Lili stala pri kraji stola vo Velkej sieni a pozorovala prichod tohtorocnych prvacikov. Prvacikovia uzasnuto pozerali na strop na ktorom sa prehanali tmave oblaky a osvetlovali ich bleskami. Pozrela na ucitelsky stol. Hned za jej chrbtom sedel naobavanejsi profesor z celeho zboru Severus Snape. Sedel vyrovnane a mracil sa na celu sien. Pery v prisnej linke a chladny vyraz desil. No Lili vedela, ze to je len maska ktoru pouzival pred studentami a kolegami no ked sa zavreli dvere od jeho bytu maska padla a pred nou stal milujuci muz. Vedla neho sedela starsia dama ktora mala rovnaky nos ako Severus. Bola to jeho babicka Eleanor. Hned vedla nej sedel ....nuz Lily nevedela ci sa ma smiat alebo plakat. Muz ktory o sebe vravel ako o dobrodruhovy sedel v tom najlepsom a drahom habite usmieval sa tak akoby mal krc v ustach a obzeral sa ci si ho vsimaju. Bol to Gilderoy Lockhart novy ucitel obrany proti ciernej magii. Ked ho Albus najal mal sice iste pochybnosti no zistil, ze az tak hrozne to nebude. Lockhart sa hned prve dni snazil spriatelit zo strazkynami no Gire sa vyhol oblukom. Vsetkym 4 dievcatam bol skor na smiech. Lili sa znova otocila a vsimla si prazdne miesto vedla Hermiony a stazka si povzdychla. Ked sa vydala cez sien vsetci sa za nou obzerali a Severus sa zamracil.
Lili vysla von zo siene a presla ku vstupnym dveram a zahladela sa do dialky. Vsimla si, ze vrba mlaticka sa agresivne ohanala a v dialke uzrela blikotanie svetiel.
Ked dosla az k zaciatku lesu zbadala dvoch chlapcov ako vlecu svoje kufre a vadia sa. Dala ruky v bok a zamracila sa.
,, To som vazne zvedava ako vysvetlite Vas prichod do skoly." Obaja chlapci sa strhli a zostali stat.
,, To by vazne zaujimalo aj mna." Harry s Ronom zbledli ked sa za Lilinim chrbtom zjavil Severus. Okamzite vedeli, ze je zle. Ked profesor vystartoval do zalarov Lili ich pred sebou hnala za nim. Obaja vedeli, ze im stranu nepodrzi.
Profesor rozrazil dvere presiel k stolu kde si sadol a hladel na oboch previnilcov zlostnym pohladom. Lili sa postavila za nich a vyckavala.
,, Cteny pan Potter uz Vam vlak nie je dost dobry tak si radsej priletite ze? A tak ze Vas skoro vidi polka Anglicka!" Hodil na stol denneho proroka a oprel sa.
,, Keby ste boli v mojej fakulte tak by ste sa otocili a uz viac by ste do tejto skole nepachli!"zreval na nich.
,, Preto este stastie, ze pan Potter a pan Weasley patria do mojej fakulty, Severus." Ozval sa prisny hlas Minervy.
,, Tyto ziaci porusili skolsky poriadok, ohrozili svoje zivoty a poskodili vrbu mlaticku!" Hromzil Severus zlostne.
,, Viem ale nedava ti to pravo ich trestat miesto mna!" Severus zavrcal.
,, Takze si pobalime..." ozval sa Ronov traslavy hlas.
,, O com to hovorite pan Weasley?"
,, Vylucite nas." Obaja skrusene hladeli na zem.
,, Tento krat nie ale strhavam chrabromilu 20 bodov za kazdeho a cely tyzden budete mat trest ktory si odpikate u profesora Snapea." Severus sa zamracil.
,, Prosim Vas Gira odvedte ich." strazkyna ich oboch chitila za plece a odisla s nimi.
,, A ty Severus by si sa mal zacat krotit. Su to este deti." Peskovala ho Minerva a odisla prec.
Lili mlcala. Profesor si stlacil koren nosu a zavrel na chvilu oci. Potom vyfucal a nakoniec vstal.
,, Mali by sme ist."
Ked obaja vosli do siene prvaci uz boli rozdeleny do fakult. Lili sa postavila na svoje miesto ked k nej podisla Gira.
,, Vecer pridi na 2 poschodie bude trening." Prikivla a sledovala ako sa vratila spat k novym studentom.
Ked Severus dojedol odpochodoval do spolocenskej miestnosti kde uz cakali jeho hadi.Rana ktora dopadla na jej stehno bola tak silna,ze jej v nom zapraskalo. Bola zvyknuta na bolest. No tentokrat bol trening tvrdsi a Gira si ju riadne podala. Ked si utrela krv z natrhnuteho obocia cuvla.
,, Nemyslis, ze to prehanas?"
,, Ja? A nie nahodou ty?
,, Nehadajte sa."
Gira ju ostrazito sledovala ked znova po nej vystartovala. Gabriel a Amy ich sledovali no utoky ich vodkyne boli silnejsie a brutalnejsie a bolo to skor o tom, ze Lili sa branila a Gira utocila.
,, Gira prestan!"
,, Dost!" Skrikla Amy ked starsia sestra palicou Lili zrazila k zemi kde zostala lezat. Stazka dychala a mracila sa na nu. Amy dobehla k sestre.
,, Lili krvacas." Ta sa bolestivo postavila a zaskucala. Ked si obzrela rany ktore jej sposobila sestra vedela ze tento vecer sa za Severusom vratit nemoze. Hlavne nie v takom stave ako bola teraz.
,, Sibe Ti? Chces ju snad zabit ci co?" Osopila sa na nu Amy.
,, No povedz im s kym sa vlacis." Odsekla Gira zlostne. Obe sestry sa pozreli na Lili.
,, So Snapom sa vlaci!"
,, Lili co si sa zblaznila? Vies ze tu nie sme preto....mame chranit chlapca." Vycitali jej ked sa bolestivo posadila.
,, Co ste vsetky nacisto zosaleli?" Odvrkla podrazdene rychlo sa postavila a presla k dveram.
,, Niekedy lutujem, ze som tym kim som." Zasepkala a treskla za sebou dvere.
YOU ARE READING
Severus Snape a Strazkyne I.
AdventureSeverus Snape je smrtozrut a profesor na Rokforte. Snazi sa zit ako pred tym no len do tej doby kím do Rokfortu nenastúpia Strazkyne. A práve jedná z nich je vernou kópiou zosnulej Lily Potterovej. Čo sa stane až ju Severus, obavaný profesor elixir...