Lili opatrne naslapovala za Hermioninom chrbte a dávala pozor aby nedrgla do Harryho ktorý sa schovával pod plášťom.
,, Madam Lestrengova." Oslovil Hermionu škriatok. Lili ho pozorne sledovala keď Dievčina dvihla hlavu.
,, Prosí...." Lili do nej stuchla a pri uchu jej zasepkala:
,, Si Bellatrix nie Hermiona!" Zasycala na ňu.
,, Chcem ísť do svojho trezoru!" Prehovorila neisto.
,, Mate kľúčik od svojho trezoru?" Spýtal sa škriatok keď mu ho položila na pult.
Lili si všimla ze väčšina škriatkov spozornela a šipila problemy.
Škriatok si prevzal kľúč a podal ho inému ktorý sa im ukončil.
,, Prosím nasledujte ma."
Prešli dlhou chodbou až k vozíku kde si pohladali a vozík sa rozbehol. Pozorne sledovala cestu ale cítila sa stiesnene. Tento plán nebol dokonalý a mohol stroskotat na čomkoľvek..
Vozík náhle zastal pred trezorom kde zbadala obrovského starého draka ktorý začul ich príchod a schulil sa keďže očakával znova triznenie.
,, Hľadajte šálku zo znakom biflomoru." Zašepkal Harry keď sa posunula k dverám. Všetci traja vyliezli dnu a začali prehľadávať vnútro trezoru keď náhle zistili co za kliatbu je v ňom keď sa ozvalo zajacanie sirény. Lili sa zviditeľnila keď škriatok Okamžite zareagoval tým ze chcel trezor zavret no Lili vykríkla.
,, Impérius!"Severus čítal v kresle denného proroka a postupne bledol,zelenel a znova bledol. Nakoniec si dopil pohár s alkoholom zložil noviny a hodil ich na bok stola. Nevedel ci sa ma skôr smiať alebo plakať ale nakoniec pochopil ze ten šialený nápad vlupat sa do Grittobanky musel mať iba Potter. Lili by určite nič také sialene nenapadlo, útešoval sa v kútiku duše.
Vstal prešiel k dverám a vyšiel na chodbu a zadumane po nej kráčal. Nevšímal si študentov a nenavistne pohľady svojich kolegov keď prešiel okolo stola a sadol si za vrch kde sedával Albus. Študenti medzi sebou živo diskutovali a on občas zachytil úryvky z rozhovorov keď si k nemu prisadla Minerva.
,, Riaditeľ." Oslovila kolegu mrazivo a vzala si do ruky husku. Bolo to len divadlo pred ostatnými pretože keby vedeli,že Minerva sa s ním baví ako priateľka okamžite by to ohrozilo ju aj jeho.
Severus mlčal a upíjal z kávy keď sa zvrchu zniesla stovka sov. Severus zdvihol oči a zbadal medzi nimi zvláštne sfarbenu sovu ktorá pristála rovno pred ním a v zobáku mala list. Keď si ho prevzal sova na neho upriamila veľké smaragdove oči ktoré okamžite spoznal. Bola to Lili. Rýchlo rozvinul pergamen.Vážený pán riaditeľ
Žiadam o Vašu schôdzku dnes po polnoci v ZL. Prosím vezmite zo sebou aj profesorku MacGonagallovu.Okamžite pochopil kývol sove ktorá si uždibla z Minervininej slaniny a za jeho pohľadu sa vyniesla k stropu a zmizla v otvore. Zachvel sa. Lili použila dokonale maskovanie a navyše mu správu predala rovno pred nosom smrtozrutov. Trúfale ale odvážne. Nenápadne posunul papierik tak aby si ho Minerva mohla prečítať.
,, Profesorka Prosím dostavte sa po raňajkách u mňa v riaditeľni." Prehovoril nahlas tak aby ho počuli aj ostatný.
,, Iste." Utrusila žena zlostne.
Kim sa k nemu dostala Severus už netrpezlivo chodil hore dole po kancelárií a mračil sa. Až teraz mu dochádzalo akému nebezpečenstvu sa Lili vystavila kebyže si ju niektorý zo smrtozrutov všimne. Minerva ho hodnú chvíľu pozorovala a upíjala z čaju keď ho nakoniec odložila.,,Severus upokoj sa."
,,Tebe sa to ľahko povie ale čo keby ju niekto z nich spoznal?"
,,Sovu? Prosím ťa surodenci Clowellovi sú úplne mimo ty bi si nevšimli ani keby mala na sebe transparent. V živote som nestretla tak hlúpich čarodejníkov." odfrkla si s opovrhnutím staršia žena. Severus sa zamračil.
,, Musíme ich nejako zamestnať. Nesmieme dovoliť aby nás prichitili pre Lili by to znamenala isťá smrť."
Severus sa už nevedel dočkať večera. Neustale mu oči zalietavali k hodinkám a keď konečne bolo 10 minut pred polnocou v sprievode Minervy sa vzdialili cez dvor k zakázanému lesu. Prišli práve načas no Lili tam ešte nebola a tak zostali stáť. Minerva pozrela na hrad či ich niekto nepozoruje keď nahle za nimi zapraskal konár a keď sa otočili uzrelili Lili ktorá sa na severusa usmiala, rozbehla sa k nemu a vrhla sa mu do náručia. Okamžite jej vlepil na pery bozk keď sa Minerva slušne otočila s mierným úsmevom na tvári keď sa spoza stromu vznoril nejaký muž a ona sprudka vytasila prútik a mierila ním mužovi na prsia. Ten zdvihol obe ruky a Severus ktorý Lili schoval za svoj chrbat mu mieril na prsia tiež.
,,Nie! Neublíži Vám to je Dumbledor." ozvala sa Lili keď obaja sa k nej otočili s prekvapením a keď muž vyšiel na svetlo skoro onemeli. Stál tam v celej svojej kráse ked Minerve klesla ruka s prútikom.
,,Albus??!"
,,Ano som to ja draha." predniesol. Obaja na neho pozerali no prútiki stále neodložili.
,, Ako môžeme vedieť ze..."
Albus sa zasmial a vytiahol laminátové a zhasol svetlo. Severusov postoj sa uvoľnil.
,, Nechápem teda naco bolo dobre aby som ta zabil keď žiješ." Zamrucal nastvane keď mu Lili stlacila ruku. Albus sa poškrabaniu na brade a ustarane uprel na neho zrak a povzdychol si.
,, Je to Lilinou zásluhou. Pátral som po ďalších horcraxoch a komunikoval s Harrym."
,, Takže ta Grittobanka predpokladám bol tvoj nápad." Zareagoval majster elixirov nakvasene.
,, Áno veru a odviedli excelentnu prácu." Severus sa zamracil na Lili ktorá sa uskrnula.
,, Albusa som priviedla späť nielen kvôli bazovemu prútiku ale aj preto lebo bude našim triumfom vo vojne a po nej môžeme očistiť tvoje meno." Ozvala sa Lili a rozžiarene sa usmiala na stále mraciaceho sa Severusa. Ten namrzene brucal keď Albus splasol ruky.
,, A teraz ak dovolíte Severus prejdeme sa potrebujem s tebou prebrať jednu dôležitú vec." Lili mu stihla ruku a pousmiala sa a kival hlavou.Albus sledoval malé ziariace Lopušná ako sa otvárajú a zatvárajú keď sa nadýchol. Severus mlčky kráčal po jeho boku a vyčkáva až si utriedi myšlienky.
,, Severus,vážim si toho co si pre mňa spravil a to isté aj od Lili. Ale to co od teba teraz budem žiadať je omnoho trufalejsie." Hovoril Albus opatrne. Severus zastal a pozrel mu do tváre.
,, Tak koho mam tentoraz zabiť?" Starší muž sa mierne pousmial. Severus ho nesklamal.
,, Harryho Pottera." Majster elixírov zabudol nasadiť masku keď sokovane vyvalil na neho oči a otvoril ústa.
,, Prosím?!
,, Potrebujem aby si Harrymu dal svoju spomienku na tento rozhovor. Viem ze sa Ti to nepáči..."
,, Nepáči?? DUMBLEDOR! 17 ROKOV TOHO FAGANA OCHRANUJEM!MOJA ZENA NASTAVOVALA PRE NEHO NEUSTALE KRK A VY HO CHCETE ZABIT?!"
,, INAK TO NEJDE SEVERUS!
,,PRECO BY TO NESLO!"
,,Pretože chlapec je posledný 7 horcrax." Severus stichol.
,, Nemôžem Ti povedať viac. Postaraj sa aby sa táto spomienka k nemu dostala včas."Lili ktorá čakala s Minervou zbadala Severusa ako sa vynoril z lesa. Videla v jeho tvári značne rozčuľenie. Prešiel až k nim a bez toho aby niečo povedal schitil ju za ruku a viedol na opačnú stranu. Kráčala za ním a mlčala.
,, Sev?"
,, Ja tomu nerozumiem. 17 rokov som robil xo seba debila aby som nakoniec toho fagana zabil?" Vybuchol náhle keď Lili ustúpila. Takto rozculeneho ho ešte nevidela.
,, Čo sa stalo?" Spýtala sa. Severus sa k nej otočili a frustrovane si prehrabal vlasy a nakoniec jej vylicil co mu Albus povedal. Lili sa rozculila.
,, Načisto zosalel?"
Bola nahnevaná na neho. Nevrátila mu predsa život aby Severus zas spáchal vraždu. A nie hocijakú. Zabiť Harryho Pottera na ktorého sa spolieha celý carodejnicky svet? To si môže už rovno vykopať hrob. Chápala síce ze zničiť 7 horcrax musia ale ako to urobiť aby neohrozili Harryho život??
ESTÁS LEYENDO
Severus Snape a Strazkyne I.
AventuraSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...