmiem klamat a by slecna Mansonova napisete..." chvilu premyslala a potom sa skodoradostne zasmiala a Lili zacinala mat obavy.
,, Spavat s profesormi je nespravne! Som lacna stetka!1000x to bude stacit." Vyvalila na nu oci a prekryzila si ruky na prsia.
,, Tak toto ozaj pisat nebudem!"
,, Na vasom mieste by som pocuvla pokial nechcete znicit zivot profesora Snapea." Harry na Lili cudne pozrel no nepovedal ani slovo. Lili nakoniec prikivla ked im zena podala dva ostrocervene brka.
,, Nedali ste nam inkust." Ozval sa Harry.
,, Ten nebudete potrebovat." A tak zacali obaja pisat kim Dolores si sadla oproti do kresla a upijala z caju.
Lili pri tretom slove zacala palit ruka. No pisala dalej no palenie preslo do palcivej bolesti ked pozrela na ruku a na jej sok sa jej slova objavili na chrbte ruky. Harry bol na tom podobne no nepovedal ani slovo. Ako prvy dopisal a odovzdal Dolores papier.
,, Myslim ze to staci."
Lili poslednu vetu dopisala nieco po polnoci. Vstala a bez slova jej podala papier.
,, Myslim, ze to je dostatocne ponaucenie aby ste sa zacali chovat mravne."
,, Cerveny brk je protizakony. Co by Vam minister povedal keby vedel, ze pouzivate protizakonne predmety?"
,, Co pan minister nevidi...." Lili sa zamracila no viac nic nepovedala.
Po ceste do zalarov premyslala ako toto pred Severusom schova. Ked zabuchla dvere od bytu zistila, ze Severus tam nie je. Na stole bol polozeny listok kde bol narychlo nacarbany odkaz:Musel som odist na stretnutie. Budem sa ponahlat
S.Odlozila listok spat na stol a presla ku kozubu kde si sadla a zapalila ohen.
,, Daj mi moznost Ti to vyliecit." Ozval sa Einukin hlas a tak jej dala ruku. Slova mizly a ona si uspokojene vydychla.
,, Je to len obycajne kuzlo a netrva vecne. Davaj si na to pozor." Upozornila ju.
Co najviac nemala rada boli Severusove odchody na stretnutia s Voldemortom. Nikdy nevedela v akom stave sa vrati a ci sa vrati. Driemala schulena v kresle a ked ohen v kozube vyhasol dvere na byte sa otvorili a dnu vosiel majster elixirov. Unavene si stiahol plast a z vrecka vytiahol masku a oba predmety poslal na bezpecne miesto.
,, Sev!" Kim sa stihol otocit Lili sa mu vrhla do narucia, oblapila ho okolo pasa a drzala sa ho ako kliest. Zaskocene zostal stat. Nebol zvyknuty, ze ho niekto vytal doma a zdalo sa mu ze dievcina je znacne rozrusena. Viac si ju privinul k hrudi a privrel oci a vdychol jej vonu. Jemne sa vymanila a pozrela mu do tvare a hladala nejake znamky poranenia. Okrem ciernych kruhov pod ocami nenasla nic.
,, Si vporiadku?"
,, Som len unaveny, pod si lahnut."
Ked si konecne vystrel unavene svaly privrel oci a spytal sa do ticha:
,, Aky bol trest?"
,, Nic extra"
,, A co si robila?"
,, Pisala som."
,, Tak je nie je hrozne." Odpovedal jej ospalo a kim odpovedala uz spal.
,, Nie nie je to tak strasne." Odvetila potichu a prirulila sa k nemu. Nechala ho spat a vstala a odisla hliadkovat. Mal mat sluzbu ale vzala ju lebo nebol v stave aby chodil po chodbach. Nastastie noc plynula pokojne a ked zachadzala za roh zjavil sa vedla nej Albus.
,, A slecna Mansonova. Podte prosim potrebujem s Vami nieco vyriesit."
Ked sa usadili v kancelarii zopol si ruky a uprene sa na Lili zahladel cez polmesiacikove okuliare.
,, Myslim, ze by bolo spravne keby sa aj Einuka pridala." Prehovoril a kim stihol zmirknut sedela vedla nej. Albus zatajil dych. Pocul o Einukach vselico ale nikdy nemal tu cest ju vidiet nazivo.
,, Vitaj." Bytost nahla hlavu na bok a premerala si muza.
,, Dumbledor." Odzdravila mu.
,, Zavolal som Vas z jedneho prosteho dovodu. Lili iste vies o proroctve ktore bolo vyslovene ked sa Harry narodil."
,, Ano pane."
,, Podla nasich informatorov ma na to proroctvo Voldemort zalusk. Potvrdil mi tuto domienku aj Severus. Potrebujem aby ste zastupili obcas clenov fenixovho radu."
,, Myslite mna a sestry?"
,, Nie. Teba a Einuka. Viem aka dokaze byt tvoja sestra prchka a kedze Voldemort pouziva na ziskanie proroctva ludi z ministerstva mohlo by sa stat nestastie."
,, Rozumiem pane."
,, Potrebujem aby si zajtra vecer zastupila Artura. Ministerstvo nas sleduje a bojim sa aby nemal problemy."
,, Iste pane." Prikivla.
,, Severusovi nehovor nic." Obe na seba pozreli a nakoniec prikivli.
Cestou naspat premyslala co zajtra povie Severusovi ked odide z hradu no nakoniec to nechala tak. Pozrela von oknom. Zacinalo sa rozvidnievat a usudila, ze je nacase ist do Velkej siene.
Bolo v nej malo studentov a aj profesorov. Dolores sedela vedla Severusovej prazdnej stolicke a vypocitavo sledovala Lili no ta ju ignorovala.Vecer sa blizil prirychlo a Lili stale premyslala co povie Severusovi. Nakoniec to vyriesil Albus ktory mu dal na starost navarit nejake elixiry a to bol skvely dovod kedze pri vareni vzdy stratil pojem o case.
Albus dievcinu uz vyckaval a ked po vyzvani vosla dnu prikivol.
,, Prejdete cez kozub priamo na ministerstvo magie. Dbajte aby Vas nik nevidel!" Prizvukoval jej ked prikivla. Vosla do kozubu, vzala si do ruky hop sup prasok a vykrikla:
,, Ministerstvo magie!"
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...