42. Pozvanka

86 1 0
                                    

Minerva si prave pochutnavala na dobrej opecenej slaninke ked sa vedla nej posadil Severus a naciahol sa po kave. Cierne kruhy pod ocami oramovali jeho unavenu tvar.
,, Nemohol si spat?"spytala sa potichu a sledovala svojich levov ked muz mrzuto miesal lyzickou cukor a dolial si mlieko.
,, Da sa tak povedat." Odvetil chraplavo a upil si z kavy ked sa v jeho vnutri rozprestrel pokoj. Pomaly si upijal ked sa vedla neho hodil na stolicku Moody
Pritiahol si tanier s parkami a za vydatneho srkania a mlaskania ktore Severusovi liezlo na nervy jedol.
,, Dobre rano Alastor." Pozdravila ho veduca chrabromilu.
,, Aj tebe draha Minerva."
Severus vypol sluch a hladel na svojich hadov pricom neustale ostrazito sledoval divookeho. Ked boli ranajky v plnom prude zlietla k studentom prva sova a za nou stovky dalsie. Pokojne sledoval kto co dostal ked spozornelo zbadal sivu sovu s obalkou v zobaku. Sova pristala rovno pred nim a ked si prevzal list ponukla sa jeho slaninou.
Severus zvedavo pozrel na obalku ked mu obocie vyletelo dohora. Na zadnej strane sa leskla pecat erbu Snapovcov a okamzite spoznal Hugove pismo. Roztrhol obalku a vytiahol zlozeny listok a preletel text.

Drahy Severus, bude nam neskonalym potesenim ak prijmes nase pozvanie dnes k veceri a radi uvitame aj tvoju priatelku slecnu Mansonovu.
                                    Hugo Erest Snape

Severus si text precital este 2x aby si bol isty, ze pochopil spravne co mu v nom pisu. Nozdry sa mu zachveli a zdvihol hlavu. Pri stole stala Lili ktora bola otocena chrbtom k nemu a zivo diskutovala s 5takmi. Ako prepanakrala presvedci dievca na veceru?
Do ucebne elixirov siel znacne rozladeny a zamyslene premyslal ako Lili presvedci aby s nim sla k starym rosicom na veceru. Bol tak zamysleny ze nezaregistroval osobu pred sebou a nabural do nej.
,, Pane?" Lili sa otocila k Swverusovi ktory sa uz nadychoval k nadavkam ked sa zhacil.
,, Nevidel som Vas." Zamrmlal rychlo sa otocil a otvoril triedu.
Ked sa otocil k triede na ktoru pozeral chladne videl, ze Lili stoji vzadu a sleduje Nevilla.
,, Vase testy boli cista katastrofa! Predpokladal som, ze pridete tupy ale dufal som, ze aspon na tento test pridete pripraveny ale asi som sa zmilil." Prutik poklopkal po papieroch a tie sa rozniesli majitelom.
,, Co by som ale od Vas mohol cakat, ze?" Odfrkol si posmesne sprudka sa otocil a stiahol tabulku kde zacal pisat text.
,,Do buducej hodiny si nachystate elixir ktory potom kazdy z Vas predomnou uvari. Zan dostanete koncorocne hodnotenie." V triede bolo ticho a vsetci si pisali poznamky. Severus zacaroval papier a dal ho kolovat po studentoch.
,, Do tohto zoznamu mi k svojmu menu pripiste elixir ktory si vyberate na koncorocne hodnotenie." Pozoroval ich ako si pripisuju a ked sa pergamen vratil spat zazvonilo. Studenti rychlo odchadzali ked Lili presla okolo katedry ked ju zastavil jeho hlas.
,, Slecna Mansonova na slovicko." Lili sa otocila k nemu a skumavo mu zahladela do tvare. Severus sa tvaril stale neutralne.
,, Chcem Vas o nieco poziadat." Ked aj nadalej mlcala odkaslal si.
,, Potreboval by som doprovod na jednu veceru. A chcem aby ste sa jej ucastnila." Lili na neho chvilu hladela akoby spadol z marsu no potom vyrovnala chrbat a zamracila sa.
,, Je to Vase zelanie alebo rozkaz?" Spytala sa a hladela na neho podozrievavo.
,, Vlastne skor ziadost." Severua by ani za svet nepriznal ako velmi sa pri tomto rozhovore poti. Zatajil dych ked videl, ze dievcina uporne premysla.
,, Dobre, kde a o kolkej?" Mykla nakoniec plecami.
Ulavne si vydychol a mierne sa pousmial.
,, Pridite ku mne o 7 vecer. Pojdeme hop sup praskom." Prikivla a odisla.
Severus sa zrutil do kresla a z vedlajsej miestnosti si privolal chladeny tekvicovy dzus a zhlboka sa napil. Srdce mu busilo tak silno az si myslel, ze to urcite musela zacut.

Vecer postaval v slavnostnom habite a nervozne prechadzal po byte a kontroloval cas. Ked odbilo presne 7 hodin zaklopala. Rychlo jej otvoril a vpustili ju dnu. Dievcina mala na sebe bojove oblecenie ale vhodnejsieho charakteru a upravene vlasy a ako si stihol vsimnut bola aj namalovana. Usmial sa na nu.
,, A kam to vlastne ideme?" Spytala sa ked plamene krbu oslahli zelene plamene.
,, Ehm.." no kim stihol nieco vysvetlit schitil ju za ruku a vtiahol do kozubu. Citil pocas premiestnenia ako sa k nemu pritiskla ked obaja dopadli nohami na zem kde za rozviril prach az sa Lili rozkaslala. Severus vystupil von a ona ho nasledovala. Kozub bol cierny a cele okolie neho bolo pochmurne. Salon bol tmavy a ponury. Cierne tazke zavesy zakrivali okna a hned pri kozube stal stolik kde si hostia brali z krabicky hop sup prasok. Dlazba bola zo siveho mramoru a vsetko to bolo citit snobstvom. Lili opatrne vysla z kozubu a kracala za muzom ktory ju viedol cez velmi dlhu chodbu. Na konci chodby stali velke dubove dvere no kim stihli k nim s velkum rachotom sa otvorili.
,, Och Severus!" Postarsia zena sa vrhla majstrovi elixirov do narucia a vrucne ho bozkavala na lica na co Lili pobavene sledovala jeho znechutenie.
,, Babi dost."
,, Ani nevies aka som stastna, ze si prijal  pozvanie Ty aj Lili!" Hovorila zena teatralne a viedla ich do obyvacky kde uz za stolom sedel Severusov neoblubeny dedko.
,, Vitaj chlapce a aj ty Lili."
,, Pane." Kivla Lili hlavou a tvarila sa ostrazito. Nieco sa jej na tom muzovi nepozdavalo.
Severus ktory sa prave hasteril z babickou bol nasilu posadeni vedla nej ked sa Hugo na nu pozrel.
,, Sadnite si slecna." Severus na nu pozrel ked kivol hlavou a ona si sadla.
Na to sa otvorili dvere ked vyskocila zo stolicky a rukou siahla na opasok a chitila do ruk prutik skocila pred Severusa a prikrcila sa s odhodlanym vyrazom ho chranit za kazdu cenu.
,, To nic zlatko to idu len skriatkovia nas obsluzit." Upokojovala ju Eleanor ked sa dievcina uvolnila a po chvili si sadla spat na svoje miesto.
Severus rozumne radsej mlcal no jej reakcia ho potesila.
,, Severus naloz si viac z tej polievky! Och je hrozne ho donutit aby zjedol toho viac." Otocila sa na Lili ktora vsak sedela na mieste ale taniera sa nedotkla. Hugo srkal polievku co zacinalo Severusovi liezt na nervy no snazil sa krotit.
,, Tak kvoli comu mam vdacit za ten odkaz?" Spytal sa. Hugo odlozil lyzicku a pozrel na Eleanor ked to profesorovi neuslo.
,, No..vies Severus. Rozpravali sme sa s Hugom ohladne tvojho manzelstva..." nestihla dopovedat ked prudko polozil lyzicu do taniera a vyrovnal sa.
,, O mojom manzelstve som Ti uz svoje povedal!" Odvetil mrazivo.
,, Iste viem zlatko ale s Hugom sme to prehodnotili a neboli by sme proti tvojmu manzelstvu s ehm strazkynou." Lili ktora prave skumavo pozorovala obraz sprudka otocila hlavu co neuniklo Severusovi.
,, Ste si vobec vedomi toho co obnasa manzelstvo s takou zenou?" Spytal sa.
,, Ano drahy ale strazkyne su celkovo velmi uznavane vo svete navyse tvoja partnerka sa dostala do suboja skol a to je obrovsky uspech navyse s Harrym Potterom! Verim, ze ten suboj vyhraju! Vies ake uznanie ziska rod Snapovcov ked sa zisti, ze je to manzelka Severusa Snapa ktora ho vyhrala?" Hovoril Hugo.  zapalene. Severus na neho hladel akoby mu nacisto preskocilo.
,, Ak to spravne chapem chcete aby som si ju vzal za zenu len preto aby nas rod stupol medzi ostatnymi rodmi?" Obaja na neho pozreali a svorne prikivli hlavami. Nahle sa Severus rozosmial na co sa vsetci traja mikly. Smial sa tal az mu slzy tiekli z oci a ked lapil dych pozrel na Huga.
,, Vacsiu hlupost som ozaj este nepocul!"
,, Aku hlupost vies si to predstavit co by sme dokazali az by vyhrala?"
,, AK SI SI NEVSIMOL! ONA A JA NEBUDEME MOCT SPLODIT POTOMKA KTORY BY MAL CO ZDEDIT!"zreval na neho Severus tak nepricetne az sa ho Hugo vylakal.
,, Severus, zlatko...ale nehovor tak ved ked nemoze mat dieta mozeme to poriesit aj inak. Doktory jej pomozu otehotniet." Hovorila rychlo Eleanor a snazila sa vnuka upokojit no Severusa tym, este vyse rozzurila. Lili sa stiahla a kontrolovala jeho magiu aby nevubuchol.
,,ONA NESMIE MAT DIETA!" Obaja na neho pozreli zmatene ked Lili na neho pozrela. Videl v jej ociach rozziarit sa tie temne uhliky kedy prevzala nad nou moc Eniku a vedel, ze ak ju co najskor nedostane od starych rodicov neprezije jak on tak ani oni
,, NIE!"a pri ich sokovanych tvarach sa hodil k Lili, zdrapil ju za ruku a premiestnil sa s nou.

Lili potlacena do uzadia sledovala rychle a hlavne zbesile premiestnovanie majstra elixirov a zacinala pocitovat neskutocnu zavrat. Nebola zvyknuta na premiestnovanie takymto stylom a Severus jej to neulahcoval. Vzdy ked si myslela, ze uz su tam kde ich chcel premiestnit zacalo sa to tocit znova a znova. Bolo jej cim dalej tym horsie..
,, DOST! PRESTAN!" sycala na neho no Severus ju nepocuval a premiestnoval ich dalej. Vedela, ze ani on to tolko nevydrzi no zasiahnut musela. Do ruky jej vbehol prutik ked horko tazko ho namierila pred seba a zamumlala REDUCTO!!!
V tom momente zacula Severusov rev vsetko sa zacalo este prudsie tocit led ucitila, ze ju odhodilo a tvrdo pristala na zem kde sa hodnu chvilu kotulala. Pretocila sa na druhu stranu a vyvratila vsetok obsah zaludka. Snazila sa predychat pachut kovu ktora zsa jej rynula z ust a snazila sa vyhrabat na nohy. Bola hlboka noc ked sa jej po hodnej chvili podarilo vyhrabat sa na nohy a bolestivo sa vyrovnala. Dychala zhlboka a snazila sa lapit dych a zacala sa okolo seba obzerat. Boli na nejakej planine ked sa otocila a pohladom hladala profesor. Lezal niekolko metrov od nej a nehybal sa.
,, Pane?" Hlas sa jej triasol a snazila sa k nemu doklopitat. Ledva sa k nemu dostala ked spadla na zem. Pomaly sa doplazila az k muzovi.
,, Pane?" No Severus jej nijak nedal najavo, ze ju pocuje. Zaprela sa celou silou a pretocila muza k sebe a oci sa jej rozsirili od hrozy....

Severus Snape a Strazkyne I.Where stories live. Discover now